سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26104
|
14:01 - 1396/01/25
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

اقتصاد مقاومتی راهکار اساسی برای مقابله با فقر و بیکاری است

اقتصاد مقاومتی راهکار اساسی برای مقابله با فقر و بیکاری است
امام جمعه ایلام گفت: تعهد انقلابی و کارآمدی دو معیار اساسی در تحقق فرمان امسال رهبری است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: تعهد انقلابی و کارآمدی دو معیار اساسی در تحقق فرمان امسال رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نامگذاری سال جدید به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال برای بسترسازی و حرکت در مسیر ساز و کاری شفاف، رونق بازار سرمایه ، افزایش اعتماد عمومی و در نهایت تحقق و رونق و شکوفایی اقتصادی را سرعت خواهد بخشید.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین عامل در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاهش سود بانکی است، نرخ بالای بانکی در جذب سرمایه‌ برای احداث بنگاه‌های تولیدی روند منفی دارد چون نمی‌توان با نرخ بهره‌های بانکی شاهد افزایش سودآوری بنگاه‌های تولیدی بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تسهیلات و مشوق‌ها برای بخش خصوصی از سوی دولت باید اجرایی شود که سبب افزایش کمی و کیفی سهامداران و سرمایه‌گذاران جدید خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، روحیه انقلابی و کارآمدی یک مدیر و میزان تعهد و وفاداریش به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مسؤولی که از هر تعهدی شانه خالی می‌کند و به ارزش‌های انقلابی و  اسلامی نظام و انقلاب اسلامی پشت می‌کند قطعا نمی‌تواند و نخواهد توانست موانع سر راه انقلاب را بردارد و پیشرفت و تعالی کشور را محقق کند.

* اقتصاد مقاومتی راهکار اساسی برای مقابله با فقر و بیکاری است

امام جمعه ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار اساسی برای مقابله با فقر و بیکاری است، رهبر انقلاب می‌فرماید اقتصاد مقاومتی تنها با صرفه‌جویی در مصرف و دوری از تجمل‌گرایی ، افزایش صادرات کالاهای تولیدی، استفاده از کالاهای ایرانی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در توسعه و پیشرفت کشور و عبور از مشکلات پیش‌رو نقش اساسی دارد، دشمنان با تلاش‌های خود در پی ضربه زدن به نظام اسلامی بوده و مشکلات اقتصادی را عامل به زانو درآمدن ملت سرافراز ایران اسلامی می‌دانند.

* حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از توصیه‌های رهبری است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش‌روی اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از توصیه‌های رهبری است، مشارکت مردم در انتخابات سهیم دانستن آنان در مدیریت کشور است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم  نامزدهای انتخابات در تبلیغات بیان شعارهای معقول و بر اساس باورهای مردم است، نباید وعده‌های دوره‌های قبل تبلیغات کاندیداهای دوره دوازدهم باشد اینبار پس از پایان دوه چهار ساله می‌گویند چهار سال برای اصلاح امور کفایت  نمی‌کند و تحقق شعار انتخاباتی را به دور بعد موکول می‌کنند.

* ارتش مردمی‌ترین ارتش‌ها در کشورهای جهان است

خطیب جمعه ایلام همچنین به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش مردمی‌ترین ارتش‌ها در کشورهای جهان است، ارتش در کنار سپاه پاسداران پیکیره اصلی نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد