سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27051
|
08:10 - 1396/03/27
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ماجرای ترور شهید "مهدی درویشی"/شهیدی که عامل زمین گیری منافقین در ایلام شد

ماجرای ترور شهید "مهدی درویشی"/شهیدی که عامل زمین گیری منافقین در ایلام شد
در یکی از این اقدامات که منافقین با حضور در استان ایلام خود را برای انجام عملیات تروریستی در تبریز آماده می کردند با هوشیاری شهید مهدی درویشی در ایلام زمین گیر شده و به هلاکت رسیدند.

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار::استان ایلام یکی از استان های درگیر در دوران دفاع مقدس است که شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، مردم این استان همیشه پای آرمان های امام و انقلاب بوده و هستند و امروزه نیز محکم پشت سر ولایت فقیه ایستاده اند؛ دشمنی های دشمنان نظام تمامی نداشته و در این مدت از عمر بابرکت انقلاب همواره سعی کرده اند در این مسیر ملت ایران اختلال ایجاد کنند غافل از اینکه این اقدامات جز ضرر و زیان برای خودشان هیچ چیزی دیگری نداشته است.

منافقین از جمله این دشمنان هستند و با وجودی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب عناد خود را آشکارا نشان دادند و این دشمنی ها هنوز هم ادامه دارد تحرکاتشان در واقع باعث تحقیر خودشان شده چرا که درب شهادت برای ملت ایران باز بوده و هست؛ از خیانت های منافقین در حق ملت ایران نمی توان گذشت و نمی توان انها را نادیده گرفت.

در یکی از این اقدامات که منافقین با حضور در استان ایلام خود را برای انجام عملیات تروریستی در تبریز آماده می کردند با هوشیاری شهید مهدی درویشی در ایلام زمین گیر شده و به هلاکت رسیدند؛ شهید مهدی گر چه خود در این ماجرا شهید شد اما اقدام بزرگی انجام داد تا همیشه این حرکت وی در تاریخ ثبت شود.

در ادامه مصاحبه تفصیلی ایلام بیدار با پدر شهید مهدی درویشی را در زیر بخوانید.

ایلام بیدار:: مختصری از زندگی نامه شهید مهدی را برای ما و مخاطبان بازگو بفرمایید.

آقا مهدی سال 1356 که متولد شدند تولد ایشان مصادف بود با 15 شعبان که یاد دارم آیت الله حیدری یک چرخ خیاطی بعنوان هدیه به آقا مهدی هدیه کردند. شهید مهدی از همان کوچکی به حضور در مساجد، پایگاه ها و بسیج علاقه داشت و فعالیت و وقت خود را بیشتر به این حوزه  می پرداخت. بچه سر به زیر و در عین حال زیرک هم بود. به کارهای فرهنگی علاقه خاصی نشان می داد و قرآن را با قرائتی بسیار زیبا تلاوت می کرد. مهدی بعد از دوران کودکی و نوجوانی پا به دانشگاه گذاشت و در رشته برق و الکترونیک مشغول به تحصیل شد. در دوران دانشجویی نیز به عضویت بسیج دانشجویی درآمد. مهدی در کنار خودم در مغازه کمک می کرد و به پوسترهایی مخصوص شهداء که تعداد زیادی هم بودند دقت فراوانی می کرد و حتی تعدادی از پوسترها را در خانه آرشیو نگه می داشت، اینجور شد که روح وفکر مهدی با شهداء بیشتر مأنوس شد. 

ایلام بیدار:: ماجرای ترور مهدی چگونه رخ داد؟

این اقدام بوسیله ی منافقین در شب سی ام سال 79 اتفاق افتاد، جریان از آنجا شروع شد که غروب همان روز آقا مهدی عنوان کرد منافقین به ایلام آمده اند و در قالب یک تیم مخفی و سازماندهی شده اند؛ به مهدی گفتم یقین داری یا شایعه است؟ گفت نه پدر جان یقین دارم. بعد از شام برای دید و بازدید به منزل یکی از اقوام رفتیم ساعت 11 که برگشتیم و وارد حیاط شدیم به مهدی مقداری پول دادم و به او گفتم مهدی برو یک کیلو تخم مرغ بیاور. مهدی رفت که از مغازه تخم مرغ بخرد که در حین رفتن به داخل خانه صدای گلوله آمد ما هم به سرعت به داخل کوچه رفتیم دیدیم که آقا مهدی تو تاریکی شب تو کوچه افتاده آخرای نفس مهدی بود که ما رسیدیم و دیدیم که توسط منافقین سه گلوله به بدنش اصابت کرده و در آن شب و تاریخ شهید شد. قبل از رسیدن منافقین به محله ما با نیروهای انتظامی با منافقین در خیابان 24 متری ولی عصر درگیر و تیراندازی و چند نفر از عوامل نیروی انتظامی را نیز زخمی کردند با نزدیک شدن به بلوار سیدالشهداء بود که مهدی با منافقین دست به یقه می شود برای این که مهدی ورزشکار بود بعد که این سه نفر دیدند نمی توانند کاری را از پیش ببرند به صورت ایشان تیراندازی می کنند و شهید می شود.

اینها سه نفر بودند یک نفر از منافقین از دو نفردیگر جدا می شود علتش را نمی دانستیم؛ متوجه شدیم که اینها می روند و عبور می کنند و به قسمت هواشناسی ایلام می روند انجا کمین می کنند در همین حال نیز نیروهای سپاه اعزام محل شدند خلاصه ماشینشان را جا می گذارند تا اینکه تیراندازی می شود که از برادران سپاه از جمله آقای قاسمی از ناحیه پا زخمی شدند تا اینکه به روستای چشمه کبود و به خانه پیر زن فقیری مراجعه می کنند که خود این شخص آمد پیش من و با من در این مورد صحبت کرد و گفت یک نفر از این دو نفر در را کوبیدند ما هم درب را باز کردیم دیدیم دو نفر مسلح وارد خانه که شدند خودم و بچه هامو و پسرم یه گوشه خانه و تهدید کردند که باید مبلغ 50 هزار تومان پول به هرطریقی که شده شما برای ما تهیه کنید که گفتم آقا شما ما را بکشید هیچ از دستمان برنمی آید انجام دهیم تا نزدیک ساعت 12 اقدام به اذیت کردند دیدند چیزی از ما حاصل نمیشه خارج شدند و رفتند تا اینکه در یک باغی در همان روستا استراحت می کنند و صبح زود مسئول مقاومت بسیج همان روستا مشاهده می کند دو نفر در حالی که به صورت چفیه زده به سمت خانه برمی گردد و به خانواده اطلاع می دهد که دو نفر در روستا هستند و کوله پشتی دارند و احساس می کند که منافقین باشند. منافقین متوجه شده و به سمت کوه های پشت روستای بلیین حرکت کردند. در این وقت برادران در فرودگاه شهید نادی و پایگاه فرودگاه متوجه می شوند و با نیروهای سپاه به دنبال منافقین در تپه ها آماده می شوند؛ منافقین خود را در زیر یک سنگ بوسیله برگ و درخت استتار کرده بودند تا متوجه می شوند، نیروها که رو به جلو حرکت می کنند که شهید نادی هم حضور داشت در همان وقت منافقین با عنوان تسلیم، چفیه ها را بیرون آورده و گفتند ما تسلیم هستیم؛ شهید نادی هم از نیروها جدا می شود تا آن ها را دستگیر کنند در این موقع بود که به آقای نادی گفتند اینها منافقند و دروغ می گویند و در حین نزدیک شدن آقای نادی خود و شهید نادی را با نارنجک منفجر کردند که بعد از شب شهادت مهدی، روز بعدش این اتفاق صورت گرفت و شهید نادی هم به جمع شهیدان اضافه گردید؛ بعد از دستگیری به ما اطلاع داده شد که بیا قاتل های شهید مهدی را مشاهده کنید، نزدیک که رفتم دیدم اینها صورت و هر کدام شان یک دست ندارند یعنی انفجار طوری بوده که آنها بطور کلی سوخته شده بودند و از بین رفته بودند.

 

ایلام بیدار:: هدف منافقین از این ترورها چیست؟

آن ها فکر می کنند می توانند با این اقدامات می توانند جلوی پیشرفت ملت ایران بگیرند درصورتی که این اقدامات عزم مردم وملت ایران را برای دستیابی به موفقیت ها بیشتر و بیشتر خواهد کرد. در آن زمان قضییه منافقین طوری بود که برنامه داشتند برای ترور شخصیت های ایران، همین سه منافقی که وارد ایلام شدند قصد ورود به تبریز و ترور شخصیت های تبریز را داشتند که اینجا و در شهر ایلام گیر افتادند.

ایلام بیدار:: آیا این اقدام آنها تأثیری برحرکت ملت ایران دارد؟

در آن زمان منافقین برنامه هایی برای ترور شخصیت ها و نا امنی در ایران در دستور کار داشتند؛ در آن زمان مقداری مرزها خیلی کنترل نمی شد و آنها سوءاستفاده می کردند، در واقع هدف آنها ایجاد رعب وحشت بین مردم و ترور شخصیت ها بود که در دستور کار منافقین بود. ترور شخصیت هایی همچون صیاد شیرازی لاجوردی؛ آنها خون شهیدان عزیز ما را در طول هشت سال دفاع مقدس را از یاد برده اند و سرداران عزیز همچون بهشتی و رجایی و باهنر. تصور می کردند هرچه بیشتر ادامه دهند مردم تضعیف می شوند اما بالعکس نتیجه برعکس شد همین اقدام آنها باعث حفظ وحدت بیشتر و انسجام بیشتر و توجه مردم به انقلاب شد واقعیت این اقدام هم همین بود که عرض کردم و این تعارف نیست  الان مشاهدم می کنیم بعد از این مدت از انقلاب اسلامی مردم بحدی حفظ وحدت کردند و انسجام دارند که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بار دیگر اقتدار خود را با اتکاء به شهیدان عزیز نشان دادند.

ایلام بیدار:: در پایان اگر خاطره ای از ایشان به یاد دارید بیان بفرمایید.

اقا مهدی قبل از آنکه شهید شد مرتب به من می گفت : پدر جان یک روزی وضع شما خیلی خوب می شود و به پایگاه مسوولان و روحانیت و علما و بزرگان کشور تبدیل می شوی و مثل یک زیارتگاه به زیارت شما خواهند آمد ولی باور نمی کردم و نمی دانستم که مهدی چه می گوید و منظورش چیست. شهید مهدی این جمله را 19 رمضان سال 78 به من گفت و 30 یازده 79، بعد از یکسال و این حرف هایی که مهدی به من گفت، شهید شد و گفت این ساختمان به زیارتگاه تبدیل می شود. دومین روز تمام اعضای هیئت دولت وقت به منزل ما آمدند؛ سه چهار روز بعد آیت الله مصباح یزی ، بعد ازمدتی حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم که مسئول بسیج کشور بودند به خانه شهید مهدی حضور بهم رساندند و تا دوسال تمام ما میزبان بزرگان ، روحانیون ، علما و ... بودیم  روز دوم متوجه شدم که مهدی به من گفت و باور نکردم و دیدم مهدی هر چه گفت درست و راست گفته بود.

ایلام بیدار:: چه پیامی بعنوان پدر شهید ترور به دشمنان نظام اسلامی دارید؟

تجربه نشان داده انقلاب ما انقلاب امام زمان (عج) است. این انقلاب با همه انقلاب های از صدر اسلام تاکنون فرق می کند چون که با ابزار امروزی با وسیله کشتار امروزی دسیسه ها و نیرنگ های دشمنان اسلام و دین محمدی (ص) انقلاب ما سال های سال است الحمدالله در مسیر خود رو به حرکت است  و پیشرفت های فرآوانی هم در این راستا داشته و در سطح دنیا صادر شده  و نمونه آن سیر خروشان انقلابی و مسلمانان شیعه و سنی در سطح جهان  می باشد و در سایر کشور ها می بینیم که به تبعیت از انقلاب امام خمینی (ره ) حرکت می کنند و تا زمانی که صاحب انقلاب ها که امام زمان (عج ) است ظهور نماید و انتقام خون به ناحق ریخته عزیزان مسلمان از عوامل آن بگیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب