سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26745
|
07:19 - 1396/03/04
نسخه چاپی

فرماندار دهلران:

مرز چیلات رسمیت گرفت

مرز چیلات رسمیت گرفت
فرماندار دهلران گفت: مرز چیلات در آینده نزدیک با حضور مسئولان ایران و عراق به صورت رسمی باز می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، "حسینعلی موسوی"، فرماندار دهلران- در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به همت دولت یازدهم، پیگیری های مدیریت اجرایی ارشد استان و نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس برای بازگشایی مرز چیلات اظهار کرد: وزارت کشور عراق با بازگشایی این مرز موافقت کرده است.

وی بازگشایی این مرز و انجام مراودات تجاری، بازرگانی، اقتصادی و مسافری بین دو کشور را در توسعه منطقه مرزی دهلران مهم دانست و افزود: ایجاد مرز چیلات نقش موثری در بهبود معیشت مردم، اشتغال پایدار، بهبود زیرساخت های راه و مهاجرت معکوس دارد.
 
موسوی با اشاره به 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق در شهرستان دهلران که 55 درصد از مجموع مرز استان ایلام با این کشور است، تاکید کرد: باید از فرصت مرزی بودن برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره ببریم.
 
وی پیگیری برای ارتقای فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان مرزی برشمرد و یادآور شد: با توجه به شاخص هایی چون، مرز، مسیر تردد زائران عتبات عالیات، فاصله تا مرکز استان، پراکندگی جغرافیایی و ظرفیت های کشاورزی و نفت و گاز منطقه، امیدواریم این مطالبات تا پایان سال جاری محقق شود.
 
فرماندار از ارتقای دهستان دشت عباس به بخشداری نیز خبر داد و گفت: با همت همه مسئولان دولت تدبیر و امید بزودی این خواسته نیز محقق خواهد شد که نقش موثری در خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم منطقه دارد.
 
وی اجرای سیاست ها و برنامه های سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را از دیگر موضوعات مهمی دانست که در اولویت برنامه های امسال قرار دارد و افزود: با توجه به اقدامات دولت تدبیر و امید در سال های گذشته، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت است.
 
موسوی با تقدیر از همه دست اندرکاران انتخابات اعم از هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی اضافه کرد: حضور حماسی مردم و خلق حماسه ی بزرگ را به ملت ایران، رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید تبریک می گوییم و امیدوارم دولت در ادامه راه خود موفق باشد.
 
وی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور پر شور مردم در این عرصه نیز اشاره کرد و افزود: مردم در انتخابات شوراها در واقع کلید عمران و آبادانی شهر و روستا را به افراد کاردان و کارآمد و با برنامه در زمینه توسعه و عمران آبادانی شهرها سپردند.
 
فرماندار از منتخبان مردم در دوره پنجم شوراها خواست به عمران شهری، مبلمان و توسعه فضاهای سبز به عنوان مطالبات جدی مردم توجه کنند.
 
انتهای پیام/ الف
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب