سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26048
|
12:24 - 1396/01/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛ (بخش سوم)

جلال میرزایی: هیچ نقشی در واگذاری پمپ بنزین شهید بهشتی ندارم/ تخلف محرز و به آن اعتراض رسمی کردم

جلال میرزایی: هیچ نقشی در واگذاری پمپ بنزین شهید بهشتی ندارم/ تخلف محرز و به آن اعتراض رسمی کردم
نماینده مردم ایلام با بیان اینکه هیچ نقشی در واگذاری پمپ بنزین شهید بهشتی ندارد، گفت: تخلف محرز و به آن اعتراض رسمی کردم.

گروه سیاسی ایلام بیدار::در ادامه گزارش نحوه واگذاری پمپ بنزین شهید بهشتی ایلام پایگاه خبری تحلیلی ایلام  بیدار، به زوایای دیگر واگذاری این جایگاه پرداخته است.  

در گزارش اول در این خصوص، شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام ضمن اعتراض خود به قیمت پایین واگذاری به مرکز اعلام کرد که حتی در تسریع این موضوع، مهلت 48 ساعته ای به شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام برای واگذاری جایگاه داده شد.    

در گزارش دوم سازمان بازرسی استان ایلام از پیگیری های قضایی در نحوه واگذاری این مکان خبر داد.

در ماه های گذشته پمپ بنزین شهید بهشتی ایلام که پیش از این در اختیار شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی بوده به یک شخص واگذار شده و از همان موقع حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن شکل گرفته است.    

خیلی ها معتقدند که این واگذاری رانت بوده و خود مالک کنونی پمپ بنزین نیز معتقد به واگذاری قانونی آن بوده است؛ علت شائبه رانت در این موضوع این است که این زمین تجاری دولتی 1850 متر با کلیه امکانات و با این قیمت پایین در اختیار یک شخص قرار گرفته است.  

 در ادامه ایلام بیدار به زوایای دیگری از واگذاری این جایگاه پرداخته است.

هیچ نقشی در واگذاری پمپ بنزین شهید بهشتی ندارم/ تخلف محرز و به آن اعتراض رسمی کردم
یکی دیگر از شائبه هایی که در واگذاری پمپ بنزین شهید بهشتی ایلام وجود دارد این است که فرد مذکور یکی از اعضای ستاد انتخاباتی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی است؛ "جلال میرزایی"، نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان و ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در این خصوص گفت: همانگونه که خبرنگاران و رسانه های گروهی بعنوان منعکس کننده مطالبات و یا دغدغه های مردم این امورات را در دست بررسی قرار می دهند بعضا برخی از این دغدغه ها به نمایندگان مردم در مجلس مربوط می شود.

وی اظهار کرد: بنده هم با توجه به چندین مراجعه در جریان واگذاری جایگاه شهید بهشتی ایلام در همان اوایل قرار گرفتم و موضوع را با رئیس کمیسیون انرژی در میان گذاشتم؛ در همان ایام نیز جلسه کمیسیون انرژی با مهندس کاظمی، معاون پالایش و پخش وزارت نفت برگزار شد  و بنده در آن جلسه موضوع را مطرح کردم که دلیل واگذاری جایگاه ها به این روند چیست هر چند که در آن صحبت هایی که داشتم صرف اینکه نامی از ایلام برده باشم نبوده چرا که در چندین استان کشور نیز به همین منوال انجام گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: البته مسئله خصوصی سازی محدود به واگذاری جایگاه های سوخت نبوده و پالایشگاه نفت کرمانشاه نیز این مشکل را داشته و دیروز نیز در جلسه مجلس تصویب کردیم که در زمینه نحوه واگذاری تحقیق و تفحص انجام بگیرد تا مشخص شود قصور و کوتاهی از کجا بوده است.

میرزایی ادامه داد: متاسفانه وزیر اقتصاد نیز بایستی در جلسه دیروز حضور پیدا می کرد که شرکت نکرد لذا 19 نفر عضو کمیسیون تصویب کردند که ابهاماتی وجود دارد و باید تحقیق و تفحص صورت گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: سوالی هم که بنده از معاون پالایش و پخش وزارت نفت پرسیده بودم نیز اعلام کرد این مسئله به وزارت نفت مربوط نیست و جزو تکالیف سیاست های اصل 44 است که به وزارت اقتصاد و دارایی و ستاد خصوصی سازی مربوط است و قیمت گذاری جایگاه ها در اختیار وزارت نفت نیست.

وی عنوان کرد: در این قضیه توپ در زمین وزرات اقتصاد است و در مورد جایگاه ایلام نیز بنده تلویحا در انجا اشاره کردم که دلیل اینکه جایگاه سوختی که چهار میلیارد و 700 الی 800 تومان برآورده شده دلیل اینکه با نصف قیمت ان هم به صورت اقساطی واگذار شده چیست؟ در صورتی که همین جایگاه مشتری داشته و با مبلغ بیشتر و با نقدکامل این جایگاه را خریداری کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه داستان واگذاری در خصوصی سازی در تمام دولت ها داستان ناخوشایندی بوده است و نظارت کافی در گذشته نبوده است.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه از فردی که سازمان خصوصی سازی پمپ بنزین شهید بهشتی را تحویل وی داده، شناختی ندارد گفت: در صورت جلسه ای که در مجلس برگزار شد در اعتراض به نحوه واگذاری این جایگاه ها، بنده اولین کسی بودم که راجع به این قضیه صحبت کردم دلیلی هم وجود ندارد اگر کسی به بنده رای داده بنده اقدام به کار غیرقانونی کنم.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: بایستی نظارت ها در نحوه واگذاری جایگاه ها بیشتر شود تا قیمت های مناسبی واگذار شوند؛ واگذاری ها در اجرای اصل 44 محل بحث و نزاع نیست و اکثر نمایندگان مجلس چه اصلاح طلب و چه اصولگرا راجع به اصل 44 اتفاق نظر دارند اما در مورد نحوه واگذاری و قیمت هایی که وجود دارد نگرانی های جدی دارد که باید منصفانه انجام گیرد تا مورد سوال قرار نگیرد.

پایگاه خبری تحلیلیایلام بیداردر روزهای آینده به زوایای دیگر واگذاری جایگاه شهید بهشتی ایلام خواهد پرداخت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد