سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 26109
|
06:57 - 1396/01/26
نسخه چاپی

در گفتگو با کارآفرین برتر ایوانی عنوان شد؛

تولید سالیانه 13تن ماهی قزل آلا/ گردش چرخ زندگی با الگوی اقتصاد مقاومتی

تولید سالیانه 13تن ماهی قزل آلا/ گردش چرخ زندگی با الگوی اقتصاد مقاومتی
شهروند ایوانی توانسته است با همت والای خود با ایجاد استخر پرورش ماهی اقتصاد مقاومتی را معنا نماید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، چندسالی است که مقام معظم رهبری در جلسات و دیدارهای مختلف با مردم و ارکان مختلف کشوری بر تحقق نقش اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید می‌کنند و تنها راه برون‌رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن را توجه ویژه به این بحث می‌دانند.

محدودیت ذخایر دریا و منابع آبی در کنار افزایش روز افزون جمعیت کره زمین باعث شد تا انسان برای تامین پروتئین سالم به پرورش انواع آبزیان در محیط های مصنوعی و در حاشیه آبهای باز و بسته روی آورد.

باید گفت افزایش تولید وسودآوری در واحد سطح و کاهش میزان هزینه مهمترین هدف توسعه پرورش دهندگان ماهی است و در هر محیط پرورشی ماهیان برای رشد بهتر باید قابلیت زیست در شرایط اقلیمی مورد نظر را داشته باشند و در برابر بیماری ها نیز مقاوم باشند.

خوش خوراک بودن ماهیان پرورشی مسئله با اهمیت دیگری بوده که باید در مدیریت پرورش مورد توجه قرار بگیرد تا بازاریابی این نوع تولیدات با چالش های جدی همراه نباشد.

"علی عسکرچولکی"؛ یکی از پرورش دهندگان ماهی در سطح شهرستان ایوان است که توانسته است  با همت والای خود تصمیم به  ایجاد استخر پرورش ماهی در منطقه چفته شهرستان ایوان نماید.

 

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر در گفتگویی اختصاصی با وی دلایل تمایل به ایجاد این شغل را پیگیر شده است.

چولکی اظهار کرد:شغل اصلی بنده کشاورزی است با توجه به اینکه قبلا در زمینه کاشت صیفی جات فعالیت داشتم و در زمین های زراعی که داشتم اقدام به کاشت صیفی جات نمودم در همین راستا در راستای بهره گیری کامل از آب موجود تصمیم گرفتم با احداث استخر کوچ در پایین دست زمینهایم به صورت آزمایشی اقدام به پرورش ماهی نمایم.

 

چولکی گفت: این ایده که خانواده ام  در عملیاتی نمودن آن نقش بسزایی داشتند خوشبختانه  جواب داد،و تصمیم گرفتم در راستای جلب تسهیلات بانکی به بسیج سازندگی ناحیه ایوان مراجعه نمایم.

وی افزود: خوشبختانه طرح موجود مورد استقبال بسیج سازندگی ناحیه ایوان قرار گرفت و توانستم مبلغ 300میلیون ریال تسهیلات دریافت نمایم.

چولکی تصریح کرد: بعد از فراگیری و استفاده از نظرات کارشناسان مربوطه با کمک خانواده ام توانستیم استخرپرورش ماهی را راه اندازی نماییم،و در ابتدای کار را با پرورش  9هزار بچه ماهی قزل آلا سردآبی آغاز نمودم.

وی ادامه داد: در جریان کار به صورت مداوم طرح مورد نظر را نظارت داشتم وباور قلبی اینجانب این است زمانی که یک کارآفرین وارد عرصه اقتصاد مقاومتی می شود می تواند برای چندین نفر اشتغال زایی داشته باشد و این طرح نیز برای ۳ نفربه صورت مستقیم و10نفر غیر مستقیم اشتغال زایی در پی داشته است.

و ی به میزان تولید سالیانه اشاره کرد و گفت:خوشبختانه این طرح در طول سال 13تن تولید را در پی خواهد داشت که از لحاظ درآمدازایی بسیار خوب است و می توانم امورات زندگی ام را با آن مرتفع نمایم.

وی با ابراز رضایت کامل از حمایت های بسیج سازندگی گفت: حقیقتا حضور بسیج در همه عرصه ها بخصوص اقتصاد و بی نیازی از بیگانه موفقیت آمیز بوده است.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: چنانچه از سوی نهادهای دولتی مورد حمایت بیشتری قرار گیرم در سال آتی در این مجموعه می توان، شاهد اشتغال زایی و تولید بیشتر باشیم .

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب