سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27035
|
08:00 - 1396/03/25
نسخه چاپی

گزارشی از شهید ترور شهرستان ایوان؛

شهیدی که تنها آرزویش شهادت بود

شهیدی که تنها آرزویش شهادت بود
شهید مهدی محمدی در سال 1352 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهر ایوان قدم به سنگفرش کوچه های سبز انتظار نهاد تا روزی عروجی آسمانی داشته باشد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، ،شهید "مهدی محمدی"؛ در سال 1352 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهر ایوان قدم به سنگفرش کوچه های سبز انتظار نهاد تا روزی عروجی آسمانی داشته باشد. او در هفت سالگی قدم به مدرسه نهاد و تحصیلاتش را تا سطح دیپلم ادامه داد. شهید محمدی با توجه به علاقه زیادی که به لباس رزم داشت وارد نیروی انتظامی گردید و با روحیه ای بالا و وصف ناشدنی خدمت صادقانه ای از خود نشان داد.

در راستای آشنایی با خصوصیات  وویژگی های این شهید بزرگوار خبرنگار حوزه جهاد و مقاومت پایگاه خبری جویزر به گفتگو با مادر این شهید بزرگوار پرداخته است که که متن کامل این مصاحبه را در زیر می خوانید.

حاجیه طلا محمدی مادر شهید مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  دارای 5فرزند 3پسر و 2دختر هستم که شهید بزرگوار فرزند دوم خانواده است.

 

 

مادر شهید با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید گفت:مهدی با توجه به سن کمی که داشت دارای ویژگی ها و خصایص منحصر به فردی بود،فردی مومن و با تقوا و صبور بود ،از لحاظ فرامین دینی نماز را اول وقت به جا می آورد و معتقد بود جایگاه پدرو مادر جایگاه والایی است و در زمینه احترام به پدر و مادرهیچ کوتاهی نمی کرد در کل فردی متواضع و فروتن بود.

وی افزود:مهدی تحصیلاتش را مقطع دیپلم ادامه داد به سبب علاقه و احساس تکلیفی که برخود مبنی بر دفاع از کیان ایران اسلامی می دید  بعد از گذراندن چند ماهی از خدمت  سربازی به استخدام نیروی انتظامی  در آمد و در منطقه ابدانان مشغول به خدمت شد.

مادر شهید بیان داشت: روحیه ایثارگری و مسئولیت پذیری که درفرزندم وجود داشت گویای این بود که روزی به شهادت می رسد و این تنها آرزوی شهید بود که در راه دفاع از مملکت خود به شهادت برسد.

مادر شیهد به نحو شهادت شهید محمدی اشاره کرد و ادامه داد: اشرا و منافقینی که به قصد خرابکاری وارد کشور شده بودند و در این راه ناکام مانده بودند در مسیر برگشت با پرسنل نیروی انتظامی آبدانان در تاریخ چهارم خرداد سال 1380درگیر می شوند و در این درگیری  شهید محمدی ویکی  دیگر از همکارانش که اهل همدان بود  مجروح میشوندو بعد از انتقال به بیمارستان ناجا و پس از تجمل مجروحیت سرانجام در 18خرداد سال 1380به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهید بیان داشت: شهید بزرگوار در میان دستان مردم شهید پرور شهرستان ایوان تشیع جنازه شد و در آرامستان امامزاده حاجی حاضر ایوان آرام گرفت.

 

 
انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب