سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26140
|
09:20 - 1396/01/27
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بدقولی مسئولان در ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش

بدقولی مسئولان در ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش
علیرغم قول هایی که مسئولان سابق و کنونی شهرستان دهلران در راستای ارتقای این دهستان به بخش داده بودند اما این مهم هیچگاه عملی نشده است.

به گزارش خبر نگار اجتماعیایلام بیدار:: یکی از مهمترین بخش های نظام اقتصادی یک کشور بخش کشاورزی است.

یکی از عوامل مهم در این راستا حمایت مستمرمسئولان از این بخش فعال در جامعه و ساکنین روستاهایی است که عمده ترین نقش را در پیشبرد اقتصاد کشور بر عهده دارند.

جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر نیز باید توسط مسئولان جدی گرفته شده و امکانات را برای آسایش روستاییان فراهم کنند تا جلوی مشکلات افزایش و تمرکز جمعیت در شهر ها گرفته شود.

یکی از اقداماتی که مسئولان در این راستا می توانند انجام دهند اینکه روستاهایی که قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به بخش شدن دارند را حمایت کرده و علاوه بر تبدیل کردن به بخش، امکانات لازم را برای آنها فراهم کنند.

این مهم می تواند علاوه بر استقرار و تحکیم روستاییان در مناطق خود، رونق کشاورزی و دامداری و نهایتا رونق اقتصاد کشور را در پی داشته باشد.

مردمان دهستان  دشت عباس در 70 کیلومتری شهرستان دهلران نمونه ای از روستاییانی هستند که از نبود و کمبود امکانات در مضیقه قراردارند.

حبیب خرسانی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدارگفت: کمبود امکانات پزشکی،آموزشی و تفریحی و رفاهی در این دهستان بیداد میکند.

وی فاصله مکانی از شهرستان دهلران را مهمترین مشکل این دهستان عنوان کرد و افزود: فاصله مکانی از دهلران کار را برای مردم دهستان سخت کرده است تا آنجا که اهالی برای گرفتن یک امضای اداری ساده  مجبور به طی کردن مسافت 70 کیلومتری در این مسیر هستند.

وی مهمترین مطالبه مردم منطقه را تبدیل شدن به بخش دانست وافزود: با توجه به نقش و ایثارگری مردم منطقه در هشت سال دفاع مقدس و اینکه دردفاع از مرزهای ایران اسلامی وظیفه خود را بنحو احسن انجام داده اند و با التزام به اینکه دهستان یکی از فعالترین دهستان ها در پیشبرد و رونق بخش کشاورزی است، لذا مسئولان در تبدیل کردن دهستان به بخش و فراهم کردن امکانات مطلوب برای مردمان این دیار اقدامات مناسب را انجام دهند.

وعده های عملی نشده مسئولان در راستای ارتقا دهستان دشت عباس به بخش

این در حالی است که مسئولان سابق و کنونی شهرستان دهلران نیز به مردم قول هایی در راستای ارتقای این دهستان به بخش را داده بودند که هیچگاه عملی نشده است.

در این راستا "علی محمد احمدی" نماینده سابق حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه سال 93 در جریان سفر به این دهستان و در جمع مردم دشت عباس با اشاره به جمعیت، گستره و دیگر ویژگی های دهستان دشت عباس برای ارتقا به بخش گفت: مقدمه های کارشناسی این کار انجام شده که در سفر هیات دولت در نیمه دوم اردیبهشت امسال به استان ایلام این موضوع به طور جدی مورد تاکید قرار می گیرد.

"حسینعلی موسوی"، سرپرست فرمانداری شهرستان دهلران نیز آبانماه سال گذشته در  جمع مردم دهستان دشت عباس اظهار کرد: دولت ارتقاء کیفی دهستان دشت عباس را دنبال خواهد کرد

وی افزود: از جمله مطالبات مردم این منطقه ارتقاء این دهستان به بخش دشت عباس است که این موضوع اگرچه شاید با توجه به شاخص های موجود تاحدودی مشکل باشد اما همچنان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست فرمانداری دهلران تصریح کرد: این دهستان دارای شاخص هایی همچون مرزی بودن، دارای جمعیت مناسب و همچینین روستاهای اقماری متعدد است که اگر شرایط بخش شدن را نتواند کسب کند می تواند در تقسیمات کشوری به عنوان یک شهر که دارای شهرداری باشد ارتقاء یابد.

وی افزود: لازم است با توجه به اهمیت این منطقه و جمعیت بالای ده هزار نفر این دهستان برخی ادارات از جمله کمیته امداد و آب و فاضلاب در اینجا استقرار یابند.

لازم به ذکر است که در جریان سفر رییس جمهور به استان ایلام، وزیر اطلاعات دولت یازدهم نیز در جمع مردم این دهستان قول ارتقا به بخش را به مردم این دیار داده بود.

با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی مردم دهستان و فاصله زیاد از شهرستان دهلران و نیاز مردم دهستان به امکانات بیشتر و باتوجه به اینکه دولت یازدهم به آخرین روزهای عمر خود نزدیک می شود امید است مسئولان ذیربط به قول های خود جامه عمل پوشانده و در راستای ارتقای این دهستان به بخش گام های مناسبی بردارند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد