سرویس: سیاسی
کد خبر: 26203
|
09:06 - 1396/01/31
نسخه چاپی

ذوالفقاری:

کسی جز وزارت کشور به هیچ وجه حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد

کسی جز وزارت کشور به هیچ وجه حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد
رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور گفت: به تمامی نامزدها تفهیم خواهد شد که کسی به جز وزارت کشور به هیچ وجه حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارند و در صورت مشاهده این موضوع برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، "ذوالفقاری"، رئیس  کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : تمامی آسیب های امنیتی مراحل انتخابات را بررسی کرده و متناسب با آن اقداماتی صورت می گیرد؛ اکنون در داخل و بیرون کشور تهدید خاصی برای امنیت انتخابات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل امنیت انتخابات به تمامی فرمانداران و استانداران ابلاغ شده است، افزود: بیش از ٢٦٠ هزار نیروی انتظامی و کمکی نظامی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شوند وظیفه تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند.

ذوالفقاری ادامه داد:‌ هر یک از کاندیداها و طرفدارانشان که قصد دارند در فضای مجازی تبلیغات داشته باشند باید به سامانه‌ای که زیر نظر وزارت ارشاد ایجاد شده مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند و مجوز لازم را اخذ کنند که در این صورت یک نمادی برای هر یک از کاندیداها در نظر گرفته می‌شود که بر این اساس تبلیغات خود را انجام خواهند داد.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: هر چه به انتخابات نزدیک می شویم در مرزها و نقاطی که پیش بینی شده تدابیر امنیتی شدیدتر خواهد شد همچنین با هماهنگی دستگاه قضا انجام ایست های بازرسی در شهرها و شهرستانها با هماهنگی قاضی ویژه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به تمامی نامزدها تفهیم خواهد شد که کسی به جز وزارت کشور به هیچ وجه حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارند و در صورت مشاهده این موضوع برخورد قانونی خواهد شد، تجمعات طرفداران کاندیداها باید در مکان‌های سرپوشیده باشد البته نیازی به اخذ مجوز وجود ندارد اما باید به فرمانداری ها یا استانداری ها اطلاع دهند تا تدابیر امنیت انها تامین شود لذا تجمعات انتخاباتی درخیابان ها و فضاهای اینچنینی غیرقانونی است، سامانه تبلیغاتی انتخابات به ادرس samandehi.ir است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ فروند بالگرد ستاد انتخابات استانی را پشتیبانی خواهند کرد، گفت: تمام نهادهای اطلاعاتی کشور اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی کار رصد و پایش اطلاعاتی را بر عهده دارند که شبانه روز مشغول کار هستند که ددر انتخابات این کار تشدید می شود.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که آیا حضور آقای احمدی نژاد در استادیوم آزادی و شرکت در مراسم قهرمانی یکی از تتیم های فوتبال که در فضای مجازی منتشر شده اقدامی قانونی است یا خیر گفت: در جریان موضوع هستیم و روز گذشته هم در استان بحث شد.

وی ادامه داد: حضور طبیعی هر کدام از کاندیداها امروز منعی ندارد اما اگر کسی بخواهد در این جمع ها صحبت کند و یا کار تبلیغات انجام دهد چون هنوز به زمان شروع قانونی تبلیغات نرسیده ایم ممنوع استو قطعا از اینکونه اقدامات جلوگیری خواهد شد اما حضور به عنوان یک شهروند از نظر قانونی ممنوعیتی ندارد و استان در جریان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب