سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26159
|
08:40 - 1396/01/28
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

مدیریت جهادی لازمه حل مشکلات مددجویان بهزیستی

مدیریت جهادی لازمه حل مشکلات مددجویان بهزیستی
سازمان بهزیستی در راستای سیاست حمایتی خود از معلولان جسمی و حرکتی و با مدیریتی جهادی به سمت رفع هرچه سریعتر مشکلات این قشر آسیب پذیر حرکت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، در هر جامعه ای شاهد افرادی کم توان هستیم که نیازمند حمایت اقشار دیگر جامعه و نهاد های دولتی هستند.

کم توانی شامل ذهنی و جسمی و مالی و اقتصادی است که در ایران بیشترین نهادهای دولتی که فلسفه وجودی آن ها در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر میباشد سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

در این راستا نقش سازمان بهزیستی پر رنگ تر از سایر نهاد های حمایتی به چشم می آید، سازمانی که وظیفه آن حمایت از افراد کم توان ذهنی و جسمی و حرکتی است که عملا با مشکلات مالی نیز مواجه هستند و نیازمند حمایت مادی و معنوی این سازمان می باشند.

اما آنچه مددجویان این سازمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار مطرح کرده اند از این حکایت دارد که رفع مشکلات این مددجویان از سوی این سازمان که سیاست حمایتی دارد تلاش مجدانه تری می طلبد.

یکی از مدد جویان از عدم سرویس دهی و رسیدگی بموقع این سازمان به خبرنگار ایلام بیدار گفت: سرپرستی شوهری را برعهده دارم که بر اثر سکته مغزی از کارافتاده محسوب و توان انجام کارهای روزمره خود را ندارد.

وی اظهار کرد: در همین راستا به بهزیستی استان مراجعه و با انجام مراحل اداری و کمیسیون مورد حمایت این سازمان قرار گرفته ایم.

این مددجو به چگونگی پرداخت بیمه تامین اجتماعی خانواده اش از سوی بهزیستی اشاره کرد و افزود: برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به بهزیستی مراجعه کردم و مسئولان در پاسخ گفتند که بیمه را قرض کرده و پرداخت کنم و فیش واریزی را تحویل سازمان بهزیستی دهم که در اسرع وقت حق بیمه را به من پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اما اکنون و پس از گذشت ماه ها از این موضوع هنوز هیچگونه حق بیمه ای به من پرداخت نکرده اند و دلیل آن را عدم تخصیص بودجه بیان می کنند.

این مددجو عنوان کرد: فرزند دختری دارم که در مقطع دبستان مشغول به تحصیل است و با توجه به نیاز کودکان در این سن به حمایت مالی و سرگرمی  و عدم توان من در برآورده کردن نیازهای او، همیشه مورد سرزنش او قرار می گیرم.

وی تصریح کرد: مسئولان برای معلولان و از کارافتادگانی که مسئولیت و سرپرستی خانواده را برعهده دارند باید تسهیلات و امتیازهای بیشتر و بهتری در نظر داشته باشند.

این مددجو در پایان گفت: مسئولان برای مددجویان در روزهای مانده به عید کمک هزینه خرید عیدی در نظر گرفته بودند اما نمیدانم چرا فقط به برخی از مددجویان پرداخت شد.

امید است  مسئولان دولت و به ویژه نهاد های حمایتی با حمایت همه جانبه از خانواده های تحت پوشش در شرایط گرانی و تورم کنونی جامعه شاهد کمتر شدن دردها و گرفتاریهای این اقشار آسیب پذیر جامعه باشیم.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب