سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 26811
|
11:13 - 1396/03/09
نسخه چاپی

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سند 2030 با قانون اسلام هیچ سنخیتی ندارد/ ترویج بی حیایی و بی‌غیرتی نتیجه اجرای سند 2030

سند 2030 با قانون اسلام هیچ سنخیتی ندارد/ ترویج بی حیایی و بی‌غیرتی نتیجه اجرای سند 2030
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سند 2030 هدف این است که ایران به عقب افتاده‌ترین کشور منطقه تبدیل شود.

به گزارشايلام بيدار،  کبری خزعلی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان به بیان اشکالات وارده بر سند 2030پرداخت و اظهارکرد: هدف عالی انقلاب اسلامی این است که خود را برای رسیدن به عالی‌ترین سطح علمی اقتصادی و معرفتی که در دوران ظهور مهیا می‌شود، آماده کنیم اما استکبار جهانی با اجرای سند2030 می‌خواهد مسلمانان را خوار و زبون کند و از اهداف عالیه اسلام دور سازد.

خزعلی افزود: از زمانی که اسلام رشد پیداکرد، سلطه گران نیز برنامه‌های خود را برای جلوگیری از پیشرفت و نفوذ اسلام در میان جوامع مختلف آغاز کردند و این دشمنی ها تا کنون ادامه دارد، همچنان که در زمان رژیم پهلوی با اجرای اصلاحات ارضی و انقلاب سفید کشاورزی و صنعت ما را نابود کردند و روستاییان مجبور به حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ شدند تا جایی که تا چند سال پیش پنیر خود را وارد می کردیم و پزشکان افغان و پاکستانی به طبابت در ایران مشغول بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد ساخت انواع موشک ها و پیشرفت قابل توجه در صنعت هسته‌ای و تولید و صادرات در سایر بخش‌های اقتصادی و صنعتی هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب تحریم‌ها شروع شد و تا کنون ادامه دارد اما جواب امام راحل و رهبر معظم انقلاب ایستادگی و توکل به خدا بود و البته حضور و پشتیبانی مردم  دشمن را ناکام کرد.

وی با انتقاد از برخی افراد که سرهنگ و سردار بودن را مورد تحقیر قرار می‌دهند و خشونت‌طلبی معرفی می‌کنند، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فاتح خیبر و سردار بزرگ اسلام بود ، امام حسین(ع) در مقابل یزیدیان زمان شمشیر کشید و افتخار می‌کنیم که شاگرد مکتب ابوالفضل العباس باشیم.

خزعلی با بیان این که کوتاه آمدن در مقابل خواست دشمن نتیجه‌ای جز زبونی و خفت ندارد، اظهار کرد: قذافی هم با آمریکا تعامل کرد و صنعت هسته‌ای کشورش را تعطیل کرد اما پایان کارش خفت و ذلت بود.

وی یادآورشد: در سال‌های اخیر با جهاد علمی دانشمندان جوان و متعهد کشور در برخی رشته‌ها جزو 10کشور برتر دنیا قرارگرفتیم و از طرفی بیداری اسلامی در قلب اروپا و امریکا رشد یافته به همین دلیل استکبار جهانی با این سند به دنبال اسلام‌زدایی از ایران است تا دیگر نامی از اسلام و ایران اسلامی در اذهان جهانیان باقی نماند.

خزعلی خاطرنشان کرد: محدود کردن جمعیت کشورو تغییر نگرش و باروهای دینی و اعتقادی جوانان دو برنامه اساسی دشمن در جنگ نرم است و این سند یکی از چندین اسنادی است که در این راستا طراحی شده است.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان افزود: رفع فقر، ارائه خدمات بهداشتی و رشد سطح علمی، برابری جنسیتی و رفع خشونت از زنان از جمله مسایلی است که در سند 2030 با ظاهری بسیار خوب و زیبا به آن پرداخته شده اما با کدام قانون می‌خواهند اجراکنند قانون اسلام یا غرب؟ ضمن این که در این سند عبارات و کلمات دوپهلو مثل هنجارهای اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی و باورهای دینی، زیاد است و باید پرسید منظور از دین در این سند دین اسلام است یا یهود و وهابیت و نیز به عبارت قوانین ملی به جای قوانین اسلامی استناد شده است که مسئولان امر باید به این ابهامات پاسخ دهند.

وی به نکته مهمی در خصوص قوانین مطرح شده در سند 2030اشاره و اظهار کرد : همانطور که در قانون اساسی قید شده که تمام قوانین منطبق برقانون اسلام باید باشد در این سند هم قید شده تمام قوانین طبق موازین برابری جنسیتی و رفع تبعیض از زنان است، بنابراین در دل این 17 بند مسایل و نکات زیادی نهفته است؛ به طور مثال در این سند آمده است که حقوق خانوار رعایت شود که عبارت «خانوار» در غرب شامل زن و زن، مرد و مرد، مرد و زن است که حقوق و خانوار رعایت شود اما در فرهنگ ایرانی -اسلامی تنها زن و مرد خانوار شمرده می شوند و باید گفت طبق تعریف آن ها از خانوار، هم‌جنس گرایی قانونی می شود.

عضو شورای زنان با بیان این که  این سند در طول 3 ماه بدون اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجس شورای اسلامی و شورای نگهبان در شهریور سال گذشته که تنها سه چهار نفر از آن با خبر بودند و زیر نظر نماینده یونسکو و مجری طرح که در حقیقت سازمانی جاسوسی و زیر نظر سیا تاسیس شده است، در 368صفحه به نام سند ملی توسط دولت به تصویب رسید و در آذر95 رونمایی شد، اظهارکرد: وزیر آموزش و پرورش ادعا دارد که برای پذیرش مفاد این سند حق شرط گذاشته‌ایم و بنابراین تعهدآور نیست و هر قسمت از سند که مخالف شرع باشد را نمی‌پذیریم؛ حال سوال اینجاست اگر تعهدآور نیست چرا حق شرط گذاشته‌اید؟ و از طرفی در ابتدای سند آمده است مدیرکل یونسکو ناظر و مجری این سند در کشورها است و پذیرش حق شرط از سوی یونسکو به طور موقت است.

وی تصریح کرد: متاسفانه رئیس جمهوری در اظهاراتی در خصوص سند 2030 گفت به رهبر انقلاب اطلاعات غلط داده اند اما سوال اینجاست به اعتراف تمامی دوستان و دشمنان نظام، رهبر انقلاب فردی حکیم و فرزانه است حال چطور می‌شود ایشان بدون اشراف به مسئله در این باره موضع‌گیری و مخالفت کنند، ضمن این که مرجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی و دیگر دلسوزان انقلاب نسبت به خطرات این سند روشنگری کردند، البته با تدبیر رهبری دولت نمی تواند این طرح را اجرا کند. 

وی یادآورشد: برخی در داخل ادعا دارند از سند تحول بنیادین هم در این سند گنجانده شده که در توضیح این مطلب باید گفت: در سند تحول بنیادین آمده است:« آرمان ما تربیت افرادی خدامدار، انقلابی، معتقد و منتظر ظهور، ایثارگر ومجاهد، مبتکر، مهربان، دلسوز، مهرورز، تیزهوش و ... است» اما در سند 2030، مفاهیم واصول ارزشی و دینی را کنار گذاشته‌اند و تنها اصطلاحاتی مثل مهرورز و تیزهوش و فعال را در این سند گنجانده اند که در واقع تحریف و خیانت بزرگی مرتکب شده‌اند.

خزعلی افزود: خوشبختانه با تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور و چندین سند جامع دیگر که تا کنون در کشور تصویب شده است و حتی برخی کشورها از جمله ژاپن بخش‌هایی از آن را اجرایی کرده‌اند، معتقد هستیم نیازی به پذیرش این سند که از سوی اجانب و استکبار جهانی برای نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی طراحی شده، نداریم چرا که ملتی با فرهنگی غنی تر و برتر نسبت به غرب هستیم.

وی گفت: به اعتقاد بنده باید به جای ترویج مسایل جنسی که در این سند نسبت به آن تاکید شده، باید تربیت جنسی همراه با حیا و عفت که مدنظر دین مبین اسلام است، در سطح جامعه انجام شود اما اینها می خواهند بی حیایی و بی‌غیرتی را در جامعه رواج دهند و ما با این امر به شدت مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: در این سند که البته با حکم حکومتی رهبر انقلاب قانونی نیست بیان شده که اکثر معلمان مشکلات روحی روانی دارند درحالی که همین معلمان دانشمندان هسته ای را تربیت کردند و برای خروج از این وضعیت شبکه تربیت معلم جهان اسلام تاسیس می کنند به این شکل که از خارج مستشار می آورند تا معلمان شما و سپس معلمان جهان اسلام را با مولفه های مورد نظر یونسکو تربیت کنند؛ سپس بچه‌های تیزهوش و همچنین علم و فناوری شما را به کشورهای عرب منطقه می‌فرستیم، ضمن این که محتوای کتاب‌ها با  تایید سازمان جاسوسی یونسکو انجام می‌شود، و باید پرسید یونسکو به چه شرطی تایید می‌کند وآیا تا به حال معلمان ما نتوانسته‌اند افراد جامعه را تربیت کنند؟

خزعلی خاطرنشان کرد: این در حالی است که طبق سند تحول بنیادین قرار است به بالاترین سطح علمی جهان و منطقه برسیم و با سبک مدیریتی اسلام نیروهای کشورهای دیگر جهان را مدیریت کنیم اما در این سند هدف این است که ایران به عقب افتاده‌ترین کشور منطقه تبدیل شود و کشورهای اروپایی، چین و کره دانشمندان ما را در سایر کشورهای منطقه مدیریت و هدایت کنند و تنها به فکر رشد علمی غرب ونابودی علم و فرهنگ مشرق زمین هستند میخواهند بلایی که سر سرخپوستها در آوردند سر ما بیاورند.

وی با اشاره به این که در دوران جنگ تحمیلی صادرات گندم داشتیم حال در این سند به بهانه پایان دادن به فقر و ایجاد کشارزوی پایدار، محصولات تراریخته و دستکاری شده را وارد کشور می کنند که در حقیقت به معنای نابودی کشاورزی و عقب نگه داشتن کشور در زمینه اقتصاد و کشارزوی که یکی از مولفه های مهم استقلال کشور به شمار می رود، می باشد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان در پایان گفت: یکی از بندهای این سند تضمین زندگی همراه با رفاه برای تمام سنین رابیان می‌کند و آموزش تنظیم خانواده در این راستا انجام می‌شود و عقیم‌سازی، آموزش سقط، آموزش اجباری مسایل جنسی به کودکان حتی بدون اجازه والدین از مواردی است که در آن اشاره شده است.

خبرفریمان

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد