سرویس: سیاسی
کد خبر: 26488
|
09:45 - 1396/02/18
نسخه چاپی

سکوت عجیب وزیر "واردات چی" در مورد کشف پوشاک خارجی در ویلای لواسانش/ آیا وزیر آموزش و پرورش برکنار می شود؟

سکوت عجیب وزیر "واردات چی" در مورد کشف پوشاک خارجی در ویلای لواسانش/ آیا وزیر آموزش و پرورش برکنار می شود؟
کارشناسان سیاسی و حتی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معتقدند که وزیر آموزش و پرورش حداقل به خاطر رعایت نکردن اصل 141 قانون اساسی باید از سمت خود برکنار شود و رئیس جمهوری هم باید از مردم عذرخواهی کند اما حسن روحانی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده و وزیر آموزش و پرورش همچنان بر کرسی وزارت تکیه زده است.

به گزارشايلام بيدار، هفته گذشته بود که خبر کشف کالا قاچاق از منزل یکی از وزرا به خبر اصلی تمام رسانه‌ها تبدیل شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار درباره جزئیات کشف یک محموله مظنون به قاچاق از منزل یکی از وزرای دولت فعلی در منطقه لواسانات اظهار داشت: سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته گذشته نیروی انتظامی گزارش مفصلی درباره ورود محموله‌های متعدد مظنون به قاچاق به مرجع قضایی لواسانات ارائه داد که براساس این گزارش قاضی مربوطه دستور به بازرسی از ویلای مذکور را صادر کرد.

وی افزود: در بازرسی از ویلای مطرح شده در منطقه لواسانات ماموران با یک محموله بزرگ پوشاک مواجه شدند که البته دو نفر از افراد حاضر در محل مدعی شدند که این محموله برای دختر وزیر است و وی مدیرعامل نمایندگی یک شرکت خارجی را داراست و این محموله با مجوزهای مربوطه به کشور وارد شده است. 

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه دارا بودن مجوزهای قانونی ادعای این افراد است، گفت: با توجه به موضوع پرونده که مشمول قاچاق کالا می‌شود پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده و در حال بررسی است. 

چند روزی این خبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و هر کدام از مسئولان اظهاراتی در این باره داشتند اما مسئولان دولتی هیچ موضعی در این خصوص اتخاذ نکردند، در شبکه‌های اجتماعی مشهور شد که کالای مذکور از منزل فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش کشف شده ، وزیری که هنوز دوران وزارتش به یک سال نرسیده است.

پای این ماجرا به مناظرات ریاست جمهوری هم باز شد و دفاع جهانگیری از واردات دختر وزیر آموزش و پرورش مهر تاییدی بر آنچه در شبکه های اجتماعی مشهور شده بود، زد.

دفاع جهانگیری از واردات لباس توسط دختر وزیر

اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اظهارات قالیباف که به کشف این لباس‌ها از منزل وزیر آموزش و پرورش اشاره کرده بود گفت: من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این مسئله برایش اتفاق افتاده، در چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش است.

یک دختری این وزیر دارد فوق لیسانس داشته، بیکار بوده و کار واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌های بوده که وارد کرده است. یک باره کلانتری می‌رود و می‌گیرد و این می‌شود موضوع مصاحبه معاون قوه قضائیه و کاندیدای ریاست جمهوری.

شرکت "آمیتیس طراوات کودکی" متعلق به چه کسی است؟

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی و خانواده‌اش در حوزه‌های مختلف برج‌سازی، واردات و ...فعالیت دارند. یکی از شرکت‌های خانوادگی ایشان «آمیتیس طراوات کودکی» به شماره ثبت 458889 است که در امر واردات پوشاک فعالیت می‌کند. مراجعه به سایت اینترنتی فروشگاه این شرکت (prenatal.ir ) نشان می‌دهد که شرکت مذکور، نمایندگی انحصاری واردات پوشاک ایتالیایی با برند «پریناتال میلان» را در اختیار دارد.

اعضای هیئت‌مدیره این شرکت خانوادگی، آقای وزیر به همراه دختر و همسرش هستند و دختر وزیر یعنی خانم ضحی احمدی دانش آشتیانی مدیرعامل این شرکت است، همچنین آقای دانش آشتیانی بعد از تصدی وزارت آموزش‌ و پرورش، همچنان در ترکیب هیئت‌ مدیره این شرکت باقی‌مانده است و در آخرین تغییرات این شرکت به تاریخ 95/12/10 همچنان عضو هیئت ‌مدیره این شرکت است.

 

 

خانواده وزیر آموزش و پرورش در حالی به راحتی مشغول واردات لباس هستند که بنا به ‌تصریح رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، " قاچاق پوشاک خارجی 385 هزار نفر را بیکار کرده است.

آنچه در این میان قابل توجه است دفاع معاون اول دولت و سکوت حسن روحانی در خصوص این پرونده است؛ در حالی که کارشناسان سیاسی و حتی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معتقدند که این وزیر حداقل به خاطر رعایت نکردن اصل 141 قانون اساسی باید از سمت خود برکنار شود و رئیس جمهوری هم باید از مردم عذرخواهی کند اما حسن روحانی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده و وزیر آموزش و پرورش همچنان بر کرسی وزارت تکیه زده است و البته خود وزیر هم تا امروز در این خصوص سکوت کرده است.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد