سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 27011
|
09:10 - 1396/03/24
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ایلام:

نهج البلاغه در بین مردم مظلوم است/ ضرورت احیای فرهنگ شناخت نهج البلاغه در جامعه

نهج البلاغه در بین مردم مظلوم است/ ضرورت احیای فرهنگ شناخت نهج البلاغه در جامعه
امام جمعه موقت ایلام گفت: کلمات امام علی(ع) در این کتاب متصل به نظام وحیاتی است و بزرگان ما همواره با نهج البلاغه انس داشته و در رفتار و گفتار خود از آن بهره می گرفتند.

حجت الاسلام "وعد مراد بیگی"، امام جمعه موقت ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دین و مذهب ایلام بیدار با اشاره به اهمیت توجه به نهج البلاغه در زندگی امروزی گفت: نهج البلاغه همان استمرار سیره نبوی است که شامل سه قسم خطبه ها و نامه ها و جملات قصار امیرالمومنین (ع) است که گفتار و عمل ایشان در این کتاب برای معرفی کردن دین علوی و اتصال حکومت زمان به حکومت نبوی و ازبین بردن انحرافات و اموراتی را که از سیره نبوی فاصله گرفته بود بوجود آمده است.
حجت الاسلام مراد بیگی افزود: گفتار و کلام امیرالمومنین (ع) برای معرفی و شناخت معارف دینی حائز اهمیت است و در این راستا "سید رضی" برای بیان روشهای زیبای بلاغت فصیح و زیبا و پر محتوا حرف زدن که می خواست آن طریفه و نهج بلاغت را معرفی کند، اقدام به جمع آوری و تدوین نهج البلاغه که شامل سخنان امیرالمومنین(ع) است که خود نشانه فصیح بلاغت شیوا و زیبا است، کرده اند.
امام جمعه موقت ایلام بیان کرد: در تمام سه بخش این کتاب از یک سو مباحث خداشناسی و هستی شناسی و مسائل انسان سازی بیان شده است و از سوی دیگر نیز ویژگی های حکومت دینی و شرایط حاکم اسلامی و نصایحی برای تعالی انسان آمده است که نشان می دهد نهج البلاغه طبق گفته بزرگان دینی همان قرآن ناطق است.
وی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ نهج البلاغه در جامعه ادامه داد: در جامعه باید فرهنگ نهج البلاغه را در بین مردم و بویژه جوانان تقویت کنیم زیرا پاسخ بسیاری از شبهات و سوالات دینی و اسلامی در نهج البلاغه آمده است.
حجت الاسلام مراد بیگی عنوان کرد: اینکه چگونه دین چهره حکومتی داشته باشد و ابعاد چهره حکومتی دین و گستره آن چگونه است، سوالاتی است که در نهج البلاغه با فصاحت به آن ها پاسخ داده شده است.
امام جمعه موقت ایلام خاطر نشان کرد: برهمه ما واجب است آنچنان که در حفظ و ترویج قرآن کوشا هستیم، در راستای احیای فرهنگ شناخت نهج البلاغه نیز تلاش کنیم که این کتاب در بسیاری از مسایل انسان سازی و معنویت افزایی اثر داشته و باعث می شود انسان راه معنویت را پیدا کرده و طی کند.
وی اظهار کرد : کلمات امام علی(ع) در این کتاب متصل به نظام وحیاتی است و بزرگان ما همواره با نهج البلاغه انس داشته و در رفتار و گفتار خود از آن بهره می گرفتند.
حجت الاسلام مرادبیگی در پایان با اشاره به مظلومیت و در حاشیه بودن نهج البلاغه در بین مردم افزود: این کتاب قرآن ناطق است و می تواند انسان را در مسیر درست هدایت کند و همه ما می توانیم به راحتی زمینه خود سازی و جامعه سازی را در کلام امیرالمومنین(ع) پیدا کنیم پس بر همه ما واجب است که در راستای احیای این کتاب پرمحتوا تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب