سرویس: سیاسی
کد خبر: 26026
|
12:58 - 1396/01/20
نسخه چاپی

انتخاباتي كه مي تواند پيشرفت ايران را تضمين كند/ چرا زمان كنوني لحظه سرنوشت ساز است؟

انتخاباتي كه مي تواند پيشرفت ايران را تضمين كند/ چرا زمان كنوني لحظه سرنوشت ساز است؟
زماني كه در آن قرار داريم،‌ لحظه اي سرنوشت ساز است تا پس از چندين دوره آزمون و خطا در پياده سازي سياست هاي مختلف اجرايي، در نهايت همان رويكرد اصلي انقلاب يعني جهاد در راه اسلام و ايران و اين بار در دستگاه اجرايي و براي پيشرفت اقتصاد و معيشت جامعه انتخاب شود.

به گزارشايلام بيدار، تاريخ ايران پر از فراز و نشيب هاي بسياري بوده،‌ حتي در دوره هايي از تاريخ در اشغال دشمنان قرار گرفته و در برهه هايي به قدرت برتر جهان و منطقه تبديل شده است، حال پس از سال ها از نوزايي انقلابي مردمي، فرصتي پيش آمده تا ايران را در مسير پيشرفت به نوك قله آباداني و توسعه رساند.

جغرافياي ايران صحنه هايي از تاريخ را در خود جاي داده كه گاهي تمدن ساز بوده و گاهي نيز اسير چنگال دشمنان و رقباي منطقه اي و جهاني. از زواياي گوناگوني مي توان به اين جغرافيا نگريست و با مشاهده حوادث و رويدادهاي تاريخي، درس گرفت. نمي توان از ايران صحبت كرد و از عظمت، تمدن و فرهنگ غني اش نگفت. كشوري پهناور و داراي پتانسيل هاي بالا براي پيشرفت و آباداني كه بايد به دست مردمانش، جايگاه واقعي اش را در دنيا پيدا كند و اين مهم نه يك روياي دست نيافتني بلكه تكرار شده در طول تاريخ بوده است.

اگر در حال حاضر كشورهاي غربي به مهد علم و پيشرفت اقتصادي تبديل شده اند،‌ حركت سينوسي تاريخ لاجرم خط سير پيشرفت را به جايي باز خواهد گرداند كه روزگاري در جهان يك قدرت برتر در تمامي زمينه ها بود و كشورهاي ديگر، عقب مانده از كاروان پيشرفت.

پس از قرن ها، مردم ايران كه خود را در چنبره استعمار و استثمار غرب و شرق مي ديدند به پاخواستند و با رهبري مردي فرزانه انقلابي را رقم زدند كه منادي بخش رهاسازي تمامي ظرفيت هاي كشور بود. خودباوري، استقلال، تكيه بر خود و هزاران مولفه مثبت براي پيشرفت، آزاد شدند.

همين قدرت و اقتدار بود كه ناگهان دشمنان را در مقابلش به صف كرد تا جلوي اين شير برخاسته از خواب را بگيرند. جنگ تحميلي در اوايل انقلاب حركت برنامه ريزي شده بود و نه ناگهاني. جنگي كه به مدت 8 سال جمهوري اسلامي را درگير با رژيم بعثي صدام كرد و او كه تمام دنيا را در پشت خود داشت،‌ پشتش با رشادت و خون جوانان وطن خم شد وشكست. اما اين پايان كار نبود،‌ ايران مي بايست محدود شود و آن هم با بدترين روش هاي ضد حقوق بشري. تحريم و محاصره اقتصادي به بهانه هاي كودكانه اي در دستور كار قرار گرفت و شديدتر شد.

اين بود تحفه هاي غرب براي دولت هايي كه گمان مي كردند با عادي سازي روابط با غرب مي توانند مسير پيشرفت را باز كنند. كشورهاي استعمارگر ايراني مطيع و سر به زير در منطقه مي خواستند ولي آرمان هاي مردمان انقلابي ايران كاملا برعكس اين نظر بود و همچنان هست.

مي توان گفت بدترين جنگ ها بر عليه مردم يك كشور، جنگ اقتصادي است، جنگي كه با فشار اقتصادي و تحريم به قصد از بين بردن صنايع و توليدات يك كشور و در نهايت تسليم كردنش دربرابر خواسته هاي نامشروع آغاز مي شود. اما ايراني ها نشان دادند در برابر چنين زياده خواهي هايي سر فرو نمي آورند و جوانانش در بدترين شرايط اقتصادي نيز قله هاي علم و دانش را تسخير مي كنند. شهروندان ايراني آرماني مقدس دارند و آن نيز قرار گرفتن در قوس تاريخي پيشرفت كه اين بار پس از قرن ها به سمت كشورهاي آسيايي كشيده شده است.

قدرت،‌ توانايي،‌ پتانسيل و زيرساخت هاي خيزش ايران با وقوع انقلاب اسلامي و عبور از تنگناها و مشكلات فراوان مهيا شده و  نوبت آن است يكبار ديگر مردم كشور با فداكاري و تيزبيني،‌ مسير را براي جهش هموار سازند. اين عمل سنت تاريخ است و هنر ملت ها بهره گيري از اين بخت هايي است كه كمتر در طول تاريخ تكرار مي شوند.

چرا زمان كنوني لحظه سرنوشت ساز است؟

در طول تاريخ نزديك 4 دهه اي جمهوري اسلامي، كشور دولت هاي مختلفي را تجربه كرده ولي در برخي از عرصه ها آنچه شايسته ايراني هاست رقم نخورده است. ريشه كن كردن فقر، بيكاري، بي خانماني و فساد از آرمان هاي اين كشور است اما هرگز عزم جدي براي آن وجود نداشته كه هيچ بلكه كساني در برخي برهه ها سكان كشور را در دست گرفته اند كه خود عامل آن نابسماني ها شده اند.

در حاليكه در حوزه دفاعي و نظامي شيران در بيشه اي همچون حاج قاسم سليماني در حال جهاد خالصانه اند،‌ در اقتصاد و آباداني ايران،‌ سكان در دست توانمندترين و كارآمدترين نيروها قرار نگرفته است. كشور پر است از شخصيت ها و افراد قابل كه خود را در هر پست و مقام و جايگاهي به اثبات رسانده اند. كساني كه همراه و همگام با انقلاب و جنگ و تحريم قد كشيده و حماسه هايي بر جاي گذاشته اند، مي بايست اين شيران در جايگاه واقعي خود قرار گيرند تا سكان اجرايي ايران در دست فرماندهاني قرار گيرند كه رهبر معظم انقلاب آن را با اصطلاح مديريت انقلابي توصيف مي كنند.

مديريتي كه به دور از افراط و تفريط و شعار، در بحران ها و بزنگاهها خم به ابرو نياورده و به مانند سرداران بي ادعاي جهاد در مرزها و آن سوي مرزها كه امنيت را به ارمغان آورده اند، مي توانند پيشرفت اقتصادي را به بار آورند.

زماني كه در آن قرار داريم،‌ لحظه اي سرنوشت ساز است تا پس از چندين دوره آزمون و خطا در پياده سازي سياست هاي مختلف اجرايي، در نهايت همان رويكرد اصلي انقلاب يعني جهاد در راه اسلام و ايران و اين بار در دستگاه اجرايي و براي پيشرفت اقتصاد و معيشت جامعه انتخاب شود.

اينك ساير پتانسيل هاي كشور آماده آزادسازي هستند، پتانسيل هايي كه بدون توجه به آن منجر به ايجاد بحران هاي كنوني در زندگي ايراني ها شده است. لزوم شناخت نيروهاي مخلص و انقلابي در صحنه سرنوشت ساز انتخابات، رسالتي است كه برعهده مردم ايران قرار گرفته تا سكان را به دست اين نيروها بسپارند و جهاد در مديريت اجرايي كشور در نهايت پياده شود. اين است نياز اوليه ايران در لحظه اي تاريخي كه پيشرفت و پيوستن به كشورهاي پيشرو و سبقت گرفتن از آنها،‌ عزم خالصانه و جدي مي خواهد و اين ميسر نيست الا با كساني كه مرد عمل و نه شعار باشند.

جهان نیوز

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب