سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26288
|
09:40 - 1396/02/06
نسخه چاپی

گزارش؛

کمبود امکانات ورزشی حلقه گمشده جوانان دهستان ترن

کمبود امکانات ورزشی حلقه گمشده جوانان دهستان ترن
جوانان ورزشکار دهستان ترن از نبود امکانات ورزشی در این دهستان گلایه منداند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر ، وسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان و نوجوانان روستایی است که با رفع این معضل بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع اوقات فراغت از بین خواهد رفت، به طور قطع با ایجاد فضای لازم برای حضور ورزشکاران روستایی درعرصه ورزش که می تواند در کنار مبحث ارتقاء سطح سلامت و افزایش نشاط و شادابی بین اقشار مختلف جامعه روستایی، زمینه های تقویت هر چه بیشتر ورزش و حضور استعدادهای فراوانی را که در مناطق روستایی زندگی می کنند و از هیچگونه امکانات ورزشی لازم برخوردار نیستند را فراهم نمود.

توسعه امکانات ورزشی در روستاها، نشاط و شادی را برای قشر جوان ساکن در روستاها ایجاد می کند، به واسطه نیاز به گذراندن درست اوقات فراغت و معضلات فرهنگی و اجتماعی خاص مناطق روستایی، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی در این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از مواردی که این روزها با توجه به نزدیک شدن به ایام تابستان دغدغه جوانان ساکن دردهستان ترن شده است نبود امکانات ورزشی در این دهستان است،متاسفانه علی رغم این که این دهستان شامل چندین روستا؛شورابه خوران،ترن،ویله ،باباگیر،چهل زری،می باشداما از امکانات ورزشی لازم برخوردار نمی باشد.

خبرنگار پایگاه خبری جویزر به بررسی  این موضوع پرداخته است.

 "یاری" یکی از جوانانی ورزشکار اهل دهستان ترن گفت:یکی از مشکلات اساسی که جوانان ورزشکار دهستان ترن با آن روبرو هستند نبود اماکن ورزشی در این دهستان است ،که خودزمینه ساز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید امروزه بسیاری از افراد موفق در عرصه ورزش از دل روستا به این عرصه وارد شده اند و توانسته اند برای ورزش کشور کسب افتخار نمایند اما تا زمانی که امکانات ورزشی فراهم نباشد این امر محقق نخواهد شد .

یاری می گوید:جوانان ورزشکار مجبورا برای ادامه ورزش مورد علاقه خودیا به شهر زرنه مراجعه نمایند یا به شهر ایوان که  این خود هزینه هایی را برای ورزشکاران در پی خواهد  اشت.

وی می گوید : در این دهستان افراد زیادی هستند که می توانند در عرصه استانی و کشوری حرفی برای گفتن داشته باشند ،اما نبود امکانات و سالن های ورزشی این زمینه را از جوانان ربوده است تا همچنان استعداد های این دهستان به فراموشی سپرده شود.

وی از مسئولین شهرستان و استان خواست که توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند چرا که اگر زمینه فراهم شود شاهد افتخارآفرینی زیادی از سوی جوانان خواهیم بود.

در ادامه خبرنگارپایگاه خبری جویزر موضوع را از طریق اداره ورزش و جوانان شهرستان پیگیر شده است.

"امیر خانیان"؛ رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان ایوان، در گفتگو با خبرنگار جویزر اظهار کرد: همانطور که می دانید استعداد های درخشانی دردل روستاها وجود دارد که برای شکوفا شدن این استعدادها باید زیر ساخت های ورزشی فراهم باشد.

خانیان گفت: یکی از دغدغه های اصلی اداره ورزش وجوانان شهرستان ایوان ایجاد مراکز ورزشی در مناطق روستایی شهرستان است ، اما متاسفانه نبود اعتبارات امکان ایجاد فضای ورزشی را فراهم ننموده است.

وی افزود:چنانچه خیرین در این عرصه وارد شوند و با اهدا زمین جهت ساخت مکان ورزشی و تخصیص اعتبار از سوی وزارت این آمادگ وجود دارد که در این دهستان اقدام به ساخت مکان ورزشی نمود.

در پایان می توان گفت با توجه به اینکه دهستان ترن از جوانان ورزشکار موفقی برخوردار است لازم وضروری است که مسئولین برنامه ریزی لازم را در راستای احداث مراکز ورزشی در این دهستان بعمل آورند.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب