سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 26094
|
09:16 - 1396/01/24
نسخه چاپی

یادگار دفاع مقدس در گفتگو با ایلام بیدار:

سردار دانشیار خستگی را خسته کرد/ جوانیش در ایلام هزینه شد

سردار دانشیار خستگی را خسته کرد/ جوانیش در ایلام هزینه شد
محمد تقی قاسمی یادگار دفاع مقدس گفت: سردار دانشیار در ایام دفاع مقدس بدون کوچکترین خستگی و با نشاط خاصی جوانیش را برای ایلام و دفاع از این مرز و بوم هزینه کرد.

گروه جهاد و مقاومتایلام بیدار::در روزهای گذشته و در ایام ولادت مولی متقیان علی (ع) خبر عروج یکی از سرداران بزرگ دفاع مقدس همرزمانش را شوکه کرد.

سردار علی اکبر دانشیار سالیان متمادی در ایلام با هدایت و فرماندهی خود در تیپ 114 حضرت امیر و بعد از آن با حضور در قرارگاه نجف اشرف و بعد از پایان جنگ با حضور در شورای عالی امنیت ملی همچنان برای دفاع از کیان این نظام حضوری فعال داشت.

عروج این سردار بزرگ ایلام بیدار را برآن داشت تا زوایایی از خدمات این عزیز را به اطلاع مخاطبان خود برساند و شاید بهترین گزینه برای این گفتگو کسی جز حاج محمدتقی قاسمی جانشین سابق سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام و از همرزمان نزدیک این سردار نبود.

در ادامه گپ و گفت خبرنگار ایلام بیدار با محمدتقی قاسمی در معرفی سردار علی اکبر دانشیار را در زیر بخوانید.

محمد تقی قاسمی جانشین سابق سپاه امیرالمؤمنین (ع) و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما  با اشاره به خدمات شایان سردار "علی اکبر دانشیار" در استان ایلام ، گفت: اکبر دانشیار را باید پایه گذار اصلی تیپ مستقل 114 حضرت امیرالمؤمنین (ع) ایلام دانست که بعدها به لشکر 11 امیر ارتقاء و تغیر نام داده شد.

وی با اشاره به تشکیل این تیپ توسط سردار دانشیار، اظهار کرد: بعد از حملات متعدد دشمن بعث در جبهه میانی بالاخص مهران و دهلران لزوم تشکیلات نظامی مستقل در ایلام احساس می شد که نهایتاً با تلاش های سردار دانشیار و سایر همرزمان در 13 رجب 61 تیپ مستقلی به استان واگذار و بعد از جلسات مختلف و پیشنهاد نام های چون نازعات، فلق، مقداد و ... نهایتاً با پیشنهاد این سردار عزیز به نام تیپ مستقل 114 حضرت امیرالمؤمنین (ع) که تلفیقی از قرآن و ولایت بود نامگذاری شد.

محمدتقی قاسمی با تشریح بخشی از اقدامات نظامی این تیپ در جبهه میانی، بیان داشت: با تشکیل این تیپ عملا هدایت جبهه میانی از بیجار تا میمک ، کانی سخت تا کنجانچم، ذیل و از مهران تا دهلران با هدایت و فرماندهی این تیپ و سردار دانشیار انجام می گرفت و با عملیات های چریکی و پارتیزانی توسط رزمندگان تلفات زیادی از دشمن گرفت.

این یادگار دفاع مقدس افزود: اولین عملیات آفندی تیپ 114 حضرت امیر با هماهنگی و فرماندهی سردار دانشیار و با حضور گردان های 505 محرم، بهشتی، مال و ادوات در مرداد 62 در منطقه مهران طرح ریزی و اجرا شد که الحمدالله با رشادت رزمندگان موفقیت بزرگی نصیب لشکر اسلام شد.

جانشین سابق سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در ادامه به خصوصیات اخلاقی این سردار بزرگ اشاره و تصریح کرد: علی اکبر دانشیار را باید اسوه اخلاق، تواضع دانست تا جایی که این اخلاق و رفتار سردار زبانزد خاص و عام شده بود.

وی ادامه داد: در این چند سالی که افتخار همراهی با این سردار بزرگ نصیبم شده بود یک شب ندیدم که نماز شب دانشیار قضا شود و علاوه بر این همیشه قدرشناس خدمات رزمندگان بودند و با صبر و استقامت عجیبی که داشتند مشکلات را به راحتی پشت سر می گذاشتند و در یک کلام باید گفت علی اکبر دانشیار خستگی را به معنای واقعی خسته کرده بود.

محمدتقی قاسمی عنوان "سردار مهاجر" را توصیفی مناسب برای این سردار عنوان و اظهار داشت:  دانشیار با مدیریت و درایتی که داشت از سال 59 تا 63 و در اوج جوانی از کاشان به این استان مهاجرت کرد و تمام جوانیش در ایلام هزینه کرد و سردا مهاجر بهترین توصیف برای وی است.

این یادگار دفاع مقدس در ادامه به عروج سردا دانشیار اشاره و بیان کرد: یکی از سخت ترین اخبار و لحظاتی که در این چندساله متوجه بنده شد همین عروج سردار اکبر دانشیار بود که البته آنرا سعادتی بزرگ دانسته که تنها نصیب افراد خاص می شود.

وی ادامه داد: سردار دانشیار که در 13 رجب 61 تیپ حضرت امیر را نامگذاری و پایه گذاری کرده بود در فیض عظمایی در 13 رجب 96 در حین قرائت زیارت عاشورا در حرم حضرت امیر (ع) به معبود خود پیوست و در سعادتی دیگر پیکر مطهر این سردار بزرگ در جوار مولایش به خاک سپرده شد.

محمدتقی قاسمی در پایان تأکید کرد: سردار اکبر دانشیار در هشت ساله دفاع مقدس و بعد از آن منشأ خدمات شایانی برای کشور بود و از خیلی امتیازات چشم پوشی می کرد و بارها در جبه های حق علیه باطل بدنش آماج ترکش های خصمانه دشمن شد و این افتخار نیز باید نصیبش می شد و در کنار مولایش آرام بگیرد ، امیدوارم این بزرگمرد در فردای قیامت شفیع همه ما شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب