سرویس: سیاسی
کد خبر: 26146
|
10:50 - 1396/01/27
نسخه چاپی

وضعیت متفاوت جریان های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری؛

از تعدد کاندیدا در جریان حامی دولت تا عدم ثبت نام 2 چهره از جریان انقلابی

از تعدد کاندیدا در جریان حامی دولت تا عدم ثبت نام 2 چهره از جریان انقلابی
جریان های سیاسی در انتخابات ماه آینده وضعیت متفاوتی را نسبت به یکدیگر دارند.

به گزارشايلام بيدار، بالاخره فرصت ثبت نام برای داوطلبی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده به پایان رسید و در میان داوطلبین نام های متفاوتی وجود داشت. هر چند که تا حدودی مشخص است که افراد اصلی برای رقابت در انتخابات آینده چه کسانی هستند.

با این وجود در آخرین روز عدم ثبت نام 2 چهره جریان انقلابی بار دیگر نگاه ها را به این جریان معطوف کرد.

مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی 2 نفر از کسانی بودند که همواره قبل از ثبت نام ها، نامشان به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می شد اما در نهایت آن ها تصمیم گرفتند که در این دوره از انتخابات ثبت نام نکنند.

بذرپاش در بیانیه خود در خصوص عدم ثبت نامش نوشته است: نظر به آخرین وضعیت صحنه انتخابات کشور و ضرورت هم‌گرایی، هم‌افزایی و هم‌آوایی نیروهای انقلاب اسلامی و در شرایطی که همه نخبگان و مردم بر پایان بخشیدن مدیریت ناکارآمد دولت خسته که باعث آزار مردم شده است اتفاق نظر دارند، این‌جانب با در نظر گرفتن مصلحت کلان جبهه انقلاب اسلامی و بر اساس حجت شرعی و عقلی که با مشورت بزرگواران فعال و همراهان انتخاباتی‌ام داشتم علی‌رغم  اعتماد بالای اعضای جبهه مردمی انقلاب اسلامی و دعوت فرزندان و خانواده شهدا، جوانان، گروه‌ها و تشکل‌های علمی و دانشگاهی تصمیم به انصراف از ثبت‌نام در انتخابات پیش رو نمودم و ان‌شاءالله تعالی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و انگیزه‌های متراکمی که تا کنون در برنامه‌های انتخاباتی حقیر تجمیع شده است در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیاده‌سازی اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق اهداف  بالای انقلاب و کشور عزیزمان قرار خواهم داد. به‌طور قطع نسل سوم امیدوارتر و پویاتر و بانشاط‌تر از گذشته و با تأسی از آرمان پیر جماران و رهبر عزیز ادامه مسیر خواهد داد، به‌امید ایرانی آباد و سرافراز.(1)

همچنین جلیلی نیز در بخشی از پیام خود آورده است: این‌جانب با تشکر از همه هموطنان و چهره‌های خدوم و دلسوز مخصوصاً جوانان پرشور و باورمند انقلابی که در ماه‌های گذشته با نظر لطف، این برادر خود را به حضور در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند اعلام می‌کنم با تمرکز ویژه بر "موضوعیت" انتخابات و نه صرفاً طریقت آن برای کسب قدرت، در این فرآیند فعالانه حضور خواهم داشت و از هم‌اکنون به‌سهم خود از همه نیروهای انقلاب دعوت می‌کنم با تمام توان برای شکوفایی ظرفیت انتخابات در مسیر بازیابی مسایل اصلی کشور و راه‌حل‌های مبتنی بر منظومه معرفتی ــ آرمانی انقلاب اسلامی در صحنه باشند.(2)

به گزارش مرصاد، در حالی که در سمت جریان انقلابی 2 چهره مهم ثبت نام نکرده اند اما در دیگر سو در میان طیف دولت و چهره های نزدیک به آن ها تعدد نامزد ها دیده می شود. جدای از ثبت نام اصلاح طلبان و حسن روحانی و اسحاق جهانگیری ثبت نام محمد هاشمی هم می تواند جالب توجه باشد.

محمد هاشمی که چهره ای از خانواده هاشمی رفسنجانی است در شرایطی ثبت نام کرده است که خانواده هاشمی رفنسجانی در سال 92 از حامیان اصلی حسن روحانی بودند.

با توجه به شرایط فعلی و تحولات صورت گرفته در میان داوطلبان کاندیداتوری، انتخابات اردیبهشت ماه صحنه مهمی برای حضور همه اقشار مردم خواهد بود تا بار دیگر انتخاباتی پرشور برگزار شود.

فارغ از آنکه مدیریت در کشور نیازمند یک تغییر و تحول مهم برای بهبودشرایط و حل مشکلات است، هر نتیجه ای که در انتخابات اردیبهشت ماه حاصل شود در نهایت پیروز نهایی مردم و نظام اسلامی ایران هستند زیرا باردیگر انتخابات که نمادی از مردم سالاری دینی با شور خاصی برگزار شده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب