سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26807
|
09:18 - 1396/03/09
نسخه چاپی

مدیر کل دامپزشکی استان در گفتگو با ایلام بیدار:

هیچ گونه موردی از بیماری کریمه کنگو در ایلام مشاهده نشده است/ آغاز سم پاشی در اماکن دامی استان

هیچ گونه موردی از بیماری کریمه کنگو در ایلام مشاهده نشده است/ آغاز سم پاشی در اماکن دامی استان
مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: برای فراگیری سم پاشی به منظور مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

"وهاب پیرانی"، مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر خصوص آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در استان ایلام گفت: تاکنون هیچ گونه مورد ی در خصوص این بیماری در استان ایلام نداشته ایم و مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه این بیماری از طریق کنه دام و تماس با دام ها به انسان منتقل می شود، اظهار کرد: این بیماری برای دام خطرناک و کشنده نیست اما در صورت سرایت به انسان تا مرگ حتمی خطرناک خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام افزود: بررسی اینکه کدام دام این بیماری را دارا است و کدام یک ندارد کار سختی است برای همین برای مقابله با این نوع بیماری که تاکنون نیز در استان ایلام مورد مشکوکی مشاهده نشده کار سم پاشی مراکز دامی در استان آغاز شده و از این طریق این بیماری از بین خواهد رفت.

پیرانی با بیان اینکه با بودجه کم موجود اقدام به خرید سم کرده ایم، گفت: برای فراگیری سم پاشی نیازمند اعتبار لازم هستیم.

وی ادامه داد: مردم استان ایلام از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز خودداری کنند و در صورت تهیه گوشت از مراکز مجاز حتما از دستکش استفاده کرده و بعد از قرار دادن در یخچال به مدت 18 الی 24 ساعت سپس آن را مصرف کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در پایان از مردم خواست توصیه های لازم را در این خصوص جدی بگیرند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد