سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26125
|
12:25 - 1396/01/26
نسخه چاپی

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام:

26 هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان تشکیل شد

26 هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان تشکیل شد
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از تشکیل 26 هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ها و بخش های تابعه این استان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "خیرالله گراوند"، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام  گفت: این هیات های اجرایی در 10 شهرستان و 16 بخش مستقل تشکیل شده و بر اساس قانون وظیفه مشخص کردن تعداد شعب اخذ رای و تعیین اعضای صندوق ها را بر عهده دارند.

وی افزود: 30 نفر از معتمدان طبق قانون توسط فرماندار و با نظارت هیات های نظارت در هر شهرستان معرفی می شوند که از بین آنها 9 نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر نیز عضو علی البدل هستند که به همراه نمایندگان دادگستری، دادستان، ثبت احوال و فرماندار هیات های اجرایی را تشکل می دهند.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: 682 نقطه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان مشخص شده و به همین تعداد نیز صندوق اخذ رای در این مناطق جانمایی خواهد شد.
گراوند همچنین درباره روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی به اتمام رسید و لیست نامزدهای تایید شده به هیات های نظارت ارسال شده است.
وی افزود: هیات های نظارت هفت روز مهلت دارند تا نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان تایید شده اقدام و پس از آن نتایج را به فرمانداری ها اعلام کنند که فرمانداران نیز به صورت محرمانه نتایج را به داوطلبان ابلاغ خواهند کرد.
جمعیت 580 هزار نفری ایلام در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند که انتخابات شوراهای اسلامی در همه 25 شهر استان و 375 روستای بالای 20 خانوار این استان برگزار می شود.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان در شهر ایلام هفت نفر و در 24 شهر دیگر استان پنج نفر است.
سه هزار و 66 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان در یک هفته مهلت ثبت نام پنجمین دوره این انتخابات نام نویسی کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود. 
 

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب