سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26176
|
12:23 - 1396/01/29
نسخه چاپی

فرماندار ایلام خبر داد؛

ممنوعیت استقرار ستاد کاندیداها در برخی از مناطق شهر ایلام

ممنوعیت استقرار ستاد کاندیداها در برخی از مناطق شهر ایلام
فرماندار ایلام از ممنوعیت استقرار ستاد تبلیغاتی کاندیداها در برخی از مناطق شهر ایلام بخاطر محدودیت های ترافیکی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، معروف بسطامی "، فرماندار ایلام  اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد انتخابات استان ایلام و با توجه به ازدحام جمعیت و بار ترافیکی شدید و عرض کم خیابان در برخی مناطق شهر ایلام محدودیت هایی برای استقرار ستادهای کاندیداها در این شهر در نظر گرفته شده است.

بسطامی افزود: بر این اساس کاندیداها می بایست در مناطق حد فاصل میدان امام (ره) - میدان 22 بهمن تا میدان شهید کشوری (خیابان آیت الله حیدری تا خیابان فرودسی)، میدان سعدی به طرف خیابان تختی و میدان شهدا از استقرار ستاد خودداری و از پیش هیچ مکانی را اجاره نکنند چرا که مجوز استقرار ستاد در این مناطق داده نخواهد شد.

** تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم اندیشیده شده است
فرماندار ایلام از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی نیز خبر داد و تاکید کرد: زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در این شهرستان‌ فراهم شده و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش برای برگزار کنندگان و مجریان انتخابات گفت: در حال حاضر اعضای شعب اخذ رای مشغول گذراندن دوره آموزشی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات هستند.
بسطامی یادآور شد: بر اساس برنامه پیشنهادی که بر اساس سوابق گذشته وجود دارد، 155 صندوق ثابت و سیار آرای مردم این شهرستان را در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع آوری می کنند.
وی در خصوص شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری نیز اضافه کرد: 157 صندوق برای جمع آوری آرای مردم در این شهرستان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است.
فرماندار ایلام با یادآوری اینکه اعضای هیات اجرایی بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان معرفی شدند، افزود: در نشستی که با حضور متعمدین شهر برگزار شد نه نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

 نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر و روستا دوم اردیبهشت اعلام می شود
بسطامی در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان یادآور شد: نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوم اردیبهشت و پس از اعلام نظر هیات نظارت از طریق فرمانداری به داوطلبان ابلاغ می شود.
به گفته وی، پایبندی به قانون، فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و ایجاد زمینه رقابت سالم از وظایف متولیان و مجریان انتخابات است. 
وی از متولیان امر خواست تا با فراهم کردن فضای آرام در انتخابات و بی طرفی، مردم را به مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی خود تشویق کنند. 
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب