سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26540
|
07:25 - 1396/02/23
نسخه چاپی

کارگر نمونه غرب کشوز:

واردات بی رویه کمر تولید گران داخلی را شکسته است/مقابله با قاچاق لازمه رشد تولید ملی

واردات بی رویه کمر تولید گران داخلی را شکسته است/مقابله با قاچاق لازمه رشد تولید ملی
عبدلی گفت: مسئولین دولتی باید در بحث مبارزه با قاچاق و حمایت های همه جانبه از شرکت های فناور کوتاهی نکنند وگرنه در بحث تولید ملی رشدی نخواهیم داشت.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، شرکت ماهان انرژی آب یکی از شرکت های دانش بنیان استان، است که در اسفند ماه سال 944 تاسیس شده است.

این شرکت تولید کننده دستگاه سولار باکس یا همان انرژی برق خورشیدی است، و درتأمین برق مناطق دور از شبکه، همچون عشایر،خانه باغ ها، معادن، کارگاه ها، بنادر، و جزایر، و... کاربرد دارد.

"احسان عبدلی "مدیر عامل این شرکت گفت:  ساخت مخزن هوشمند فنوماتیک را از دیگر اختراعات خود نام برد و اضافه کرد: این مخزن هوشمند که بدون نیاز به برق و پمپ کار می کند  در ساختمان ها استفاده دارد به این صورت که آب را با فشار ذخیره می کند و بدون نیاز به برق و در زمان قطع آب وارد مدار می کند.

وی افزود: این مخزن به صورت کاملا هوشمند کار می کند و نیازی به روشن کردن و محافظت نیز ندارد و در نوع خود منحصر به فرد است.

این کارگر نمونه غرب کشور با اشاره به دیگر فعالیت های اقتصادی خویش افزود:  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبریمبنی بر بومی سازی اقتصاد و اهمیت ویژه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در موضوع اقتصاد مقاومتی، تصمیم به تاسیس مرکز پرورش ماهی،بلدرچین و اردک  نمودم که این واحد پرورشی بخشی از پروتئین مورد نیاز استان ایلام را تامین خواهد کرد.

وی با گلایه از مشکلات بازار فروش محصولات تولیدی، اظهار داشت: قاچاق یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت شرکت ها و واحدهای فناور در بحث فروش محصولات است. 

عبدلی عزم مدیران به منظور مقابله با مشکلات اقتصادی کشوررا الزامی دانست واظهار کرد: مسئله اقتصاد دانش بنیان در کشور ما درگیر یک بیماری حاد به نام قاچاق و واردات بی رویه کالاست.

مدیر عامل شرکت ماهان انرژی آب در مورد عملکرد این دستگاه عنوان کرد: این دستگاه پس از شارژ کامل با نور خورشید 18 ساعت برق 220 ولت تولید می کند، که نمونه های داخلی و خارجی شبیه این دستگاه با کارکرد، استفاده متنوع و ویژگی های دقیق آن در کشور و جهان ساخته نشده و تنها یک نمونه خارجی ساده ساخته شده است که فاقد سامانه کنترل و جانمایی است.

عبدلی اضافه کرد:این دستگاه منحصر به فرد تولید انرژی برق و روشنایی ده ها کاربرد دارد و بیشتر برای استفاده عشایر کوچ رو، کارگران معادن زیر زمینی، کوهنوردان و ماهیگیران در محیط دریا، گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مواقع مدیریت بحران قابل استفاده است.

وی در مورد عوامل عدم موفقیت برخی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در بحث فروش محصولات فناورانه، اظهار کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت شرکت های دانش بنیان است.

این مبتکر ایلامی اضافه کرد: در مسیر تولید محصولات دانش بنیان مشکلات فراوانی وجود دارد وحتی اگر شرکت ها به مرحله تولید هم برسند با توجه به مسئله قاچاق و نیز واردات بی رویه که بر اساس رانت های گسترده انجام می گیرد،باز هم در بحث فروش محصولات فناورانه خود با شکست مواجه می شوند چون بازار در قبضه محصولات خارجی و قاچاقی است.

مدیرعامل شرکت فناور ماهان  انرژی آب در مورد راهکار های موفقیت شرکت های داخلی در بحث فروش محصولات خود عنوان کرد: مجموعه ای از مشکلات و معظلات باعث شده اند که در بحث اقتصاد دانش بنیان دچار مشکل باشیم و این یعنی که باید برای هر بخش از مشکلات راهکار متفاوتی داشت.

این مخترع ایلامی عزم مدیران دولتی را یکی از موارد مهمی دانست که می تواند در بهبود فضای اقتصادی کشور نقش بی بدیلی ایفا کند.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد