سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27043
|
13:59 - 1396/03/26
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

دوقطبی سازی کشور فتنه جدید دشمنان انقلاب و نظام/ واگذاری جایگاه سوخت ایلام با پایین‌ترین قیمت، پایمال کردن بیت‌المال است

دوقطبی سازی کشور فتنه جدید دشمنان انقلاب و نظام/ واگذاری جایگاه سوخت ایلام با پایین‌ترین قیمت، پایمال کردن بیت‌المال است
امام جمعه ایلام گفت: برخی جریان‌های سیاسی با دوقطبی سازی در کشور بدنبال تکرار فتنه بنی‌صدر و فتنه ۸۸ هستند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "محمد نقی لطفی"، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (26 خرداد) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: دوقطبی کردن و تقسیم مردم به دودسته موافق و مخالف، تکرار فتنه بنی‌صدر در سال ۵۹۹ است.

وی بابیان اینکه برخی از جریان‌های سیاسی با ایجاد دوقطبی کردن جامعه درصدد راه‌اندازی فتنه جدید در کشور هستند، تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات شکوهمند و حماسی ملت بزرگ ایران، متأسفانه جناح‌های سیاسی درصدد مصادره این پیروزی بزرگ و حماسی به نفع خود هستند.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: برخی از این جریان‌ها، با تشکیل محافل درون‌گروهی با سهم خواهی و تعیین مدیران جدید ادارات و نهادهای دولتی هستند، گرچه این جریان‌ها، در خلق حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت کمترین نقش را ایفا کردند و حماسه بزرگ روز ۲۹ اردیبهشت را ملت ایران و رهبری معظم انقلاب خلق کردند.

خطیب نماز جمعه ایلام گفت: این‌ها با دوقطبی کردن جامعه به مخالف و موافق، به دنبال تقسیم غنائم جنگی که در آن نقش نداشتند، هستند، تقسیم کردن مردم به موافق و مخالف، اتحاد و همبستگی مردم کشور را که عامل اصلی نجات کشور و مانع ضربه بیگانگان به انقلاب و نظام اسلامی برای نفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی است، امیدوار می‌کند.

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر اینکه همه باید با تبعیت از رهبری عزیز انقلاب، توطئه‌های جدید خارجی و فتنه گران داخلی را خنثی کرد، افزود: پاسخ تحریم‌های جدید و گستاخی‌های مکرر مقامات آمریکا در توقف مفاد برجام و عمل به شروط آن توسط آمریکایی‌هاست.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: متأسفانه مسئول ارشد تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای بارها، به عدم پایبندی و نقض آشکار برجام، توسط آمریکا اشاره می‌کند اما نسبت به موضع‌گیری و اقدام متقابل ایران هیچ اظهارنظری نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: ظاهراً برجام جاده یک بانده است که ایران باید به‌تمامی تعهدات و بندهای برجام موبه‌مو عمل کند، اما آمریکا و متحدان غربی او، هیچ تعهدی برای عمل به مفاد برجام ندارند، این در حالی است که آمریکا بد عهدترین کشورهای جهان است کارنامه سیاهی در عهدشکنی و پایمال کردن معاهدات بین کشورها دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی نیروهای امنیتی به‌ویژه سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) است، گفت: امنیت کشور موردحسادت دشمنان به‌ویژه رژیم آمریکا، آل سعود و گروه‌های تکفیری داعش و منافقین و مجموعه‌های ضدانقلاب است که همواره درصدد ناامن کردن کشور و راه‌اندازی انفجارها در مراکز حساس و پرجمعیت کشور هستند که به حمدالله موفق نشدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام، به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و افزود: دستور معظم له در توقف این سند، استقلال فرهنگی کشور را از نابودی و وابستگی فرهنگی نجات داد.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه سند 2030، سندی است که استقلال فرهنگی ایران نشانه گرفته و اهداف پلید و شومی در پشت پرده آن نهفته است، گفت: مقام معظم رهبری با تیزبینی همیشگی خود و علم به اهداف و مقاصد شوم طراحان این سند، مخالف خود را با اجرای این سند در کشور اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه نظام انقلاب اسلامی یک نظام فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام، قرآن کریم و سیره اهل‌بیت (ع) است، یادآور شد: اما متأسفانه مسئولان اجرایی به این تذکر رهبری توجه نکرده و در توقف آن تعلل کردند و باوجود امضای سند ۲۰۳۰ اطلاعات درستی از مفاد آن منتشر نکردند.

حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بیانات رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی راجع به تلاش برخی جریان‌های سیاسی مبنی بر دوقطبی شدن کشور، هشداری جدی به مسئولان کشور و جلوگیری از ایجاد فتنه جدیدی در کشور است.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: برخی افراطیون سیاسی با سهم خواهی از دولت جدید تلاش می‌کنند فضای کشور را ملتهب کنند و غالباً این افراطیون در فتنه ۸۸ آتش بیار معرکه بودند و ماها کشور را دچار آشوب و اغتشاش کردند و درنهایت امنیت کشور را در معرض نابودی قراردادند.

وی یادآور شد: ریاست محترم جمهوری باید در برابر باج‌خواهی و سهم خواهی این‌ها که اعتقادی به گفتمان امام راحل و رهبری و انقلاب اسلامی ندارند، قاطعانه بایستد، مگر دولت شرکت سهامی است که کسانی به دنبال سهم خود از آن هستند.

خطیب نماز جمعه ایلام، بابیان اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت مربوط به ملت بزرگ ایران بوده و ملت این حماسه بزرگ را خلق کردند، گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی که همواره موج‌سواری می‌کنند، لذا طرح پروژه دوقطبی شدن کشور تجربه‌ای خطرناک است که درواقع تکرار فتنه بنی‌صدر و فتنه ۸۸ است، شکست‌خوردگان فتنه ۸۸ درصدد انتقام‌گیری از رهبری و مردم هستند که با حماسه ۹ دی توطئه‌های آنان در نطفه خفه کشد.

حجت الاسلام لطفی در ادامه با اشاره به اینکه مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در تلاش برای نابودی آرمان آزادی قدس شریف است، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدام این مثلث شوم، شکل‌گیری تروریسم تکفیری با مدیریت سرویس‌های جاسوسی رژیم آل سعود و اسرائیل و ارتکاب به جنایات هولناک و مکرر گروه‌های تکفیری در سراسر جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تلاش همه این‌ها بر این است که قضیه فلسطین از اولویت خارج شد، ابراز کرد: جنگ‌افروزی، مکرر تکفیری‌ها با حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان و رژیم ترکیه انجام می‌گیرد، حاشیه امنی برای رژیم جعلی اسرائیل ایجاد کرده است و بزرگ‌ترین سود و بهره‌برداری را برای صهیونیست‌های غاصب داشته است.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه این وقایع به رژیم صهیونیستی مجال داده تا ضمن خارج شدن از افکار عمومی جهان اسلام با فراغ بال شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و سرکوب قیام مردم در اراضی اشغالی بپردازد، گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در شرایط حساس امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر اینکه روز جهانی فلسطین میراث گران‌قدر امام راحل برای آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی اسرائیل است، افزود: باگذشت بیش از ۳۸ سال از اعلام برپایی روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و استقبال بی‌نظیر امت اسلامی از اقدام انقلابی امام راحل، ارکان رژیم صهیونیستی و حامی آن رژیم آمریکا به لرزه درآمدهاست.

وی بیان کرد: این امر، نوید نابودی کامل رژیم پس از هفتادسال خباثت و کودک کشی در آینده نزدیک در دل‌های میلیون‌ها مسلمان و آزادی‌خواه جهان را می‌دهد، لذا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نقشه راه و مسئولیت‌ سنگین آحاد ملت مسلمان در برابر اشغالگران قدس و حکومت‌های فاسد و نامشروعی همانند رژیم آل سعود است.

نماینده ولی فقیه در ایلام در ادامه ابراز کرد: واگذاری جایگاه سوخت در مرکز شهرستان ایلام با پایین‌ترین قیمت، پایمال نمودن بیت‌المال است و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و دستور رهبر معظم انقلاب، واگذاری بخشی از اموال دولتی به بخش خصوصی، برای مشارکت دادن مردم در شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

حجت الاسلام لطفی در پایان خاطرنشان کرد: به همین خاطر سازمان خصوصی‌سازی مسئولیت این کار را بر عهده دارد و ضوابط خاص خود را دارد که متأسفانه در واگذاری جایگاه سوخت و پمپ‌بنزین دولتی ایلام رعایت نشده است و بااینکه قیمت پایه آن حدود 6 میلیارد تومان است اما با یک‌سوم این قیمت، واگذارشده که این کار باعث ناراحتی دلسوزان به بیت‌المال گردیده است.

 

پایان پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب