سرویس: سیاسی
کد خبر: 26587
|
07:32 - 1396/02/25
نسخه چاپی

رئیسی در جمع پرشور مردم ساری:

دوران حرف درمانی تمام شده است/ این دولت نمی‌تواند با قاچاق برخورد کند

دوران حرف درمانی تمام شده است/ این دولت نمی‌تواند با قاچاق برخورد کند
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید سامانه اطلاعاتی متشکل از سیستم بانکی و دستگاه های نظارتی تشکیل شود تا اقتصاد شفاف و پشت ویترین قرار بگیرد، ما اینکاره‌ایم و شما می گویید چگونه می شود پول های قاچاق را ردیابی کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی خود، در اجتماع پرشور مردم ساری در مصلای این شهر حضور یافت.

 

رئیسی طی سخنان خود با بیان اینکه حضور آگاهانه و با بصیرت مردم، رقم زننده توان نظام و قدرت ملی و امنیت جامعه است، اظهار داشت: مردم از مولفه های مهم امنیت ملی هستند و آنچه دشمن از تعرض به خاک ما نادم کرده حضور مردم است، آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرده حضور مردم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: تقوا و کارآمدی از مولفه های دولت مهدوی است. آنچه قانون اساسی و ده هزار شهید مازندرانی به ما آموختند این است که نسبت به ارزشها ثابت قدم باشیم.

وی تاکید کرد:‌ باید نسبت به ارزشهای انقلاب پایبند بود. امروز به برکت خون شهیدان و حماسه سازان در منطقه تاثیر گذاریم و هیچ قراردادی بدون حضور ایران شکل نمی گیرد.

رئیسی ادامه داد: از خواسته های مردم عدالت اجتماعی و اقتصادی است، در عرصه معیشت مردم مشکل وجود دارد و زیبنده نظام اجتماعی و اقتصادی ما نیست که جوینده کار شغل نداشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست که هر روز مردم شاهد تیتر اختلاس و فساد در روزنامه ها باشند. بعد از سی و هشت سال زیبنده نیست که مشکل داشته باشیم. مردم حاضرند کم خوردن و کم پوشیدن را تحمل می کنند اما تبعیض را هرگز. حاضرند نداشتن و نگرفتن تسهیلات را تحمل کنند اما بی عدالتی و فساد را هرگز.

*سخن ما سخن کسانی است که رسانه‌ای ندارند

وی خاطرنشان کرد: سخن ما سخن کسانی است که رسانه‌ای ندارند؛ کارگران، کشاورزان، محرومین و مستضعفان است و باید حرف انان باید شنیده شود. نگویید که چه چیز انها را کشاند. انها خود می گویند با پای دل آمدند؛ اگر سخن اجتماعات و خواسته به حق مردم را دولتمردان نشنوند روزی می شنوند که دیگر دیر است.

رئیسی با بیان اینکه چرا یک میلیون فارغ التحصیل کار ندارند،‌گفت:  چرا حدود 6 میلیون از جمعیت ما بیکارند؟ چرا مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور مورد توجه قرار نمی گیرد. کرامت به جوانان و زنان را کسی نداده و دولت ها نباید با حقوق جوانان و زنان تزیینی برخورد کنند. این حق را خدا داده است.

 

* نقدینگی را به چند فرد بد حساب دادند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چرا دویست و پنجاه هزار کارگاه تولیدی به توزیعی تبدیل شده است؟ در این دولت هفتصد هزار میلیارد خلق شده در حالیکه صد هزار میلیارد تومان نیاز صنعت بود و این را وزیر صنعت گفت. نقدینگی کجا رفته است مگر غیر از این بود که پول را به چند بد حساب دادند که پول را در بانک گذاشتند و سود گرفتند.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم شغل میلیونی ایجاد می کنیم. می گویند از کجا؟ می گوییم می توان با استفاده از ظرفیت از دریا شغل فراوانی ایجاد کرد. باید در روستاها روحیه جهاد سازندگی به وجود بیاید و ما به لطف خدا جهاد سازندگی را احیا خواهیم کرد.

رئیسی افزود: دولت باید خرید محصول کشاورزان را تضمین کند. باید با دلالی مبارزه کرد تا پول به جیب کشاورز برود، ما از آسمان و آرمان های غیر دست یافتنی حرف نمی زنیم. می توان از صد هزار شغل به چهارصد هزار شغل در فضای مجازی رسید سوال ما این است که دولت چه کرده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شما به مردم وعده دادید که کشور بازار کالای چینی نباشد، در دولت قبل هر سال پنج میلیارد دلار و در این دولت به ده میلیارد رسید.چرا به وعده خود عمل نکردید.

«آیا حق بود که با تعلل در ساخت مسکن مهر مردم را ناامید کنید. گفتید مسکن مهر مزخرف است. به مردم گزارش دهید چقدر مسکن اجتماعی ساختید؟ آقایان می گویند شما دیپلماسی بلد هستید؟ می گوییم دیپلماسی یعنی چه، یعنی برقراری روابط خارجی با کشورهای دیگر در جهت تسهیل ارتباطات ورای رونق دادن به اقتصاد، فرهنگ و اصول و مبانی کشور. یعنی رابطه ما با عراق چقدر خوب است و بازار عراق چقدر دست ماست و چقدر دست ترکیه است، مگر رابطه ما با عراق خوب نیست؟ ما می گوییم سهم ایران در 2300 میلیارد دلار تجارت منطقه چقدر است. ما معتقدیم وزارت خارجه باید این کار را انجام دهد.»

*مگر گلابی برجام نباید سرمایه‌گذاری خارجی باشد

به گفته وی اگر دیپلماسی به این معناست که به کشورهای بیگانه گفته شود اگر هوای ما را نداشته باشید ما در انتخابات رای نمی‌آوریم، ما این دیپلماسی را بلد نیستیم. مگر گلابی برجام نباید سرمایه‌گذاری خارجی باشد. به مردم گزارش دهید چقدر سرمایه گزاری خارجی شده است؟

رئیسی معتقد است: قلب راکتور را بتن ریختید و آژانس عمل به تعهدات ما را تایید کرد و نوبت طرف مقابل است. ما فکر می کنیم این دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند اما دولت انقلابی و جهادی توان این کار را دارد و ما چک برجام را نقد می کنیم.

*بهترین شغل برای بنده خادمی امام رضا است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر وظیفه دولت رسیدگی به محرومین و فقرا است چه جوابی دارید؟ شما می گویید حقوق شهروندی را رونمایی کردیم؟ حق شهروندی ان است که بیکار کار داشته باشد و فقیر و دختران و زنان ما احساس خجالت نکنند.

وی تصریح کرد: بهترین شغل برای بنده خادمی امام رضا است. خدا می‌داند تحمل اینکه خانمی وارد حرم شود و بگوید از چهار فرزند به یک فرزند من کار دهید، ندارم. پسری می اید و با فوق لیسانس و دکتری تقاضای کار دارد. از زندگی اشرافی دیت بردارید و از مردم و با مردم و در مردم باشید تا مشکلات کشور حل شود.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: تا کی می‌خواهیم مسئله قاچاق کالا را حل نکنیم؟ اگر با 10 میلیارد دلار قاچاق مبارزه کنیم یک میلیون شغل ایجاد می کند. کوله بری مساله ما نیست مسئله کانتینرهایی است که سازمان یافته وارد می شود و یک ریال برای ان حقوق پرداخت نمی شود.

* باید سامانه اطلاعاتی متشکل از سیستم بانکی و دستگاه های نظارتی تشکیل شود

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: باید سامانه اطلاعاتی متشکل از سیستم بانکی و دستگاه های نظارتی تشکیل شود تا اقتصاد شفاف و پشت ویترین قرار بگیرد. ما اینکاره‌ایم و شما می گویید چگونه می شود پول های قاچاق را ردیابی کرد. ما در جبین و چشم این دولت نمی بینم که با قاچاق برخورد کند. این کار مدیریت جهادی و انقلابی می خواهد.

* یارانه کمیته امداد را سه برابر کردید از کجا آوردید

وی همچنین یادآور شد: مشکل اصلی نقدینگی و آب و منابع نیست بلکه ضعف مدیریت کشور است. می گویند منابع یارانه را از کجا می آورید؟ می گوییم شما که نزدیک انتخابات یارانه برخی تحت تکفل های بهزیستی و کمیته امداد را سه برابر کردید از کجا آوردید؟ معلوم است که این کارها انتخاباتی است.

رئیسی ادامه داد: در کشور برنامه زیاد نوشته شده است. مشکل ما نبود برنامه نیست. روحانی می گوید برنامه دارم. امروز اگر چه لازم است برنامه باشد و ما هم ارائه کردیم اما مشکل کشور اجرای برنامه نیست بلکه مدیران سالم می خواهد. دوران حرف درمانی تمام شده و دوران اقدام و عمل است.

این نامزد انتخابات افزود: اگر دولت به وعده عمل نکرده پس به دنبال ترساندن مردم می روند. می‌گویند می خواهد دیوار بکشد. ما دیواری بلند بین تبهکاران و چپاولگران و مردم خواهیم کشید.هر دولتی که بیاید ما به برجام پایبند خواهد ماند ولو اینکه آن را قبول نداشته باشد.

*چرا بنیه دفاعی کشور را تحقیر می کنید

وی خطاب به دولت گفت: چرا بنیه دفاعی کشور را تحقیر می کنید؟ کارهای موشکی برای جنگیدن نیست برای نجنگیدن است. امادگی پادگان ها و بسیج و نیروهای دلاور برای نجنگیدن است تا کسی نگاه چپ به کشور ما نداشته باشد.چرا این قدرت را تحقیر می کنید؟

رئیسی اضافه کرد: چرا جلوی پرتاب ماهواره بچه های دانشگاه شریف را گرفتید؟ ملت ما اجازه نخواهد داد بیگانگان برایش تصمیم بگیرد. این دولت نه در تدوین سیاست ها نقش داشت نه در تدوین برنامه ششم تا جایی که برای اولین بار در تاریخ کشور مجلس برنامه ششم توسعه را تدوین و رییس مجلس آن را ابلاغ کرد.اما رئیس دولت حاضر نشد ابلاغ کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب