سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26017
|
08:50 - 1396/01/20
نسخه چاپی

گزارش؛

بیکارشدن کارگران شهرداری آبدانان درسال تولید و اشتغال

بیکارشدن کارگران شهرداری آبدانان درسال تولید و اشتغال
جمعی از کارگران شهرداری آبدانان در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامید بیکار شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، رهبر معظم انقلاب سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نام‌گذاری کردند تا در ادامه شعار سال ۹۵، همچنان اولویت اصلی کشور را برای عموم مردم و دولت، اقتصاد درون‌زا و اشتغال قرار دهند و توجه به اینکه جنگ واقعی برخلاف تصور غلط برخی روشنفکرنماها، جنگ اقتصادی است و تنها راه پیروزی بر دشمنان، اقتصاد مقاومتی است، ضروری است.

امام خامنه‌ای عزت، اقتدار ملی، همت جوانانه و حرکات مؤمنانه را نقاط قوت کشور و وضعیت اقتصادی را از نقاط تلخ سال ۹۵ دانسته و فرمودند:تلخی‌ها و سختی‌ها، عمدتاً مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است تلخی را با همه وجود حس می‌کنم. گرانی، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و تبعیض‌ها ازجمله آن‌هاست.

ویژگی شعار امسال این است که پیاده‌سازی آن، پیش از هر فرد یا دولت، وظیفه شرعی یکایک مردم است؛ یعنی هرکس باید در وهله اول، وظیفه و نقش خود را برای عملی کردن این شعار پیداکرده و اقدام نماید.

اما مسئولان شهرداری آبدانان انگار برخلاف شعار سال حرکت می کنند و در همین ابتدایی سال در یک اقدام ،جمعی از کارگران شهرداری با سابقه کاری 10تا 15سال را از کار بیکار کردند.

یکی از کارگران شهرداری به نمایندگی از کارگران رفتگر به خبرنگار آبدانان خبر گفت:من به عنوان یک کارگر شهرداری آبدانان دردل و عجز خود را می خواهم از این سایت  به گوش مسئولان استان و شهرستان برسانید.

وی افزود:در سالی که به نام سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال نامیده شده است مسئولین در حال حرکت برخلاف نامگذاری سال هستند و می خواهم به مسئولین بگویم آیا این نامگذاری سال فقط در حد یک شعار است؟

این کارگر شهرداری آبدانان اظهار داشت:بزرگترین دغدغه رهبرری اشتغال جوانان بیکار است اما جای تاسف دارد که شهردار آبدانان بخاطر ناتوانی در هزینه و پرداخت حقوق کارگران شرکتی امسال آنان را به صورت حجمی به پیمانکار واگذار کرده تا پیمانکار بتواند از کارگران بدبخت اخراج نماید.

وی بیان داشت: تاکنون هر محله یک کارگر داشته است ولی الان قصد دارد کارگرانی را که اخراج کرده است دو محله را به یک کارگر بسپارد که هیچگاه یک کارگر توانایی جمع آوری زباله ی دو محله را هرگز ندارد.

این کارگر شهرداری در آخر تاکید داشت: با این وجود هرچه فشار است به کارگر بیچاره وارد است و نفع آن را پیمانکار به جیب میزند و شهرداری نیز هزینه کمتری پرداخت می نماید.

در همین حال جمعی دیگر از کارگران خدمتی فضای سبز در تماسی جداگانه به خبرنگار آبدانان خبر ناراحتی خود را از اخراج در کار بیان کردند.

یکی از این کارگران به خبرنگار آبدانان خبر گفت:ما جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری آبدانان  بمدت حدود ده  سال مشغول به کار و با حقوق کارگری ضعیف امرار معاش نموده ایم، متأسفانه در ابتدای سال جاری96  به بهانه کاهش اعتبارات و حجمی نمودن امورات خدمات شهری وفضاهای سبز، از ادامه کار محروم ودرتاریخ 15/1/96 بصورت کتبی اخراج شدیم.

وی افزود: حال با توجه به سوابق کاری 10ساله در شهرداری آبدانان و اینکه تأمین مخارج زندگی دروضعیت نابسامان اقتصادی امروزه از عهده ما خارج است.

این کارگر فضای سبز شهرداری آبدانان بیان داشت :در سالی که رهبر انقلاب به عنوان سال اشتغال نامیدن  امیدواریم دولتمردان تدبیر وامید امیدمان تبدیل به ناامیدی نکنند و ما هم  شرمسار خانواده هایمان نشویم ومسؤلین دولت، بخاطر رضای خدا در خصوص بازگشت به شهرداری آبدانان وادامه کار طبق روال قبلی عنایت وهمکاری لازم را با ما داشته باشند.

 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  که عزت، اقتدار ملی، «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» را شاخص‌های موفقیت و پیشرفت ملت ایران می‌دانند مسئولین شهرستان در این راستا حرکت کنند و برای اشتغال جوانان بیش‌ازپیش تلاش کنند.


انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب