سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26611
|
08:15 - 1396/02/26
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی مهران خبرداد؛

پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم از اراضی مهران

پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم از اراضی مهران
مدیر جهاد کشاورزی مهران گفت: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت ۳۰ هزار تن محصول گندم از زمین های زراعی این شهرستان برداشت شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آوای مهران، "حجت عارف"، مدیر جهاد کشاورزی مهران اظهار كرد: 8 هزار هكتار از اراضی آبی و پنج هزار و ۵۰۰ هكتار اراضی دیم این شهرستان در سال زراعی جاری به كشت گندم اختصاص یافته است.

وی افزود:برداشت گندم از مزارع این شهرستان نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی مهران  تصریح کرد:این کاهش به دلیل افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا و نیز کمبود بارندگی در فصل کاشت رخ داده است.

عارف، افزود: مهران به دلیل داشتن زمین های آبی یكی از مستعدترین مناطق استان ایلام برای كشاورزی به ویژه كشت گندم است.

مدیر جهاد کشاورزی مهران، یادآور شد: برداشت محصول گندم آبی و دیم در سطح 13 هزار و 500 هكتار از اراضی زیر كشت این شهرستان آغاز شده و 78 دستگاه كمباین به منظور برداشت محصول گندم در نظر گرفته و پیش بینی می كنیم ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از كشاورزان خریداری شود.

وی، از فعالیت چهار مركز خرید گندم با نرخ تعیین شده در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: محصول برداشت شده از سوی سه مرکز خرید در مهران و یک مرکز خرید در بخش صالح آباد خریداری شد.

عارف، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته 11 هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط این مراكز از كشاورزان گندمكار شهرستان مهران خریداری و ذخیره سازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهران اضافه کرد : فصل برداشت گندم در مهران از اواخر اردیبهشت آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد