سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26677
|
07:50 - 1396/02/31
نسخه چاپی

بی توجهی مسئولان به حذب نیروی بومی در شرکتهای نفتی مهران

بی توجهی مسئولان به حذب نیروی بومی در شرکتهای نفتی مهران
با استقرار شرکتهای نفتی در مهران واژه های بومی و غیربومی در ادبیات عامه و رسمی مردم این شهر بخوبی نمایان است و چشمان منتظر به کار جوانان این شهر مرزی به اقدام مسئولان دوخته شده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل از آوای مهران ، مسئولان شهرستانی که بیشتر وقت خود را برای سیاستکاری صرف می کنند از برخی شرکتهای نفتی غافل بوده و بیشتر نیروی کاری آنان حتی کارگر ساده از سایر استانها و شهرستانهای کشور است.

جمعی از شهروندان مهرانی در گفتگو با خبرنگار آوای مهران نارضایتی خود را از اقدام برخی شرکتهای نفتی در گزینش افراد غیر بومی برای استخدام در این شرکتها اعلام کردند.

"عباس نصاری"، یکی از شهروندان مهرانی می گوید: شرکتهای مستقر در مناطق نفتی مهران بیشترین نیروی خود را از استانهای دیگر می آورند اما مسئولان هیچ توجهی به اشتغال جوانان ندارند.

وی افزود: یکی از شرکتهای نفتی مسقر در مهران حدود 30 نفر نیرو ساه احتیاج داشت که تنها 3 نفر نیرو از شهرستان مهران جذب کرده و همه نیروها از سایر استانهای کشور جذب کرده است.

یکی دیگر از شهروندان مهرانی نیز می گوید: مشخص نیست که چرا شرکتهای نفتی از بکارگیری نیروهای بومی اکراه دارند و از بکار گیری نیروهای جوان و تحصیل‌کرده استان امتناع می‌ورزند.

حسنی ادامه داد: جوانان جویای کار این استان راهی استانهای دیگر می‌شوند ، در حالی که در همین نزدیکی فرصت‌های شغلی که در قدم اول حق طبیعی آنهاست به واسطه عدم نظارت مناسب مسئولان بر اعمال نفوذ مدیران غیر بومی نفتی در اختیار افراد غیر بومی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: استخدام نیروی غیر بومی در شرکت های نفتی منطقه اجحافی در حق مردم شهرستان مهران است.

با این وجود شهروندان مهرانی ، حذف جوانان این شهرستان مرزی از ظرفیت‌های اشتغالزایی ایجاد شده و به کارگیری نیروهای غیربومی از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها را بزرگترین چالش کنونی مردم این منطقه مرز نشین دانسته که متأسفانه امروز با این پدیده بسیار شوم ، طراوت و شادابی را از دل جوانان گرفته و به کارگیری نیروهای غیربومی بزرگترین اجحاف ممکن در حق مردم منطقه است.

امید است مسئولان استانی و شهرستانی که خود را درگیر مسایل سیاسی کرده اند فکری به حال جوانان بیکار منطقه کرده و در بکارگیری نیروهای بومی تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب