سرویس: اجتماعی
کد خبر: 26437
|
09:20 - 1396/02/14
نسخه چاپی

گزارشی از فعالیت انتخاباتی روحانی در لفافه جلسات قانونی؛

وقتی مشکلات دانشجو معلمان ملعبه تبلیغات می شود

وقتی مشکلات دانشجو معلمان ملعبه تبلیغات می شود
این روزها و در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی، خلاف قانون عمل کردن مسئولانی که خود در بطن قانون و تدوین آن هستند جای بسی تعجب است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام رصد؛ استفاده نا بجا و دور زدن قانون گاهی به صورت مستقیم و زمانی به ظاهر در چار چوب قانون اما غیر اخلاقی و ناعادلانه، کماکان یکی از مشکلاتی است که در جامعه و در بین دولتمردان وجود دارد، اما در زمان انتخابات به هر دری زدن برای جلب رأی، این مسئله تبعبت از قانون را بی اهمیت جلوه می دهد.

در بعد کشوری، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ریاست جمهوری را جرم اعلام کرده است.
در بعد استانی نیز محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در نشست فرمانداران استان ایلام اعلام کرده است، با رصد دقیق فعالیت ها از استفاده داوطلبان از امکانات و اموال دولتی و حتی مؤسسات عمومی جلوگیری و طبق قانون با خاطیان برخورد می شود.

اما این روزها و در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی،  دولتمردان به هر مجمع و جایگاهی که ورود می کنند سعی دارند با توجه به جمعیت حداکثری آنجا قول ها و وعده های دلخوش کننده ای به مردم دهند تا شاید در جلب رآی و نظر مردم توفیقی حاصل کنند.

در مراسم روز معلم دانشگاه فرهنگیان ایلام، از رئیس ستاد رئیس جمهور در استان برای سخنرانی دعوت شده بود که وی به یادآوری موضوعی در خصوص جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: نگاه ما این است که افراد خلاق را در دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم و بتوانند با دانش خود فرصتی را خلق کنند اما در جامعه این گونه نیست، مشکلاتی موجود است. مجلس نیز باید در این زمینه ورود کند، در این راستا مجلس در طی برنامه ششم تصمیماتی گرفته شده که برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یک تضمینی داده شود که جذب آموزش و پرورش شوند و از آنان حمایت شود و به دانشجویان کمک شود و ما چشم اندازی روشن برای ۵ سال آینده داریم! حالا برخی می آیند و میگویند مبنای اداره کشور باید قانون باشد؛ بله مبنا برنامه ششم توسعه است شما نگران نباشید!

حال این سوال پیش می آید که چرا در این مراسم باید از رییس ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دعوت شود و چرا به صورت غیر مستقیم سخنانی در حول محور انتخابات و شعار های انتخاباتی مطرح می شود.

اما دانشجویان و اساتید انقلابی برای نشان دادن اعتراض خود به این مراسم از شرکت  در این مراسم  خودداری کردند، این عدم حضور دانشجویان و اساتید انقلابی به دلیل حضور برخی از اشخاص بود که در جلسه توهین به ساحت امام رضا (ع) حاضر بودند.

"اردشیر شیری" رئیس دانشگاه فرهنگیان، "امیدعلی باپیری" سرپرست پردیس شهید مدرس و جلال میرزایی رئیس ستاد روحانی در استان و نماینده مردم در مجلس از جمله مهمانان این مراسم بودند که در افتتاح ستاد روحانی در ایلام نیز حضور داشتند.

لازم به یادآوری است که در افتتاح ستاد روحانی یکی از اصلاح طلبان استان با خواندن شعری سخیف ائمه اطهار بویژه امام رضا (ع) را مورد خطاب قرار داد که با سکوت رؤسای دانشگا ها و بانیان جلسه، و واکنش و موضع گیری مردم، ائمه جمعه، علما و مسئولین نهادهای رهبری در دانشگاه ها قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد