سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26448
|
07:31 - 1396/02/16
نسخه چاپی

گزارشی از اردویی علمی در دانشگاه پیام نور؛

اردوی مختلط دانشجویی با مجوز قانونی

اردوی مختلط دانشجویی با مجوز قانونی
بعضی از اردوها نمی توانند مختلط باشند اما اردوهای علمی که جنبه فرهنگی ندارد با مجوز می توانند برگزار شوند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، چندی است با وجود آیین نامه ها و دستورالعمل های ممنوعیت برگزاری اردوهای  مختلط دانشجویی و ابلاغ آنان به دانشگاه ها،  کمتر شاهد راه انداختن این اردوها در مراکز دانشگاهی هستیم.

گرچه بسیاری از اردوهایی که برگزار می شود دانشجویان دختر و پسر در دو اتوبوس جدا راه انداخته شده اند اما در مقصد  و یا در بین راه به اختلاط و قاطی شدن انجامیده است.

از این رو همواره برگزاری اردوهای مختلط حاشیه هایی را در پی داشته است که هرقدر قانون، تبصره و لایحه برای دانشگاه‌ها تبیین می کنند دردی را دوا نکرده است، وهراز چند گاهی دانشگاهی با هدف و برنامه ای خاص به نوعی اردویی را راه انداخته و مصرانه هم تاکید دارند که به قوانین و مقررات وزارت علوم و تاکیدات مسئولان ذیربط پایبندند و تخلف قانونی صورت نگرفته است.

دانشگاه پیام نور ایلام، چندی پیش در قالب سرفصل درسی زیست شناسی اقدام به برگزاری اردوی یک روزه با حضور دانشجویان دختر و پسر این رشته کرده است که اعتراض هایی را در پی داشته است، و سخنان بسیاری از دانشجویان از ایجاد جو صمیمی، با بذله گویی ها و شوخی های بین دختران و پسران دانشجو در فضایی دوستانه در این اردو حکایت داردد.

 در این راستا خبرنگار ایلام رصد، گفتگویی را با "باغبانی" مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان ایلام، داشته است تا صحت و سقم قضیه را جویا شود.

باغبانی در این خصوص گفت: ماهیت اردوها فرق دارد، و در یک تقسیم بندی می توان اردوها را به فرهنگی، زیارتی، علمی، و  تفریحی تقسیم کرد، که بعضی از اردوها نمی توانند مختلط باشند اما اردوهای علمی که جنبه فرهنگی ندارد با مجوز می توانند برگزار شوند.

وی در خصوص این اردوی برگزار شده در این دانشگاه تصریح کرد: رشته زیست شناسی لازم است که در فصول مختلف در دامان طبیعت با انواع گیاهان و برگ ها و ساختار گیاهان آشنا شوند از این رو در قالب سرفصل درسی در یک اردوی یک روزه به پارک جنگلی اعزام شدند.

باغبانی اظهار کرد: این اردو با  مجوز شورای فرهنگی و ریاست دانشگاه و همراهی استاد جمشیدیان و نیروی حراست برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از اردوهای علمی و آموزشی به دلیل عدم تناسب تعداد دانشجویان امکان تفکیک  وجود ندارد بیان کرد:  ماهیت این اردو صحیح است که مصوبه شورای فرهنگی را دارد، اما به آموزش مربوط است تا امور فرهنگی دانشگاه کلاس کارگاه عملی این درس در خارج از دانشگاه تشکیل می شود و تفکیک شدن دانشجویان در آن مقدور نبوده است.

باغبانی در ادامه عنوان کرد: حراست بخاطر صیانت از شانیت دانشجویان در این اردو حضور داشت، و اختلاط دانشجویان و وجود فضای صمیمی بین آنان که به عنوان مشکل این اردو و نقص نظارتی آن بیان شده است، ممکن است در سر کلاس و یا در واحدهای آزمایشگاهی هم انجام بگیرد و دانشجویان برای انجام آزمایشات درسی ساعت ها بدون نظارت در فضای آزمایشگاه حضور داشته باشند و خواه یا ناخواه جوی صمیمی و همراه با اختلاط هم به همراه داشته باشد اما ما فرض را بر عدم خلاف و گناه قرار داده ایم، و شورای انضباطی دانشگاه نظارت خاصه خود رابر عملکرد دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه این اعتراض ها شائبه سیاسی بودن دارند، تشریح کرد: دانشجویان معترض بر این مسئله مصر بودن که برگزاری این اردو در راستای تبلیغات انتخاباتی مدیری از مدیران دانشگاه انجام شده که مانع حضور آن شخص در اردو شدیم که مبادا این شائبه تقویت شود.

عکس خبر تزیینی است و به زودی عکس های مربوط به اردو منتشرخواهد شد.

انتهای پیام/ الف

     

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    تازه ترین مطالب