سرویس: سیاسی
کد خبر: 26468
|
07:58 - 1396/02/17
نسخه چاپی

رئیسی در جمع پرشور مردم قم:

چک برجام را برای ملت نقد می‌کنیم/ برخی کانتینری جنس می‌آورند و حقوق ملت را می‌برند

چک برجام را برای ملت نقد می‌کنیم/ برخی کانتینری جنس می‌آورند و حقوق ملت را می‌برند
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه درصد قابل‌توجهی از شهرک‌های صنعتی تعطیل‌شده‌اند، گفت: آقایان می‌گویند اشتغال نمی‌تواند راه بیافتند؛ شما نمی‌توانید ولی ما می‌توانیم.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز شنبه 16 اردیبهشت در جمع پرشور مردم قم در مصلای این شهر سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ، با تقدیر از استقبال با شکوه مردم این شهر، گفت: شهر قم، شهر مردان و زنان انقلابی و حرم اهل بیت عصمت و طهارت است؛ حوزه علمیه قم سرمایه بزرگ جهان اسلام و بشریت است و مراجع تقلید، علما، فرهیختگان و اندیشمندان قم را به پایتخت معارف اسلامی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه استان قم نقطه امید برای همه دغدغه‌مندان است، افزود: همچنان که شهر قم سرآغاز انقلاب بوده و تدام آن را باید تضمین کرد، باید در این مقطع نیز با نگاهی عمیق به مسائل، برای تغییر در مدیریت اجرایی کشور گام بر دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امنیت ایران موهون حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب است، نه اینکه قراردادها سایه جنگ از سر مردم برداشته باشد، گفت: اگر نگاه به مردم اصلاح نشود، مشکلات حل نخواهد شد. باید این را باور کنیم که هیچ قفلی بدون حضور مردم باز نخواهد شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نگاه به منابع  ثروت کشور باید اصلاح شود، تاکید کرد: منابع کشور ما بسیار ارزشمند است، این منابع باید همواره مورد توجه باشد، اگر به این منبع خدادادی و این ثروت بزرگ، این نیروی انسانی کارآمد به عنوان منابع کشور توجه نشود، مشکلی از مشکلات مردم و کشور حل نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح نگاه به بیگانه، گفت: این خطاست که آقایان فکر می‌کنند می‌توانند با کمک بیگانگان مشکلات مردم ایران را حل کنند؛ بیگانگان تاکنون از کدامین ملت و کشور دلسوزی کرده که برای ما دلسوخته باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: بیکاری و فقر که جوان ما را خجلت زده کرده، نه فقط جوان، بلکه جوانان ما همراه پدران‌شان بیکار شده‌اند و این وضعیت اصلا قابل قبول نیست؛ اگر مردم به کارآمدی نظام تردید کردند یک پایگاه مهم قدرت در نظام سست خواهد شد، چرا که رضایت و اعتماد مردم به دولت و نظام مهمترین مولفه قدرت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه، آقایان کشور و مردم را معطل کرده‌اند و نگاه‌شان به بیگانگان است، گفت: در بحث مسکن مهر، مردم را سرگردان کرده‌اند. آقایان می‌گویند ما مسکن مهر را تا آخر سال تحویل می‌دهیم، اگر می‌توانستید، چرا تا امروز این کار را نکردید؟ چرا چهار سال مردم را معطل کردید؟ چرا امروز بسیاری از کارگاه‌ها و نیمی از ظرفیت‌های صنعتی کشور تعطیل شده است؟

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: اگر شما نمی‌توانید مشکل اشتغال را رفع کنید، ما می‌توانیم و این کار را خواهیم کرد؛ ما می‌دانیم که 11 میلیون نفر از جوانان این کشور آماده ازدواج هستند، اما شما پیشنهاد 10 میلیونی مجلس را به جوانان نمی‌دهید و اکنون 500 هزار جوان دختر و پسر ما در صف وام ازدواج هستند؛ فقط 2 نفر از کسانی که وام گرفته و پس نمی‌دهند را بگیرید، می‌توانید به همه 500 هزار جوان وام ازدواج بدهید.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: من سوال می‌کنم آیا 45 هزار تومان برای یک خانواده فقیر کافی است؟ من فقر را ندیده‌ام، بلکه آن را چشیده‌ام. من در خانواده‌های فقیر رفته‌ام. ارتباط با آنها داشته‌ام. ما معتقدیم با همین منابع باید یارانه دهک‌های پایین را سه برابر کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مگر مردم قم در همین خیابان‌ها شعار عدالت اجتماعی سر ندادند؟ پس چرا امروز برخی حق بیت‌المال را نمی‌دهند؟ چرا یقه سفیدهایی که درآمد میلیاردی دارند مالیات نمی‌دهند؟ کانتینر کانتینر وارد می‌کنند و مالیات نمی‌دهند. ما آن را قاچاقچی نمی‌دانیم، اما آن کوله‌بر که برای خانواده خود تلاش می‌کند را قاچاقچی می‌خوانیم.

وی با بیان اینکه فساد فراجناحی شده و دیگر در یک جناح خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: برای برخورد با فساد ابتدا باید رئیس‌جمهور در خط مقدم مبارزه با فساد را داشته باشند. وزرا باید چنان روحیه ضد فساد داشته باشند که کسی جرات فساد نداشته باشد و من با صراحت می‌گویم که در مبارزه با فساد خط قرمز نخواهم داشت.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حق شهروندی یعنی با منتقد برخورد نکنیم، گفت: حق شهروندی یعنی جوان باید کار داشته باشد، مسکن داشته باشد، کرامت داشته باشد. حق شهروندی یعنی مردم حق‌شان را می‌خواهند و دولت باید حق مردم را بدهد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: امروز مشکل ما کمبود منابع نیست، مشکل کمبود نقدینگی نیست، مشکل کمبود آب نیست، مشکل اصلی مدیریت اجرایی است.

وی با اشاره به میزان قاچاق کالا، بر مقابله جدی با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت:  این مهم تنها با تشکیل یک دولت انقلابی محقق خواهد شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی فکر می‌کنند انقلابی یعنی احساسی، اما انقلابی یعنی امام؛ مقتدای انقلابی ما رهبری است. ما انقلابی را کسی می‌دانیم که منافع طولانی درازمدت مردم ببیند و در عرصه مختلف در مقابل استکبار روحیه عزتمندانه داشته باشد، نه ملتمسانه.

حجت‌الاسلام رئیسی درباره برجام گفت: شما درباره برجام اقدامات را انجام دادید، اما تضمین نگرفتید؟ برای نقد کردن چکی که در برجام گرفتند، تنها باید یک دولت انقلابی روی کار بیایید. ما با اتکای به خداوند و مردم چک برجام را نقد خواهیم کرد.

وی گفت: باید وضع فعلی را به نفع فرهنگ غنی انسان ساز مردم ایران تغییر داد.دوران حرف و حرف درمانی تمام  شده و اکنون وقت اقدام و عمل است. به محضر مراجع تقلید و به همه جوانان عزیز عرض می‌کنم، خدا می‌داند من هیچ مسئولیتی برتر از خدمت‌گذاری آستان حضرت رضا نمی‌بینم، اما دیدن اشک چشم مادری که می‌گوید 4 فرزند بیکار دارم و به اشتغال یکی از آنها قانع هستم یا آن جوانی که با فوق لیسانس بیکار است، موجب شد که وارد این عرصه شوم. آمده‌ام تا بیکار خجالت نکشد. آمدم تا سفره فقیر خالی نباشد، آمده‌ام تا مفسدین دیگر جایی نداشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: تصور نکنید با تخریب و تهمت من میدان را خالی می‌کنم، مگر با رقیب هراسی‌ها من ترک وظیفه می‌کنم؟ نه این‌طور نیست. دولت مستقر برای دور دوم 2 راه دارد. باید به مردم بگوید در چهار سال گذشته چه کار کرده و عملکردش چه بوده؟ دولت فعلی قصد رقیب هراسی دارد تا دوباره رای بیاورد؟ ما حرف‌مان را روشن می‌زنیم و امیدمان به مردم است. رسما به مردم می‌گویم، هم می‌خواهیم و هم می‌توانیم مشکلات کشور را رفع و کشور را به درستی مدیریت و اداره کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب