سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26158
|
07:32 - 1396/01/28
نسخه چاپی

سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی:

صداقت در برنامه ریزی لازمه تحقق اقتصادمقاومتی است

صداقت در برنامه ریزی لازمه تحقق اقتصادمقاومتی است
حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: برای تحقق حقیقی اقتصاد مقاومتی در جامعه باید هم به تولید و هم اشتغال بصورت همزمان توجه شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، حجت الاسلام "سید محمد باقر هاشمی"، سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به نامگذاری دوباره سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، گقت: دشمن بطور جدی  مسئله اقتصاد را اهرمی برای فشار و ضربه زدن به جمهوری اسلامی در دستور کار و برنامه های خود قرار داده است و به دنبال رسیدن به اهداف استعماری خود از طریق حوزه اقتصادی است.

وی افزود:  مقاومت ملت ایران اسلامی در این سال ها توانست،  توطئه دشمن را تا حدود زیادی خنثی کند به همین دلیل آنها حاضر شدند پای میز مذاکره بنشینند و این اتفاق خود دلیلی بر ناکارآمد بودن فشارهای اقتصادی انان بوده است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: چون دشمن بر مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، متمرکز شده است، برای خنثی سازی  این راهبرد توجه به اقتصاد و رفاه و آسایش مردم و حل معضل بیکاری و اشتغال و ازدواج جوانان  با اتکا به درون باید مورد توجه قرار گرفته واقتصاد مقاومتی به عنوان یک مطالبه عمومی مبدل شود.

سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: رابطه اقتصاد مقاومتی با تولید و اشتغال بسیار روشن است و تا زمانی که تولید رونق نگیرد اشتغالی هم نخواهد بود و تا زمانی که اشتغال نباشد نمی توان پاسخگوی نیروهای که دارای خلاقیت و تخصص و ایده و انگیزه هستند بود.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را بخواهیم به صور ت حقیقی در جامعه محقق کنیم باید هم به تولید و هم اشتغال توآمان توجه شود چرا که تأمین کننده  اهداف اساسی اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام هاشمی با تأکید برتولید و افزایش کیفیت تولیدات داخلی خاطرنشان کرد: زمانی که تولید رونق گرفته و حمایت از تولیدگران داخلی به ارائه محصولات با کیفیت بیانجامد، هم استقبال عموم مردم نسبت به مصرف کالای داخلی بالا می رود و هم زمینه صادرات را فراهم می سازد.

سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: در حوزه تولید و اشتغال می توانیم با ایمن کردن خود و اقتصاد و رشد و شکوفایی ان و به دست گرفتن بازارهای بین المللی دشمن را همانگونه که در عرصه سیاسی مجبور به عقب نشینی کردیم در حوزه اقتصاد هم بتوانیم منویات رهبری را محقق و آنان را مجبور به تسلیم در برابر اراده ملت ایران نماییم.

وی  با بیان اینکه تنها راه شکوفایی اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است، افزود:  محقق شدن این شعار به  دارا بودن روحیه جهادی و صداقت در سیاست گذاری و برنامه ریزی و قطع امید از قدرت های بزرگ و استفاده از نیروهای درونی کشور و توجه  به شاخصه هایی که می تواند ما رابه یک اقتصاد پویا و مبتنی به مبانی اسلامی برساند، نیازمند است.

حجت السلام هاشمی تصریح کرد: ورود نیروهای انقلابی همدل و همراه و هماهنگ و هم فکردر این عرصه می تواند اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد محکم و کاربردی که در مقابل توطئه های دشمن استوار و مقاوم بایستد در جامعه حاکم کند و ان را به رشد و توسعه و تعالی نزدیک سازد.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب