سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27012
|
09:02 - 1396/03/24
نسخه چاپی

گزارش؛

تخلف در انتخابات شورای شهر ملکشاهی/ مدعیان دموکراسی، امانتدار خوبی برای رای مردم نبودند

تخلف در انتخابات شورای شهر ملکشاهی/ مدعیان دموکراسی، امانتدار خوبی برای رای مردم نبودند
نتایج انتخابات شوراها نشان داد که برخی جریانات، هیچ اعتباری برای رای ملت قائل نبوده و به دروغ لاف دموکراسی می زنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  ملکشاهی خبر، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ارکواز ملکشاهی، همزمان با سراسر کشور در 29 اردیبهشت 96 برگزارشد.

نتیجه انتخابات روز بعد اعلام گردید و پنج نفر بعنوان عضو اصلی شورای شهر ارکواز معرفی شدند.

در پی اعتراضه جمعی از کاندیداها به روند برگزاری و نتیجه انتخابات، تعداد سه صندوق بازشماری گردید و تغییرات محسوسی در نتیجه انتخابات روی داد که بازهم با اعتراض کاندیداها مواجه شده و در نهایت کلیه صندوق های انتخابات شورای شهر ارکواز بازشماری شد.

پس از بازشماری کلیه صندوق های رای، جدای از تغییر در تعداد آراء اکثر کاندیداها، نفرات چهارم و پنجم به جایگاه ششم و هشتم تنزیل پیدا کردند و نفرات ششم و هفتم به جایگاه چهارم و پنجم ارتقاء یافتند.

همچنین نفر هشتم به جایگاه هفتم (علی البدل) ارتقاء پیدا کرد.

لازم به ذکر است در جمهوری اسلامی ایران، چهار انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا برگزار می گردد که در سه انتخابات، شورای نگهبان ناظر بر روند برگزاری انتخابات است و تنها در انتخابات شوراها، شورای نگهبان ناظر نیست که چنین وضعیتی ظرافت کار شورای نگهبان را می رساند.

برگزاری انتخابات شورای شهر با این حجم از تقلب و تخلف، بی سابقه بوده و چنین نتایجی، حاصل کم کاری از سوی مسئولان برگزاری انتخابات شورای شهر و ضعف دولت در راستای انتخاباتی سالم و صیانت از آراء مردم می باشد که نیاز به بررسی کارشناسانه و برخورد قاطع از سوی مقامات قضایی دارد.

این انتخابات نیز حاوی پندها و عبرت هایی بود ، با نظر به اعلام نتایج شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور و تخلفات گسترده که در برخی شهرستانهای کشور به ابطال انتخابات انجامید، پرده از یک حقیقت مهم برداشته شد.

نتایج انتخابات شورای شهر ارکواز ملکشاهی که توسط هیئت اجرایی دولت تدبیر وامید به انجام رسید مشحون از تخلفات متعددی بود که نشان داد، مدعیان دموکراسی، امانتدار خوبی برای رای مردم نبودند.

رای مردم به فرموده مقام معظم رهبری، حق الناس است.

افکار عمومی حق دارند بپرسند مقصر اصلی این همه تخلف که اعتماد عمومی را سلب نموده چه کسی است؟

نتایج انتخابات شوراها نشان داد که برخی جریانات، هیچ اعتباری برای رای ملت قائل نبوده و به دروغ لاف دموکراسی می زنند.

این حضرات از انتخابات و رای ملت، استفاده ابزاری می کنند و تخلفات گسترده آنان نشان داد که بویی از مردم سالاری نبرده و ذره ای به قانون پای بندی ندارند.

اینها به دروغ می گویند که "زنده باد مخالف من"، عمل آنان و رفتار آنان در انتخابات نشان داد که نمی توان به آنها اعتماد کرد و برای نیل به پست های اجرایی و قدرت، حاضرند هرکاری ولو سوء استفاده از آراء ملت انجام دهند، لذا مردم حق دارند بپرسند مقصر اصلی این همه تخلف چه کسی و چه گروهی بوده؟ و عاملان توسط دستگاه قضایی به مجازات قانونی برسند.

مطالبه مردم شناساندن افرادی است که با بی احترامی به رای مردم، اصول اولیه دموکراسی و مردم سالاری را نقض نموده و نشان دادند غالب این افراد که خود را نمایندگان دولت تدبیر و امید می دانند، بیشتر زر سالارند تا مردم سالار.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب