سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26016
|
09:04 - 1396/01/20
نسخه چاپی

در اقدامی جهادی؛

15 تن زباله از منطقه کبیر کوه جمع آوری شد

15 تن زباله از منطقه کبیر کوه جمع آوری شد
رئیس محیط زیست دره شهر گفت: برنامه پاکسازی منطقه کبیر کوه هرساله بعد از روز 13 بدر نیز توسط طبیعت دوستان پاکسازی می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، به منظور حفظ و حراست و نگهداری از طبیعت ،جمعی از مسئولان دوستداران طبیعت در یک گردهمایی15 تن زباله رها شده از منطقه کبیرکوه شهرستان دره شهر را جمع آوری کردند.

"رضا بستام" رئیس محیط زیست دره شهر در گفتگو با خبرنگار سیمره خبر گفت:  اين اقدام گامي براي پاكسازي زباله هاي به جاي مانده از مسافران پرشمار نوروزی و پاكسازي حریم بصری این منطقه است.

وی با بیان اینکه برنامه پاکسازی منطقه کبیر کوه هرساله بعد از روز 13 بدر نیز توسط طبیعت دوستان پاکسازی می شود.، اظهار کرد: زمين پاك فقط تعلق به يك روز ندارد بلكه در تمامي ايام سال بايد زميني كه بر روي آن نفس مي كشيم عاري از هرگونه زباله باشد.

بستام افزود: پراكندگي زباله ها در حاشيه جادها،جنگل ها و حاشيه ي رودخانه ها علاوه بر نازيبايي چهره طيبعت، محيط زيست را نيز تخريب می کند.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله وظیفه نیست بلکه نریختن زباله وظیفه است، تصریح کرد: باید برای حفاظت از جنگلها، محیط زیست و بازسازی آنچه تخریب کردیم، امروز را نقطه شروع حرکت قرار دهیم.

 بستام یادآورشد: منطقه زیبای کبیرکوه از سرمایه های ارزشمند زیست محیطی استان محسوب می شود که حفظ و احیای این زیست بوم و تنوع گیاهی و جانوری آن باید برای مردم به یک تکلیف تبدیل شود.

رئیس محیط زیست دره شهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم امسال نسبت به سالهای گذشته احترام بیشتری به طبیعت گذاشتند.

در این اقدام حدود 200 کیسه  انواع زباله جمع آوری و امحا شد.

شهرستان دره شهر در 130 کیلومتری از ایلام قطب گردشگری این استان به شمار می رود.

تصاویر بیشتر برای مطلب: 
 
 
انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد