سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26512
|
12:57 - 1396/02/20
نسخه چاپی

گزارش ایلام رصد از وضعیت حجاب در دانشگاه آزاد ایلام؛

قوانین صوری که تنها پوستری تزیینی بر دیوار دانشگاه هستند

قوانین صوری که تنها پوستری تزیینی بر دیوار دانشگاه هستند
بد حجابی و پوشش نامناسب دانشجویان در دانشگاه آزاد ایلام این روزها به نحوی است که وجود آیین نامه ها و قوانین موجود در این زمینه تنها پوستری تزیینی و صوری برای نصب بر دیوارها قلمداد می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام رصد،  اوضاع فرهنگی دانشگاه ها مدتهاست که چنگی به دل نمی زند و نوع  پوشش  و آرایش دانشجوها را می توان به مثابه مدل و مانکن تبلیغاتی و دانشگاه را محلی برای ارائه مدل ها و پوشش های نامناسب عنوان کرد؛ به نظر می رسد عدم نظارت جدی در در خصوص حجاب دانشجویان باعث شده که خودآرائی و استفاده از آرایش های غلیظ و زننده در بین دانشجویان چشم گیر شود به نحوی که  در نگاه اول به برخی از محیط های دانشگاهی هر چیزی به ذهن متبادر می شود غیر از دانشجو و دانشگاهی!

متاسفانه این در حالی است که وضعيت حجاب در دانشگاه های استان هم مناسب نیست و این امر نه فقط در بین دختران دانشجو مشاهده می گردد که به وضوح می بینیم پسران هم دچار بی حجابی شده اند و با موهای آرایش شده با مدل های غربی و نه در شان یک دانشجو در سر کلاس های درس حاضر می شوند و اين موضوع در برخی از دانشگاه ها نظیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به مراتب بدتر است و نیازمند رسیدگی جدی می باشد.

متاسفانه بد حجابی در دانشگاه آزاد ایلام به جایی رسیده که چشم ها به چنین پوشش هایی عادت کرده است، و فراموش شده که قوانینی برای پوشش و حجاب در این مرکز تدوین شده که پوشیدن چادر یکی از ملزومات پوششی دانشجوی دختر در این دانشگاه است، از این رو گذرا به حدود پوشش خواهران و برادران در این دانشگاه می پردازیم که صرفا پوستری نصب شده بر روی دیوار است:

برادران:

1- لباس برادران بايستي مناسب و ساده بوده و از پوشيدن لباس هاي غير متعارف چسبان با رنگ هاي زننده و پيراهن آستين کوتاه خودداري نمايد.
2- آرايش و اصلاح موي سر بايد متناسب با شخصيت علمي و هماهنگ با فرهنگ دانشجويي باشد.
3- استفاده از طلا براي برادران حرام شرعي و ممنوع است.

خواهران:

1- از چادر مشکي و يا مانتو و شلوار ساده و گشاد و بلند و از پارچه ضخيم و از يکرنگ، قهوه اي، مشکي، طوسي، سرمه اي، استفاده نمايند و پوشيدن مانتوهاي مدل دار با رنگهاي زننده ممنوع مي باشد.
2- از مقنعه جلو بسته ساده، يک رنگ و بدون هرگونه تزيين استفاده شود به نحوي که حدود حجاب شرعي رعايت شود و استفاده از روسري ممنوع است.
3- جوراب به رنگ هاي سنگين و ضخيم.
4- آرايش کردن به هر شکل و استفاده از عطرهاي تند ممنوع است.
5- استفاده از زيورآلات که جلب توجه نمايد و در محيط دانشگاه ممنوع است.
6- کفش از مدل ساده و يا پاشنه معمولي با رنگ هاي مناسب.
7- استفاده از البسه با رنگ هاي زننده و آرام و از روي مانتو ممنوع است.

اما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام مشاهده می شود پسران با آستین کوتاه و لباس های چسبان و  دختران با شلوار ها و مانتوهای کوتاه و بدون پوشش مناسب و جوراب سر کلاسهای درس حاضر می شوند!

اما کاش کار به همین جا ختم شود، درد آنجا شروع می شود که کار از بد حجابی میگذرد و به اختلاط بین پسران و دختران و ایجاد رابطه گرم و صمیمی در دانشگاه ها مبدل می شود، چندی است به دلیل عدم نظارت کافی و جدیت حراست، ایجاد روابط گرم با بذله گویی و قهقهه در محیط دانشگاه آزاد واحد ایلام خاطر دانشجویان مومن و ارزشی را آزرده است که لازم توجه مسئولین مربوطه است.

در این راستا "حیدری زرنه" معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به ایلام رصد گفت: ممکن است مواردی  باشد اما کمیته ای در دانشگاه هست با عنوان حجاب و عفاف که چنین افرادی به این کمیته ها ارجاع داده می شوند تا با آنان مباحثه شود و مورد مشاوره قرارگیرند.

حیدری اظهار کرد: با چنین افرادی کار فرهنگی صورت میگیرد تا برخورد سلبی، چون الان بیشتر برخوردهای فرهنگی جوابگو است.

وی افزود: دانشگاه ها متاثر از وضعیت فرهنگی جامعه هستند و تافته جدا بافته نیستند.

تصاویر تکمیلی: 
 
 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد