سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26101
|
14:02 - 1396/01/25
نسخه چاپی

امام جمعه ملکشاهی در دیار با جمعی از اصحاب رسانه:

تخریب روحانیت در مقطع کنونی کلید خورد/ در لغو مراسم چمر مرحوم هاشمی تکلیف شرعی داشتم

تخریب روحانیت در مقطع کنونی کلید خورد/ در لغو مراسم چمر مرحوم هاشمی تکلیف شرعی داشتم
جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات با امام جمعه شهرستان ملکشاهی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار، جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات با امام جمعه شهرستان ملکشاهی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید "عبدالله امینی"، امام جمعه ملکشاهی در این دیدا ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و مطبوعات در عرصه خبر و اطلاع رسانی با اشاره به سالروز وفت حضرت زینب کبری (س) گفت: این بانوی مکرم اسلام نقش خودشان را به خوبی ایفا کردند؛ آن موقع رسانه های به این وسعت نبوده و حضرت زینب (س) در واقع بخشی از کار رسانه ای را انجام می دادند.

وی اظهار کرد: اگر حضرت زینب (س) کار خود که به نوعی کار رسانه ای بوده را انجام نمی دادند البته با آن امکانات محدود امروز کسی نمی دانست که در کربلا چه وقایعی اتفاق افتاده است.

این روحانی افزود: بعد از جریان امام حسین(ع) جریان های زیادی وجود داشته اما چه کسی آنها را در ذهن خود دارد و دلیل این موضوع به این برمی گردد که در واقعه کربلا شخصی به نام حضرت زینب بود که از تریبون دشمن علیه دشمن استفاده می کرد.

رسانه های دنیا منکری را که منکر است معروف و معروفی را که معروف است منکر جلوه می دهند

امام جمعه ملکشاهی ادامه داد: نقش رسانه را دشمن به خصوص در این برهه کنونی به خوبی فهمیده و معاویه نیز حتی از این نقش رسانه استفاده می کرده است و در برهه کنونی نیز کار رسانه های دنیا به گونه ای است که منکری را که منکر است معروف و معروفی را که معروف است منکر جلوه داده اند.

وی بیان کرد: رسانه های دنیا اومانیسمی عمل می کنند یعنی به دنبال انسانگرایی و حذف خدا هستند و این کلمه را چندین بار از مقام معظم رهبری شنیده ام و در اومانیسمی ارزش ها برعکس جلوه داده می شوند تا جایی که ایثار، حماقت تلقی می شود.

این روحانی تأکید کرد: یک بخش اومانیسم سکولار است و یکی از اعتراضاتی که نسبت به برخی دولتمردان داریم این است که شما آمدید گزاره های مقدس ما را سکولار کردید یعنی می روی به خانواده های شهدا سر بزنید اما از ارزش های شهدا تبعیت نمی کنید و معلوم می شود سر زدن به خانواده های شهدا یک جنبه سیاسی و تبلیغی دارد؛ با روحانیت جلسه می گذارید و روحانیون عظیمی نیز حضور دارند و از نقش روحانیت می گویید اما فردا از کنسرت های مبتذل حمایت می کنید برخی ها اعلام می کنند که ائمه جمعه مخالف اند و از این قبیل صحبت ها در صورتی که مخالف شادی مردم نیستیم بلکه مخالف برنامه های مختلط و مبتذل با وجهه حرام هستیم.

امام جمعه ملکشاهی عنوان کرد: ائمه جمعه بسیار منطقی هستند و از طرف دیگر روحانیت خوب و چیزی را که روحانیت به سوی آن دعوت می کنند بد است، شهدا و خانواده های آنان خوب اما برای ارزش هایی که شهید شده اند بد؛ جداکردن شهدا از ارزش ها و جدا کردن روحانیت از محتوای هدایت که کار روحانیون است باعث شده تا اعتراضاتی از سوی روحانیون وجود داشته باشد.

برخی به دنبال مهندسی انتخابات از ظرفیت های بیت المال هستند

امینی  در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات و اینکه در انتخابات باید به دنبال اصلح باشیم گفت: عده ای درصد این هستند تا انتخابات را به سمت سویی هدایی کنند که همان مهندسی انتخابات است؛ از ظرفیت های بیت المال و ظرفیت هایی که باعث گمراه کردن مردم در جریان انتخابات می شود به شدت مخالف هستیم.

آقایان یک وقتی می گفتند که ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم اما معظم له اخیرا اعلام کردند که خیر؛ چه کسی می گوید که ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم بلکه بالعکس ما مسئول بهشت رفتن مردم هستیم؛ در واقع انقلاب اسلامی برای همین به وجود آمده اگر قرار است مسئول بهشت رفتن مردم نباشیم خوب حکومت طاغوت همان کار را می کرد و انقلابی هم نمی خواستیم و امریکا هم می آمد و خدا می دانست بر سر نوامیس ما چه می آمد؛ خیلی بد است که انتخابات را در این سمت انتخابات را مهندسی کنیم.

عده ای به دنبال تحرف بیانات رهبری هستند/ اطاعت از ولایت با فیلم بازی میسر نمی شود

این روحانی در ادامه شاخصه مهم در انتخاب اصلح را ولایتمداری عنوان کرد و گفت: منظور از ولایتمداری اطاعت و عشق به ولایت است و منظور از این واژه فیلم بازی کردن نیست، اما عده ای درصدد انتقاد و حتی وارونه جلوه دادن و نیز تحریف بیانات رهبری هستند؛ معظم له می فرمایند من مخالف برجام هستیم اما آقایان می گویند خیر ما با رهبری هماهنگ کردیم؛ معظم له می فرمانید من خوشبین نیستم آنها می گویند ما خوشبینیم! معظم له می فرمایند من با مذاکره با اصل استکبار مخالفم آقایاون می گویند نه خیر منظور نرمش قهرمانانه است و این عین تحریفی است که به آن اشاره کردم و برای همین اصلح فردی است که مطیع رهبری باشد.

در مورد  لغو مراسم چمر مرحوم هاشمی رفسنجانی تکلیف شرعی داشتم

وی در رابطه با مراسمی که قرار بود تحت عنوان چمر برای مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار شود نیز عنوان کرد: شخصی خدمت بنده رسید و عرض کرد که اگر مراسم چمر برگزار می شد یه وقت ناراحت نمی شدید؟ گفتم نه می رفتم استراحت می کردم، گفت چرا؟ گفتم بنده به تکلیف خودم عمل کردم.

امام جمعه ملکشاهی تصریح کرد: در مورد مراسم چمر بنده تکلیف شرعی بر عهده ام بود و این با کمک خداوند متعال و همراهی مردم و نیز حلقه های مختلف اعم از نیروهای انقلابی و مومن انجام نمی گرفت.

تخریب روحانیت در مقط کنونی کلید خورد/ عده ای به دنبال تخریب وجهه ائمه جمعه هستند

این روحانی در ادامه با اشاره به تخریب جایگاه روحانیت نیز گفت: بی ادب ترین و بی تربیت وزیر دولت همین وزیر بهداست است تخریب روحانیت اول از این وزیر شروع شد و تخریب جایکاه روحانیت در این دوره شروع و کلید خورد و این نشان می دهد که متاسفانه عده ای به دنبال تخریب وجهه ائمه جمعه هستند.

مسئولان به دنبال تقابل میان رسانه های جناحی و غیرجناحی است

امینی در پایان در رابطه با رسانه ها نیز گفت: مسئولان به دنبال تقابل میان رسانه ها هستند و در این راستا رسانه های جناحی و غیرجناحی را در تقابل یکدیگر قرار می دهند، در صورتی که رسانه ها یا انقلابی اند یا غیرانقلابی اما عده ای از مسئولان به دنبال این تقابل به نفع خود هستند.

امام جمعه ملکشاهی اظهار کرد: در این زمینه حتی برخی از رسانه ها را به صورت ویژه حمایت می کنند و نسبت به برخی نیز هیچ حمایتی نمی شود و بی مهری می شود؛ این در حالی است که شعار حمایت از آزادی بیان و ظرفیت انتقاد می شود اما به معنای واقعی کلمه نیست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب