سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26740
|
11:53 - 1396/03/03
نسخه چاپی

از صبح امروز؛

گرد و غبار نفس مردم مهران را گرفت

گرد و غبار نفس مردم مهران را گرفت
گرد و غبار بازهم نفس مردم شهرستان مرزی مهران را به شماره انداخته به طوری که دید افقی هم به ۲۰۰ متر کاهش یافته است.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از آوای مهران ،  پدیده گرد و خاک که از بیابان های  کشور عراق و دشت های وسیع اردن و عربستان سعودی از سمت غرب و جنوب وارد کشورمان می شود آثار و تبعات زیان باری برای مردم و محیط زیست به دنبال دارد و هرچه این پدیده خطرناک تداوم داشته باشد ابعاد منفی آن گسترده تر خواهد شد.

از صبح امروز پديده گرد و غبار شهر مرزی مهران را فر ا گرفته و بنابر اعلام كارشناسان هواشناسي ميزان ديد افقي در اين شهر مرز به ۲۰۰ متر كاهش يافته است.

اين پديده سالهاست که ساکنان مناطق مرزی به ویژه شهرستان گرمسیری مهران را به علت بروز ریزگردها خانه نشین كرده و با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند و در این رابطه متحمل لطمات و خسارت های شدیدی شده اند که هیچگاه قابل جبران نبوده و نیست.

خاک، محیط زیست، آب، مزارع گندم و غلات، باغات میوه و سبزیجات،آبزیان و دام و طیور از پدیده ریزگردها در امان نبوده و آسیب های فراوانی دیده اند.

اگر چه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، بهداشت و درمان و متولیان ستاد های بحران و حوادث غیرمترقبه کشور در سالهای گذشته تاکنون در رسانه های فضای مجازی و دیداری و شنیداری جهت مقابله با پدیده گرد و خاک برنامه های را طراحی و برنامه ریزی کرده اند اما این اقدامات تا کنون هیچگونه نتایج مطلوب و قابل قبولی را برای مردم و محیط زیست در پی نداشته است.

مردمان این دیار که سالها رنج و درد دوران هست سال دفاع مقدس و مقابله با متجاوزان عراقی را به جان و دل خریده بودند استحقاق هرگونه خدمتی را دارند و در این رابطه از دولتمردان و مسئولان سازمانهای ایرانی و جهانی انتظار دارند برای مقابله جدی و مصرانه با پدیده گرد و خاک برنامه ها و راهکارهای عملی کارشناسی شده دراز مدت ، پایدار و دائمی طراحی و پیشنهاد کنند.

این شهرستان گرمسیری و مرزی با دارا بودن ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد