سرویس: سیاسی
کد خبر: 26312
|
09:57 - 1396/02/07
نسخه چاپی

مسئول ستاد روحانی در انتخابات ۹۲:

«جهانگیری» اراده‌ای از خود ندارد

«جهانگیری» اراده‌ای از خود ندارد
مهدی آیتی گفت: حضور جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری کاملاً نمایشی است و ما وی را اصلاً جزو نامزدها نمی‌دانیم.

به گزارشايلام بيدار، مهدی آیتی رئیس ستاد روحانی در خراسان‌جنوبی در انتخابات 92 و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره حضورش در ستاد روحانی در انتخابات امسال، گفت: من در این دوره حضور ندارم و برای خراسان‌جنوبی شخص دیگری معرفی شده است.

آیتی با بیان اینکه بحث رقابت‌ها در حال گرم شدن است و این نکته مثبتی برای کشور است، اظهار داشت: انتخابات دوره شور و نشاط و زنده شدن فضای جامعه است و ملت در تعیین سرنوشت‌شان علاقمند هستند.

وی با بیان اینکه این 6 نفر کاندیدا ترکیب قابل قبولی است، گفت: بهتر بود شورای نگهبان افراد بیشتری را تأیید می‌کرد. در این ترکیب رئیسی و قالیباف در یک اردوگاه هستند، روحانی و جهانگیری اصلاح‌طلب و میرسلیم و هاشمی‌طباء مستقل حضور دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد ترکیب این 6 نفر مناسب است. مردم چه اصولگراها و چه اصلاح‌طلبان در این انتخابات کاندیدا دارند و اگر بخواهند به هیچ‌ کدام از این دو گروه رأی ندهند باز هم کاندیدا خواهند داشت.

رئیس ستاد روحانی در انتخابات 92 درباره حضور جهانگیری در انتخابات، اظهار داشت: در ترکیب فعلی حضور جهانگیری کاملاً نمایشی است و ما وی را اصلاً جزو نامزدها نمی‌دانیم. این اشکال دارد که یک نفر از ابتدا اعلام کند "من نامزد پشتیبان رئیس‌جمهور هستم".

آیتی با ابراز اینکه این توهین به شعور مردم و انتخاب آنهاست، گفت: این نشان می‌دهد جهانگیری از خودش اراده‌ای ندارد و با اراده دیگران آمده است. از نظر قانونی شورای نگهبان باید به‌‌نحوی صلاحیت‌ها را بررسی کند که کسی نتواند نمایشی وارد عرصه شود.

این نماینده مجلس ششم پیش‌بینی کرد در صورتی که کسی از این ترکیب کناره‌گیری نکند و با توجه به انصراف حتمی جهانگیری و مشارکت بالای مردم، احتمالاً انتخابات در مرحله اول تمام و روحانی پیروز شود.

وی افزود: اگر انتخابات با مشارکت پایین برگزار شود، 2مرحله‌ای می‌شود و در مرحله دوم شانس نامزد اصولگرایان از روحانی بیشتر است. تجربه نشان داده هرگاه انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری به مرحله دوم رفته نیروهای اصولگرا پیروز شده‌اند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد