سرویس: اجتماعی
کد خبر: 26747
|
07:30 - 1396/03/04
نسخه چاپی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح خبرداد؛

تعیین تکلیف ابهامات قانونی گواهینامه بدون سربازی

تعیین تکلیف ابهامات قانونی گواهینامه بدون سربازی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درخصوص رفع ابهامات قانونی و تعیین تکلیف دریافت گواهینامه بدون سربازی تا پایان خرداد ماه خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،  سردار" موسی کمالی"، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، درخصوص ابهامات قانونی پیرامون دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت سربازی، اظهار داشت: در این قضیه احساس می‌کنیم که با توجه به بعضی از مواد قانون خدمت وظیفه عمومی یکسری ابهامات وجود دارد که در صورت اجرا ممکن است مردم را با یکسری مشکلات مواجه کند؛ چرا که در یک ماده قانونی قانون‌گذار تعیین کرده که فردی که به خدمت وظیفه عمومی نرفته است را باید دستگیر کرد و از سوی دیگر اعلام شده که بدون خدمت سربازی می‌توان به فرد گواهینامه داد.


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: آنچه در این ماده قانونی دچار ابهام است این است که آیا باید «ناجا» به تکلیف قانونی خود عمل کرده و مشمول فراری را دستگیر کند یا اینکه در مواجهه با چنین فردی از تکلیف قانونی خود قصور کرده و به وی خدمت ارائه کند؛ باید تعیین تکلیف کرد که کدام ماده قانونی در اولویت قرار دارد.

سردار کمالی گفت: برای اینکه در این زمینه مشکلی بوجود نیاید و با توجه به اینکه هدف قانون‌گذار همواره کمک به مردم بوده، این تعارض قانونی در دست بررسی است و انشاءالله با تعامل با مجلس تصمیم خوبی در این زمینه گرفته خواهد شد تا نحوه اجرایش مشخص شود.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درمورد اینکه چه زمانی این مساله تعیین تکلیف خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در همین ماه- خرداد- این قضیه تعیین تکلیف شود و بتوان با تعامل، راه حل مناسبی را در اختیار عموم قرار داد.

لازم به ذکر است که در ماده 54 قانون بیمه آمده است که برای گرفتن گواهینامه نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست و افراد می‌توانند بدون داشتن این کارت برای دریافت گواهینامه مراجعه کنند؛ در صورتی که طبق ماده 58 مکرر نظام وظیفه باید فردی را که به خدمت سربازی نرفته دستگیر کرد.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب