سرویس: بین الملل
کد خبر: 27014
|
09:13 - 1396/03/24
نسخه چاپی

ارتش سوریه به جاده «رقه-أثریا» رسید

ارتش سوریه توانست چندین روستا و شهرک را در غرب استان رقه از تروریستهای داعش پس بگیرد.

به گزارشايلام بيدار، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند در غرب استان رقه خود را از جنوب شهر «مسکنه» به راه «اثریا - رقه» برسانند.

وبگاه خبری المصدر گزارش داد که ارتش سوریه توانسته است پس از درگیری با داعش و آزادسازی چند روستا و شهرک، خود را به منطقه «بئر انباج» برساند.

مناطق آزاد شده عبارتند از: «رجم عسکر، بئر أنباج، حقل الرصافة، ضهر أم باج، جب عزیز، جب الغانم، جب أبیض و أبو صوصة».

اندازه واقعی   

وبگاه خبری «عنب» وابسته به معارضان نیز اعلام کرد که ارتش سوریه قصد دارد داعش را در منطقه شرقی خناصر محاصره و امنیت ریف جنوبی حلب را به صورت کامل تأمین کند.

جاده اثریا-رقه به خاطر اینکه شریان داعش به مناطق تحت اشغال خود در ریف شرقی حماه است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نیروهای مقاومت همزمان با این عملیات، از چند روز گذشته عملیاتی را در شرق شهر «سلمیه» واقع در ریف شرقی حماه آغاز کرد و موفق شدند مناطق زیادی را آزاد کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز امروز گزارش داد که ارتش سوریه –قبل از آزادسازی این مناطق- در ریف جنوب غربی رقه به عمق 40 کیلومتر پیشروی کرده است.

«ترکی البو حمد» فرمانده نیروهای عشایر که همپیمان ارتش سوریه است نیز گفت که این نیروها در «دبسی فرج» واقع در ورودی استان رقه در حال نبرد هستند و بخشی از نیروهای آنان نیز به مرزهای «الطبقه» رسیده اند و در در روستای «شعیب الذکر» با نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه تلاقی داشته اند، ولی عملیات آنان در این سمت متوقف شده و عملیات خود را به سمت «الرصافه» در ریف غربی رقه آغاز کرده اند.

البوحمد میگوید که در منطقه ای که از مسکنه تا دبسی فرج، «دبسی عفنان» و شعیب الذکر امتداد دارد، بین 300 تا 400 داعشی کشته شده اند.

در همین راستا، روزنامه الشروق مصر به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند محله های مرکزی و شرقی رقه را از داعش پس گرفته اند.

ساکنان رقه نیز اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک کنترل محله های «حارة الحسون، الشبل السلامة، الکویتی، الکویدر، الشایب، خیابانهای  أبو الهیس، المنصور، الوادی و باب بغداد» را به دست گرفته اند.

به گزارش الشروق، عناصر داعش مستقر در این مناطق پس از عقب نشینی به سمت رود فرات حرکت کرده و از آنجا عازم دیرالزور شدند.

ساکنان رقه میگویند که بیشتر عناصر خارجی داعش از این شهر خارج شده اند و شماری از آنان نیز در این مناطق تسلیم شدند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب