سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26200
|
08:45 - 1396/01/31
نسخه چاپی

گلایه مردم مورموری در حوزه سلامت؛

تدبیری عادلانه برای توسعه حوزه سلامت/مدیر شبکه بهداشت آبدانان:با تمام مشکلات درمانی مورموری آشنا هستم

تدبیری عادلانه برای توسعه حوزه سلامت/مدیر شبکه بهداشت آبدانان:با تمام مشکلات درمانی مورموری آشنا هستم
مشکلات مورموری در حوزه سلامت حالا دیگر به لطف مسئولان بدخیم شده و شیمی درمانی های گاه گاه نیز تنها نه از باب کم شدن درد ما بلکه در راستای وظایف محوله است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر ،  حمید احمدی نژاد یکی از ساکنین بخش کلات مورموری به نمایندگی از مردم این بخش گلایه و دردنامه ای در حوزه سلامت به کانال آبدانان خبر با عنوان درد را از هر طرف بخوانید درد است با متن زیر ارسال کرد .


نقل داستان طبیب و استخوان چشم قصاب، نقل حال و هوای اهالی مورموری در حوزه درمان و پزشکی است. استخوانی که از سوی طبیبان حوزه درمان استان و شهرستان خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا از  سر بی توجهی و اهمیت نداشتن، سال هاست بینایی چشم مردمان این شهر را کور کرده است. از روایت ویزیت تلفنی تا رؤیای داشتن رادیولوژی و داستان نداشتن تزریقاتی مرد زمان بسیاری نگذشته که داستان جدید نداشتن و یا نیامدن پزشک خارج از زمان قانونی به معضل جدیدی برای این مردم تبدیل شده است. امشب نظاره گر مادری طفل در بغل با چشمانی گریان بودم که از نیامدن پزشک برای ویزیت آهش به آسمان بلند شده بود. این که روال اداری حق را به پزشک می دهد که نیاید یا این که اخلاق حکم کند هرچندبار هم این موضوع در یک روز تکرار شود و دکتر آرامش خود را بخاطر مردم به هم بزند چیزی ست در حیطه اختیار خود او. اما آیا اگر از فرزند وزیر بهداشت گرفته تا رئیس بیمارستان شهرستان و یا هر مسئول رده بالا و پایین این حوزه باز خارج از تایم اداری مریض می شد همین برخورد صورت می گرفت. قطعا نه، چرا که درد ما مردم عادی و درد نورچشمی ها تنها در نگارش یکسان است. برای ما درد را از هر طرف که بخوانی درد است و بی درمان، اما درد آنها حتما درمان دارد. مشکلات مورموری در حوزه سلامت حالا دیگر به لطف مسئولان بدخیم شده و شیمی درمانی های گاه گاه نیز تنها نه از باب کم شدن درد ما بلکه در راستای همان وظایف محوله چارت سازمانی یا از سر اجبار شاید مسئول رده بالاتر و یا خودشیرینی های زمان اول ریاست و انتخابات و امثالهم است.
تقدیر که برای ما تنها تکرار را رقم زده، اما چند سوال که شاید تلنگری باشد بر وجدان های بیدار و دست های درمان گر. ما تا کی خار در چشم و استخوان در گلو باید شاهد نامرادی های مسئولان امر باشیم، تا کی درد نداشتن و یا نیامدن پزشک در خارج از زمان اداری باید باعث شود که مردم درد جسمی را فراموش و پشیمان باشند از مراجعه ای که حاصل آن تنها جسمی مریض است با دستی از پا درازتر. ما تا چه هنگام باید به سردردها و دل دردهای بدموقع بفهمانیم که چارت سازمانی درمانگاه مورموری هنوز به گونه ای نیست که بتواند در این زمان شفابخش باشد. ما تا کی به دلیل نبود تزریقاتی مرد باید در حین ویزیت دکتر دست به دعا برداریم که آمپول تجویز نکند. ما تا کی باید در چنبره واژه های چارت، سازمان، نبود بودجه و اجحاف اسیر باشیم. اصلا ما در کدام دولت و با چه نامی باید منتظر تدبیری عادلانه برای توسعه حوزه سلامتمان باشیم تا بفهمیم درد برای همه درد است.

«البته آن چه به جایی نرسد فریاد است»

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان:با تمام مشکلات درمانی مورموری آشنا هستم
 
دکتر "نصرت الله علیزاده" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار آبدانان خبر گفت:بیش از یکسال ونیم قبل  رادیولوژی مورموری بدلیل نشت اشعه و عدم استانداردهای فیزیکی اتاق آن توسط بهداشت محیط استان تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصدی مدیریت شیکه بهداشت با برچیده شدن رادیولوژی مورموری مخالفت خود را بیان کردند،افزود: با پیگیری حضوری وتوام با نامه نگاری ومستندات اصلاح وارتقاء واحد رادیولوژی مرکز مورموری را خواستار شدم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان اظهار داشت:حدود ۷۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و ارتقاء آن لازم بود که با عنایت معاون محترم بهداشتی استان اعتبار مذکور تامین و پرونده برای مناقصه و تعیین پیمانکار به معاونت توسعه واداره ساختمان ارجاع داده شد.

علیزاده تصریح کرد:  ساخت پایگاه بهداشتی داخل محوطه مرکز ومجزا از مرکز را بعنوان راه حل گسترش فضای فیزیکی به معاونت بهداشتی درخواست داده ام ،که امیدوارم بزودی هردو پروژه شروع به ساخت و تاقبل از پایان نیمه اول سال جاری مورد بهره برداری واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تمام نیروهای سلامت،گروهها و جناحهادر شهرستان بصورت شبانه روزی برای رفع کمبودها بصورت اساسی،علمی و بلندمدت تلاش کنند،افزود: باید مشکلات وآسیبها راهدف قرار داد،نه اینکه فرد،گروه و یا دولتی را، نقد و انتقادجزئی سازنده است،ولی انتقاد کلی نوعی تخریب و ایجاد آشفتگی ویاس در جامعه است !

علیزاده با بیان اینکه هرپزشکی که از ویزیت حتی یک بیمار سرباز زند،به قطع ویقین باایشان برخورد جدی و درصورت تکرار فسخ قرار داد یکجانبه خواهد شد تاکید داشت:باتمام کمبودها و مشکلات مورموری آشنا بوده و ایمان جدی دارم که باید این موانع هرچه زودتر برداشته شود.



انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب