سرویس: اقتصادی
کد خبر: 26723
|
11:42 - 1396/03/02
نسخه چاپی

عسگر‌اولادی:

رئیس‌جمهور درباره خروج از رکود تعارف می‌کند/ تورم تک‌رقمی شده اما مردم از گرانی رنج می‌برند

رئیس‌جمهور درباره خروج از رکود تعارف می‌کند/ تورم تک‌رقمی شده اما مردم از گرانی رنج می‌برند
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه از رکود خارج نشده‌ایم و آقای رئیس‌جمهور در این مورد تعارف می‌کنند، گفت: وجود ۵ تا ۶ میلیون جوان بیکار نشانه رکود است.

به گزارشايلام بيدار، اسدالله عسگراولادی در خصوص وضعیت رکود گفت: از رکود خارج نشده‌ایم و آقای رئیس‌جمهور در این مورد تعارف می‌کنند. 

* اقتصاد نابسامان است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه نه تنها در بخش مسکن رکود همچنان وجود دارد بلکه در سایر بخش‌ها هم از رکود خارج نشده‌ایم، افزود: وقتی می‌گویند تورم به 8 درصد رسیده اما سود سپرده‌های بانکی هنوز حدود 23 درصد است این موضوع، نشانه نابسامانی در وضعیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از کارخانه‌های صنایع کوچک و متوسط تعطیل است، بیان داشت: در مورد خروج از رکود با نظر رئیس ‌جمهور موافق نیستم. 

* وجود 6 میلیون بیکاری نشانه رکود است

عسگر‌اولادی گفت: اگر از رکود خارج شده‌ایم چرا 5 تا 6 میلیون جوان بیکار در جامعه وجود دارد؟ 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای خروج از رکود باید سرمایه‌گذاری کرد، افزود: دولت باید بدهی بانک‌ها را بپردازد تا بانک‌ها قدرت اقتصادی پیدا کنند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین بیان داشت: تا زمانی که دولت به بانک‌ها بدهکار است و بانک‌ها قدرت پرداخت وام به صنایع کوچک را ندارند از رکود خارج نمی‌شویم. 

وی با بیان اینکه با تعارف از رکود خارج شده‌ایم ولی در عمل خیر، بیان داشت: از نظر علمی تورم تک رقمی شده و به 8 درصد رسیده است اما مصرف‌کننده‌ها از گرانی رنج می‌برند. 

* ارز ارزان به نفع قاچاقچیان است

عسگراولادی گفت: تنزل پی‌در پی ارز به نفع کشور نیست بلکه به نفع قاچاقچی‌هاست. 

وی افزود: ارز ارزان واردات قاچاق را افزایش می‌دهد و افزایش قاچاق هم کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند. 

به گزارش فارس حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز گذشته در کنفرانس خبری در مورد رکود بیان داشت: الان به کار بردن واژه رکود دقیق نیست برای اینکه در کشور وقتی دو فصل پشت سر هم رشد مثبت اقتصادی داریم دیگر رکود معنی ندارد.

روحانی بیان داشت: ما در سال گذشته در همه فصل‌ها شاهد رشد مثبت اقتصادی بودیم و برای اولین بار پس از چشم‌انداز که به سال 84 یعنی 12 سال پیش مربوط می‌‌شود، برای اولین بار به همان رشدی رسیدیم که چشم‌انداز می‌گوید یعنی 8 درصد. 

رئیس جمهوری با بیان اینکه در بخش مسکن دچار رکود هستیم بیان داشت:  در همه بخش‌ها از رکود خارج شده‌ایم. 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد