سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26309
|
09:11 - 1396/02/07
نسخه چاپی

ایلام بیدار از آغاز به کار ستاد انتخاباتی روحانی گزارش می دهد؛

افتتاح با چاشنی بیت المال در ایلام/ استفاده از امکانات هلال احمر از مصادیق غیرمجاز تبلیغات است + سند

افتتاح با چاشنی بیت المال در ایلام/ استفاده از امکانات هلال احمر از مصادیق غیرمجاز تبلیغات است + سند
مراسم افتتاح ستاد روحانی در ایلام در حالی در سالن هلال احمر برگزار شد که استفاده از امکانات هلال احمر از مصادیق غیرمجاز تبلیغات است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::مراسمافتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام در همان ابتدای کار خود با حاشیه هایی همراه بود تا جایی که همان طور که در روزهای گذشته به آن اشاره شد، مجری مراسم افتتاح این ستاد انتخاباتی در سخنان سخیفی به امام هشتم شیعان جهان توهین کرد.

این ماجرا به اینجا ختم نشد و این ستاد در اولین گام خود اقدام به نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر کرد که این خود یک تخلف آشکار انتخاباتی بود؛ در همین راستا فرماندار ایلام اعلام کرد که برای جمع آوری بنرها دوبار به ستاد انتخاباتی مذکور تذکرات لازم را داده اند.

اما تخلفات به این حوزه بسنده نشده و هر روز زوایای تازه ای از این تخلفات می شود؛ مکانی که مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام در انجا برگزار شده بود جزو اماکنی است که طبق دستورالعمل تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعالیت انتخاباتی در آن ممنوع است.

مدیری که از قانون انتخابات خبر ندارد! 

"محمد سلیمانی"، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: سالن هلال احمر برای انجام کارهای انتخاباتی اجاره داده می شود و هر کدام از کاندیداها که قصد اجرای برنامه در این سالن را داشته باشند با واریز مبلغ  می توانند از این سالن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری برنامه های انتخاباتی مربوط به کاندیداها و طرفداران انان در سالن هلال احمر قانونی است یاخیر، گفت: آیا بخش نامه ای وجود دارد که در این راستا مشکلی داشته باشد؟ فضاهای استان محدود است و برگزاری این چنین برنامه ها در جهت رونق انتخابات است. 

سلمیانی افزود: براساس عقل و منطق اگر سالن مذکور به عده ای از یک طیف اجاره داده شود و به طیف دیگری اجاره داده نشود دارای اشکال است ولی چنانچه به هر دو گروه و در جهت پویایی جامعه باشد مشکلی ندارد هر چند که در این راستا نه بخش نامه داریم که منع کرده باشد و نه بخش نامه ای داریم که منع نکرده باشد.    

استفاده از سالن هلال احمر حتی در صورت اخذ هزینه از مصادیق غیرمجاز تبلیغات است

براساس بند سه ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری در اختیار قرار دادن امکانات موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است برای نامزدها و طرفداران آنها از مصادیق غیرمجاز تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود.

براساس توضیح این قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی مصوب 73 و اصلاحات بعدی؛ "هلال احمر" از جمله فهرست موسسات عمومی غیردولتی مصوب 73 است که جلسه انتخاباتی ستاد روحانی در ایلام در آن برگزار شده است.

در ادامه ماده 68 تأکید شده که ادارات و سازمان های دولتی غیرعمومی و شرکت هایی که اموال و امکانات سازمان ها مذکور را اجاره نموده اند مجاز به عقد قرارداد و اخذ هزینه برای در اختیار قرار دادن اموال، اماکن و امکانات خود برای تبلیغات نامزدها از قبیل تابلوها و سازه های تبلیغاتی نمی باشند.

براین اساس برگزاری برنامه های تبلیغاتی این ستاد انتخاباتی در این مکان از آنجا که جزو فهرست موسسات عمومی غیردولتی می باشد حتی در صورت پرداخت کرایه از مصادیق غیرمجاز تبلیغات در ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

این دستورالعمل اخیرا نیز توسط وزارت کشور و فرمانداری ایلام منتشر شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب