سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26224
|
08:04 - 1396/02/02
نسخه چاپی

گزارش؛

ضعف سیستم آموزشی در دانشکده فنی پسران ایلام

ضعف سیستم آموزشی در دانشکده فنی پسران ایلام
دانشجویان دانشکده فنی ایلام نسبت به ضعف سیستم آموزشی و اساتید معترض بوده و اظهار داشتند، تعدادی از اساتید علم کافی برای بیان مطالب آموزشی را ندارند

به گزارشايلام بيدار، جمعی از دانشجویان دانشکده فنی پسران ایلام، با تهیه و ارسال نامه ای به این پایگاه خبری نسبت به بی توجهی مسئولین در رفع مشکلات این دانشکده گلایه کردند.

این عده نسبت به ضعف سیستم آموزشی و اساتید معترض بوده و اظهار داشتند، تعدادی از اساتید علم کافی برای بیان مطالب آموزشی را ندارند و آموزش دانشکده توجهی به مدارک و سوابق اساتید ندارد.

آنان با اشاره به رفاهیات دانشجویی از فضای عمومی دانشکده از جمله ساختمان های نیمه کاره و رها شده، تپه های خاک و ماسه در وسط و کنار دانشکده و اشغال های فراموش شده در محیط اشاره کردند.

آنان در این متن اعتراضی به در دسترس نبودن اینترنت و قطعی مکرر و سرعت پایین آن، مشکلات سلف سرویس و کیفیت سرو غذا، نبود فضای ورزشی و بی توجهی به نیازهای دانشجویان خوابگاهی نیز معترض بودند.

 خبرنگار ایلام رصد، با درمیان گذاشتن این موارد باسرپرست آموزشکده فنی پسران ایلام، یکبار دیگر موضوعات مطرح شده راپیگیری نموده است. که بار اول در مصاحبه ای با عنوان "بهبود اوضاع آموزشکده نیازمند توجه مسئولین و تخصیص اعتباراست" در همین پایگاه خبری منتشر شد.

"جواد باژدان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلام رصد، و در خصوص مشکلات مطرح شده گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته در تلاش هستیم نسبت به رفع مشکلات و نواقص موجود که نیازمند توجه بیشتر مسئولین است تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال "اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید" نام‌گذاری کردند لذا آموزشکده فنی پسران ایلام با تمام توان و پتانسیلی که دارد و به کمک نیروی انسانی، اساتید مجرب و دانشجویان فعال اقدامات بسیار ارزنده‌ای داشته و الگویی برای ایجاد اشتغال و تولید است.

وی بابیان اینکه آموزشکده فنی با توجه به تربیت نیروی انسانی مهارت آموخته و آچار به دست می‌تواند به‌خوبی در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کند لذا این آموزشکده در استان ایلام به‌شدت توسعه میابد، افزود: دانشجویان این آموزشکده در ایلام باهمت و تولیدات مختلف متناسب با رشته‌های تحصیلی خود اقدام به تولید، اشتغال و درآمدزایی در طول دوران تحصیل برای خود می‌کنند.

رئیس آموزشکده فنی پسران استان ایلام ادامه داد: با ایجاد کارگاه ساخت و تولید در آموزشکده  دانشجویان و اساتید اقدام به تولید تمام وسایل و تجهیزات موردنیاز مرکز و سایر مراکز علمی استان اعم از ساخت دکوراسیون اداری، سالن جلسات، کنفرانس‌ها، میز غذاخوری،تریبون اساتید، تزئینات دیوارها، اماکن اداری، تخته وایت برد و غیره کرده‌اند.

باژدان با اشاره به اینکه تلاش برای کسب مجوز آزمایشگاه بتن و مکانیک خاک به‌عنوان همیار استاندارد و ایجاد درآمدزایی و اشتغال در مرکز و به‌کارگیری اساتید مجرب و دانشجویان خلاق در این حوزه به‌صورت جدی در دست اقدام است خاطرنشان کرد: توسط گروه معماری و عمران آموزشکده، کمیته طراحی راه‌اندازی شده که اقدامات این کمیته عبارت‌اند از طراحی و اجرای سر درب آموزشکده، بهسازی و مرمت ساختمان آزمایشگاه بتنو مکانیک خاک ،طراحی و اجرای المان وردی آموزشکده، بهسازی بوفه و انتشارات مرکز، طراحی محوطه و مکان‌یابی ایجاد یادمان شهدا در مرکز، و درنتیجه به اعلام آمادگی برای طراحی و اجرای المان یادمان شهدا در استان منجر شده است.

وی بابیان اینکه تلاش می‌شود دانشجویان در طول دوران تحصیل هم مهارت یاد بگیرند و هم با ساخت ساز در کارگاه‌های این مرکز درآمد برای خود کسب کنند تصریح کرد: بیش از 20 نفر از دانشجویان این مرکز در کارگاه‌های آموزشکده فعالیت و باکار دانشجویی علاوه بر مهارت‌آموزی درآمدی برای خود کسب می‌کنند.

رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام ادامه داد: دانشجویان تربیت‌شده در این مرکز به فکر پشت میز نشستن نیستند بلکه با مهارتی که دارند بعد از فارغ‌التحصیلی برای خود اشتغال‌زایی و به توسعه صنعت و خدمات استان و کشور هم کمک می‌کنند. 

وی وجود مشکلات و کمبودها را از نبود اعتبار و تخصیص مناسب به آموزشکده اعلام و اضافه کرد: با لطف خدا و کمک ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مسئولان استان و بخصوص استاندار محترم، شورای شهر و شهردار محترم وضعیت فیزیکی و حفاظتی این مرکز که یک دغدغه جدی بود متحول شده و به سوی مطلوب  شدن گام می نهد.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب