سرویس: سیاسی
کد خبر: 27046
|
14:32 - 1396/03/26
نسخه چاپی

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:

وضع تحریم‌های جدید نقض دوباره‌ی برجام است/ مسئولان باید بسته‌ ویژه مقابله‌ به‌ مثل را این‌بار رو کنند

وضع تحریم‌های جدید نقض دوباره‌ی برجام است/ مسئولان باید بسته‌ ویژه مقابله‌ به‌ مثل را این‌بار رو کنند
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عدم واکنش عملی ایران به وضع تحریم‌های داماتو در سال گذشته انتقاد کرد و گفت: در صورت انفعال در برابر اقدامات ‌آمریکایی‌ها آن‌ها بازهم ایران را تحریم می‌کنند.

به گزارشايلام بيدار، محمد اسماعیل سعیدی"، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با  اشاره به بررسی تحریم‌های ضد ایرانی جدید در سنای آمریکا، ابراز داشت: از ابتدا هم می‌دانستیم آمریکا پیمان‌شکن است و بارها در طول انجام مذاکرات و بررسی برجام در مجلس به مسئولین مربوطه درباره‌ی احتمال وضع تحریم‌هایی تازه به بهانه‌های مختلف و لزوم جلوگیری از این امر تذکر دادیم.

وی اظهار کرد: تا زمانی برجام خوب است که منافع آمریکایی‌ها به خطر نیفتد و از نگاه آنان هرگاه کوچک‌ترین امتیازی نصیب ایران شود، آمریکا زیان دیده است، بنابراین تیم مذاکره کننده در همان مقطع باید مساحمه نمی‌کرد و در توافق‌نامه راه‌های وضع تحریم‌های جدید را می‌گرفت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انفعال دولت‌مردان در قبال نقض برجام، یادآور شد: در زمان تمدید 10 ساله‌ی تحریم‌های داماتو آقایان از مقابله‌ به‌مثل و وجود بسته‌ی ویژه سخن گفتند لکن در عمل اقدامی انجام ندادند و ما نیز خبر نداریم مسئولین کدام اقدام متقابل را انجام دادند.

وی تاکید داشت: با صرف حرف زدن نمی‌شود مانع آمریکایی‌ها شد و آنان را بر سر جای خود نشاند، تصویب تحریم‌های جدید نقض دوباره‌ی برجام است و مسئولان موظفند با اتخاذ واکنشی قاطع، اقدام عملی انجام دهند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم به سخنان انتخاباتی روحانی و صحبت از امکان مذاکره برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای اشاره کرد و توضیح داد: این حرف‌ها بیشتر خوراک تبلیغاتی بود و نباید آن را جدی گرفت، آقای روحانی همین تحریم‌های هسته‌ای را بردارد و رفع کند، بقیه پیشکش!

وی در پایان افزود: با وجود اینکه عده‌ای عهدشکنی آمریکا را می‌بینند و به سرانجام اعتماد به آن‌ها وافقند، اما بازهم چنین سخنانی بر زبان می‌آورند.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب