سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26189
|
08:26 - 1396/01/30
نسخه چاپی

در تریبون دانشجویی دانشگاه آزاد ایلام مطرح شد؛

دادن فرصتی دوباره به دولت کنونی اشتباه محض است/رئیس جمهور بخاطر خلف وعده هایش از مردم عذرخواهی کند

دادن فرصتی دوباره به دولت کنونی اشتباه محض است/رئیس جمهور بخاطر خلف وعده هایش از مردم عذرخواهی کند
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، به همت بسیج دانشجویی شهید آوینی، در تریبون دانشجویی با موضوع بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید به بیان نظرات و مطالبات خویش از دولت فعلی پرداختند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد ، در آستانه برگزاری انتخابات، تریبون آزاد دانشجویی در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحدایلام، به همت بسیج دانشجویی شهید آوینی و با استقبال دانشجویان برای بیان نظرات و مطالباتشان برگزار شد.

این تریبون با موضوع "بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید"، فرصتی را برای بیان آرا و نظرات دانشجویان در خصوص عملکرد دولت در حوزه های مختلف و در جهت بیان مطالبات دانشجویی فراهم آورد.

در این تریبون دانشجویان مخالف وموافق و منتقد و مستقل به بیان نظرات و دیدگاه  های خود در خصوص عملکرددولت روحانی پرداختند.

دانشجویان موافق دولت در این تریبون به مسئله برجام و مذاکرات و مانع شدن حمله آمریکا به ایران از طریق برجام، فروش نفت، اشاره و بیان کردند دولت روحانی هنوز ثمره تلاش های خود را ندیده است، و اگر در رسیدن به برنامه های خود موفق عمل نکرده است به دلیل سیاست ها و سهل انگاری ها و مدیریت های دولت قبل بوده است که هرچه هم این دولت تلاش کرده است نتوانسته ویرانه ای را که تحویل گرفته است آباد کند.

 

 

دانشجویان موافق دولت روحانی که در این تریبون صحبت کردند معتقد بودند، اگر در جهان عنوان تروریست را از روی ملت ایران برداشتند از ثمرات برجام است، آنان سر منشأ اختلاس ها را در دولت احمدی نژاد دانستند.

اما تعداد دانشجویان مخالف که به نسبت موافقان تمایل بیشتری برای ارائه نظرات و دیدگاهایشان داشتند، برخورد نا مناسب روحانی با منتقدان، استفاده انتخاباتی از چهره های اصلاحات، نا مشخص بودن خط و مشی روحانی، آمار و ارقام متناقضی که از رکود و تورم اقتصادی داده می شود، افزایش قیمت اجناس، بالارفتن آمار بیکاری، افزایش نیافتن حقوق ها و پاداش ها، واضح نبودن شعار  اعتدال روحانی، بی نتیجه بودن  برجام، امید بستن به قدرت های خارجی، بی توجهی به نیروهای خلاق و نخبه جامعه و نیروهای تولیدگر داخلی، ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت، و محدود کردن تبادلات خارجی به میهمانی کردن هیئت های چند کشور خارجی محدود را از جمله ضعف های دولت روحانی اعلام کردند.

آنان سیاست ضعیف، سوء مدیریت،  وعده 100 روزه، نارضایتی مردم از معیشت و اقتصاد، تعطیلی واحدهای کوچک و بزرگ، شنیده نشدن صدای فریاد جوانان بیکار، و تنها دادن شعار، وعده و حرف را تنها ثمره 4 ساله دولت روحانی دانستند و اظهار داشتند دادن یک فرصت 4 ساله دیگر به دولت کنونی اشتباه محض است.ما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم.

یکی از دانشجویان منتقد دولت بیان کرد: اصول گرایی و اصلاح طلبی هر دو اندیشه هایی هستند که به قهقرا رفته اند. طبق بیانات رهبری آنچه هست انقلابی و غیر انقلابی است بحث احمدی نژاد و روحانی نیست، بحث اشخاص نیست. ریشه تفکرات مهم است.در خصوص برجام باید تمام بندهایش به دقت مطالعه و بررسی شود تا بفهمید برجام چه لکه ننگی بر دامن ایران اسلامی که به اذعان خود غربی ها پنجمین قدرت دنیاست، گذاشت.فروش نفت چه گلی به سرما زده است جز اینکه در جیب برخی مدیران رانت بگیر نجومی سرازیر شده است؟

در این برنامه منتقدان معتقد بودند که دولت یازدهم با بی برنامگی و فقدان اهداف توسعه و عمرانی و تولیدی دچار رخوت و رکود محسوسی شده است. و با سوق دادن افکار عمومی به سمت مسائل هسته ای و مذاکرات برای خود مصونیت ساختگی بوجود آورده و تمامی مسائل و انتقادها را با تعمیم دادن آن به مذاکرات توجیه می کند.

 

 

یکی دیگر از دانشجویان دختر منتقد انحلال دانشکده قرآنی استان ر از اهم اقدامات دولت تدبیر در استان بر شمرد وگفت: دولت تدبیر برای استان محروم و همیشه در صحنه ایلام چه انجام داده است ؟هدف از انحلال دانشکده ها قرآنی چه بود؟جز مبارزه با انقلاب و ولایت؟عملکرد دولت در این 4 سال واقعا شرم آور است اصلا اقدامی نبوده که بخواهد بررسی شود.باید گفت دولت فریب وقتی که به داد مردم رسیگی نمی شود.چطور مسئولین استانی نمی توانند برای 200 دانشجوی قرآنی ساختمانی تهیه کنند! چرا این مدیران پیر و خسته دولت تدبیر کنار نمی روند که جوانان انقلابی تازه نفس زمام امور را در دست بگیرند؟

دانشجوی منتقدی با بیان این حرف که آقای رییس جمهور کلیدتان را اشتباه چرخاندید شما سیاستمدار خوبی نیستید، اظهار داشت: رئیس جمهور باید بخاطر خلف وعده هایش از مردم عذرخواهی کند.  به فضل خدا در 29 اردیبهشت ملت تو دهنی محکمی به مجموعه تکنوکرات ضد انقلاب خواهد زد.

دانشجویی دیگر که به عنوان مستقل پشت تریبون آمد، گفت: بجای تخریب دولت ها خود مردم باید پای کار بیایند و بازیچه دست این حزب و آن حزب نشوند،  با درایت به میدان بزرگ انتخابات قدم گذاشته و خود سرنوشت خویش را با آگاهی و اندیشه به دست بگیریم.

لازم است با شناخت مولفه های انتخاب اصلح احساس تکلیف کرده و انتخاب صحیح را وظیفه ی شرعی و قانونی خود بدانیم و با حساسیت، هشیاری و قدرت اظهار نظر صحیح دولت را به دست کسی بسپاریم که انقلابی عمل کرده و خدمتگزار مردم باشد نه حافظ منافع خود و حامیانش.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب