سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26290
|
08:00 - 1396/02/06
نسخه چاپی

بررسی؛

تناقض های آماری و کارشناسی دولت روحانی

تناقض های آماری و کارشناسی دولت روحانی
لطفا به جای مظلوم نمایی و نگذاشتند کار کنیم، پاسخ موارد زیر را بگویید.

به گزارشايلام بيدار، "عبدالباسط انصاری" دانشجوی ایلامی بنا به وعده ها و عیدهای متعدد رئیس جمهور، در قالب یادداشتی سئوالاتی را بیان کرده است، که خواهان پاسخگویی آنان از طرف رئیس جمهور است، وی در مطلب خود چنین آورده است:

 آقای روحانی گفته است که در روزهای آینده خواهم گفت که چگونه برخی به جای کمک، در کار ملت سنگ اندازی کردند.

جناب روحانی دوران من خیلی خوبم و من خیلی کارها می خواستم بکنم و نگذاشتند و نمی گذارند، گذشته است، لطفا به جای مظلوم نمایی و نگذاشتند کار کنیم، پاسخ موارد زیر را بگویید::

۱. دولت شما بیشترین هزینه های جاری را داشته است. در شرایطی که شما اعتقادی به ساخت جاده و مسکن و غیره ندارید، 3 برابر شدن هزینه های جاری در دولت شما به چه معناست؟

۲. نقدینگی در دولت شما حدودا 2 برابر شد. در حالی که شما مدعی تورم تک رقمی هستید، چگونه با رشد نقدینگی، تورم را تک رقمی کرده اید؟ مگر رشد نقدینگی افزایش دهنده تورم نیست؟ ۳. مدعی رشد 7.2 درصدی در 9ماهه سال 95 شده اید مطابق گفته کارشناسان اقتصادی به ازای هر 1 درصد رشد باید 100 هزار شغل ایجاد شود، یعنی برای رشد 7 و 2 دهم درصدی باید 720 هزار شغل در 9 ماهه 95 ایجاد شده باشد، این آمار اشتغال کجاست و در کدام گروه ها ایجاد شده است؟

۴. مرکز آمار، آمار رشد صنعتی 9ماهه 95 را 10.5 درصد اعلام کرده است، اخبار تعطیلی و نیمه تعطیلی صنایع و کارخانجات معروف کشور در سال 95 آنقدر زیاد است که لیست بلند بالایی می شود، اگر ممکن است بگوئید رشد صنعتی 10 و نیم چگونه با این همه تعطیلی صنایع، قابل توجیه است؟

۵. کارشناسان شما مدعی رشد 15.7 درصدی در 3ماهه سوم سال 95 شده اند، این عدد با چه عقل و منطقی گفته شده است، در حدود 40 سال اخیر چین با این همه سرمایه گذاری و فتح بازارهای حتی اروپا و آمریکا کمتر مقطعی رشد دو رقمی را تجربه کرده و میانگین در 5 سال اخیر بین ۶ تا ۷ درصد بیشتر رشد اقتصادی نداشته است، فقط یک مقطع در 33 سال قبل رشد 15 درصدی را تجربه کرده است. با کدام منطق و با چه درصدهایی در کدام بخش ها رشد 15.7 درصدی را تجربه کرده ایم، آن هم در یک مقطع 3ماهه؟ حداقل 1 و نیم میلیون شغلی که با این رشد قاعدتا باید ایجاد شود کجاست؟

۶.مردم به خاطر دارند در نیمه ی سال ۹۳ ادعای رشد 4 درصدی داشتید در حالی که کارشناسان اذعان داشتند، نشانه ای مبنی بر خروج از رکود پیدا نشده است، حتما می دانید که دو فصل پیاپی رشد منفی در اقتصاد را رکود می نامند، چطور هم در رکود داشتیم هم رشد اقتصادی مثبت 4 درصد را تجربه کرده ایم؟

۷. نقدینگی در دولت شما بیش از2 برابر شده است، تیم اقتصادی شما، نقدینگی در دولت قبل را به خاطر نبود انضباط مالی، تزریق پول به پروژه مسکن مهر و افزایش پایه پولی می دانست، در چهار سال اخیر که نقدینگی بیش از 2 برابر و پایه پولی حدودا دو برابر شده و مسکن مهر را به حالت نیمه تعطیلی در آورده اید و وزیر مسکن ویلانشین شما آنرا طرحی مزخرف می داند، این افزایش نقدینگی و پایه پولی را چطور توجیه می کنید؟

این تناقض های آماری و کارشناسی دولت خود را چگونه توجیه و توضیح می دهید؟

منبع: ایلام رصد

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب