سرویس: سیاسی
کد خبر: 26144
|
10:39 - 1396/01/27
نسخه چاپی

پورمختار:

امکان احراز صلاحیت داوطلبان شوراها نیست/ فرمانداری ها پرونده ها را به هیأت های نظارت ارسال نمی کنند

امکان احراز صلاحیت داوطلبان شوراها نیست/ فرمانداری ها پرونده ها را به هیأت های نظارت ارسال نمی کنند
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: هیأت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها پرونده‌های داوطلبان شوراها را در اختیار هیأت‌های نظارت استان قرار نمی‌دهند و صرفاً لیست می‌فرستند که به این ترتیب امکان ارزیابی و احراز صلاحیت داوطلبان وجود ندارد.

به گزارشايلام بيدار، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 100 قانون اساسی و ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس طی اخطار و تذکری در جلسه علنی امروز یکشنبه (27 فروردین) گفت: هیأت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها پرونده‌های داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شوراها را در اختیار هیأت‌های نظارت استان قرار نمی‌دهند و صرفاً لیست می‌فرستند که به این ترتیب امکان ارزیابی و احراز صلاحیت داوطلبان وجود ندارد.

بنابراین گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اخطار پورمختار اظهار داشت: هیأت‌های اجرایی موظفند پرونده‌ها را به هیأت‌های نظارت ارسال کنند و نباید در این باره تخلف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آقای رحمانی فضلی وزیر کشور می‌خواهم حتماً دستور دهد هیأت‌های اجرایی پرونده‌های را به هیأت‌های نظارت قرار دهند چرا که صرفاً با اتکا به لیست نمی‌توان نظر داد.

نماینده بهار و کبودرآهنگ گفت: دو روز است که با این کار وقت تلف شده است.

فارس

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب