سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26901
|
10:29 - 1396/03/16
نسخه چاپی

گزارش؛

تجار مهرانی: از شنبه هیچ کالایی از مرز را ترخیص نمی کنیم

تجار مهرانی: از شنبه هیچ کالایی از مرز را ترخیص نمی کنیم
تجار و ترخیص کاران مرز مهران در اطلاعیه هایی اعلام کردند از شنبه هیچ کالایی در مرز ترخیص نمیکنیم.

به گزارشايلام بيدار، به نقل ازآوای مهران، در پی اعتراض تجار و ترخیص کاران در  خصوص افزایش قیمت برخی خدمات تعرفه ها در مرز و عدم توجه مسئولان تجار این بار اعلام کردند که کالایی در مرز ترخیص نخواهند کرد.

در این اطلاعیه ها که در برخی قسمت های شهر نصب شده آمده که::به خاطر تحقق حقوق خود ما تجار ترخیص کاران فعال در مرز مهران از شنبه 20 خرداد تا اطلاع ثانوی هیچگونه کالایی را از مرز مهران ترخیص نخواهیم کرد.

بنابر این گزارش در حال حاضر کار ترخیص کالا به روال عادی انجام می شود اما این تجار معتقدند 11 هزارتومان برای تامین امنیت گرفته می شود اما قراردادی که با پیمانکار بسته شده بدون هیچ قراردادی و مصوبه این مبلغ اضافه از تجار گرفته می شود و شرکت خصوصی معلوم نیست بنا بر چه اساسی این مبلغ را از تجار گرفته است.

استانداری هم اعلام کرده است این 11 هزار تومان برگشت داده شود و در هیچکدام از مرزها این میزان مبلغی اضافه گرفته نمی شود.

تجار همچنین بیان کردند: خواسته اصلی ما این است بدانیم اینجا بازارچه است یا گمرک زیرا عوارض بازارچه و گمرک جداست اگر گمرک است که ما کاری به بازارچه نداریم و اگر بازارچه است چرا از ما مالیات میگیرند.

تجار خاطر نشان کردند: در تمام بازارچه ها مالیات معاف است اما ما اینجا سالیانه مالیات میدهیم و تکلیف ما روشن نیست که در گمرک فعالیت می کنیم یا در بازارچه زیرا هر کدام از اینها کد مخصوص به خودشان دارند.

آنها همچین اعلام کردند: مسئولین باید به این مرز باید کمک کنند متاسفانه کرایه غرفه و عوارض بالاست و درآمد حاصل از تجارت در این مرز بسیار کمتر از سایر مرزهای کشور است که در این خصوص باید مسئولان بیشتر توجه کنند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب