سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27022
|
10:46 - 1396/03/24
نسخه چاپی

اندر مشکلات این روزهای دامداران روستای طلور آبدانان:

مجبور به ترک دامداری هستیم/ دام ها یمان را تحویل فرمانداری آبدانان می دهیم

مجبور به ترک دامداری هستیم/ دام ها یمان را تحویل فرمانداری آبدانان می دهیم
اگر مسئولان استان فکری به حال مشکلات مان نکنند، مجبور به ترک دامداری می کنیم و یا دام هایمان را تحویل فرمانداری منطقه می دهیم.

به گزارشايلام بيدار، جمعی از دامداران روستای طلور شهرستان آبدانان با ارسال مطلبی به پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار خواستار پیگیری مسائل و مشکلات خود شدند.

در این مطلب آمده است: اگر مسئولان استان فکری به حال مشکلات مان نکنند، مجبور به ترک دامداری می کنیم و یا دام هایمان را تحویل فرمانداری منطقه می دهیم.

ازشما خواهشمندیم درد دل دامداران روستای طلور واقع در شهرستان ابدانان به سمع نظر مسولین برسانید تا جهت رفاه و اسایش انها ترتیب اثری داده شود
خطاب به مسولین استان و شهرستان که همیشه حامی قشر محروم و زحمت کش دامدار و عشایر بوده و هستند.
ولی چند سالی هست که افرادی با رابطه و اشنا بازی اقدام به مجوز و بهربرداری از اب چشمه و رودخانه واقع در روستای طلور نمودند و حال دامدارانی که قرین بر صد سال است چه خودشان و چه اجدادشان در این محل سکونت داشته و دارند و از قدیم الایام جهت شرب دامهایشان در مسیر رودخانه چاهک هایی به عمق یک تا دو متر حفر نموده اند که اداره اب منطقه هر چند باری حکم معدوم شدن چاها را به دامداران ابلاغ میکند و ما دامداران هم حرف خودمان را به شما مسولان از طریق نامه نگاری ایلام بیدار که محل درد دل مردم است به شما عزیزان اعلام می کنیم تا ترتیبی اتخاذ شود دامداران حداقل مشکل شرب دام هایشان برطرف گردد.
لذا چنانچه مسولان عزیز فکری به حال این قشر زحمت کش ننمایند یا مجبور به ترک دامداری خواهیم شد و یا دام هایمان را به فرمانداری منطقه تحویل تا چاره ای اندیشیده شود.
اداره آب منطقه به چند دلیل بی مورد ایراد می گیرد طبق قانون هر کسی چاهی حفر کند و به اب برسد مالکان چاه خواهد بود تا زمانی که بر آن تملک دارد (که ما دامداران قرین صد سال است براین چاهک ها تملک داریم)
دلیل دوم: این چاهک ها آب های روان می باشند و هیچ تاثیری بر آب های زیر زمین ندارد و اینکه از نظر قانون حفر چاه عمیق وچاههایی به عمق زیاد ممنوع می باشد.
باز مجددا از مسولین خواهشمندیم چاره ای برای این قشر زحمت کش بیاندیشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب