سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26197
|
08:07 - 1396/01/31
نسخه چاپی

رد یا تأیید صلاحیت؛ کابوس کاندیداهای شورای شهر

رد یا تأیید صلاحیت؛ کابوس کاندیداهای شورای شهر
با انتشار اخباری درخصوص اسامی کاندیداهای تأیید شده یا رد شده در انتخابات شورای اسلامی شهر در فضای مجازی، عده ای خوشحال و عده ای هم غمگین شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران،  با اتمام مهلت ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای  اسلامی شهر ، به لطف فضای مجازی اسامی تمامی داوطلبین انتخابات شورای شهر انتشار یافت.

پس از مهلت قانونی استعلام از مراجع چهارگانه، اسامی تعدادی از کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند دهان به دهان و گروه به گروه در فضای مجازی چرخید.

برخی از این کاندیداها با اعلام انصراف خود در فضای مجازی از گردونه رقابت ها کنار کشیدند و عده ای هم در آستانه انصراف از کاندیداتوری قرار گرفتند اما همین موج منفی رد شدن ها رنگ باخت و خبرهایی درخصوص تأیید صلاحیت تمامی کاندیداها به گوش آمد.

حال جای این سوال باقیست که چرا متولیان انتخابات به اینگونه شایعات و اخبار پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی نمی دهند؟

اگر بخواهیم فلسفه انتخابات را از دیدگاه مقام معظم رهبری بررسی کنیم باید به وظایف متولیان انتخابات و رأی دهندگان پرداخته شود چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری رأی حق الناس است و باید مردم با شناخت کامل و دقیق به افراد اصلح رأی دهند.

تا این مقطع از انتخابات ضمن تقدیر و تشکر از متولیان برگزاری انتخابات که در مهلت قانونی تمامی سازو کارهای مربوط به ثبت نام را انجام داده اند انتظار می رود طبق روز شمار انتخابات و مهلت قانونی تأیید صلاحیت کاندیداها در دایره اجرایی و نظارت سربسته بماند و کاندیداها با بازنمودن پاکتی که توسط هیئت اجرایی به آنان ابلاغ می شود از تایید یا عدم تایید شدن خود در انتخابات مطلع می شوند.

 

این روال قانونی انتخابات است ولی همانطوری که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد فضای مجازی حکایت از چیز دیگری است که می طلبد در واپسین روزهای اعلام تأیید صلاحیت ها هیئت نظارت شهرستان که همگی از متنفذین و افراد مورد وثوق و معتمد شهرستان می باشند با نکته بینی و صیانت از جایگاه شورای شهر از این آزمون پیش رو سربلند بیرون آیند.

 

خوب است برابر قانون داوطلبان را از فیلتر نظارت با دقت و اشرافیت بیشتری همراه با شجاعت عبور دهند تا یک انتخابات باشکوه با حضور حداکثری در انتظار شورای شهر باشد.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب