سرویس: استان ایلام
کد خبر: 25977
|
09:45 - 1396/01/16
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در گفتگو با ایلام بیدار:

276 هکتار از اراضی ایلام و خوزستان توسط سپاه نهال کاری شد

276 هکتار از اراضی ایلام و خوزستان توسط سپاه نهال کاری شد
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: 276 هکتار از بیابان های خوزستان و همچنین اراضی ایلام توسط سپاه استان در راستای کنترل ریزگردها نهال کاری شد.

سردار "سیدصادق حسینی" فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی  ايلام بيدار گفت: مسئله ریزگردها و پیامدهای آن در سال های اخیر در جنوب و غرب کشور به یک معضل جدی برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: این موضوع در ماه های اخیر با ایجاد مشکلات حادی برای مردم در خوزستان عملا زندگی را برای آنها سخت نمود تا جایی که مقام معظم رهبری در بیاناتی بر حل این مشکل توسط همه دستگاه های اجرایی تأکید فرمودند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: سپاه پاسدارن با توجه به نوع مأموریت ها و حضور جهادی در همه عرصه ها در این زمینه پای کار آمد و در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین به جهت بیابان زدایی از کانون های اصلی گردوغبار در خوزستان با همکاری استان های همجوار 4 هزار هکتار از این اراضی را زیر کاشت نهال برده است.

سردار حسینی ادامه داد: سپاه امیرالمومنین (ع) نیز همراه با سایر استان ها از 23 اسفند سال 95 تا 15 فروردین سال جاری با حضور در خوزستان 86 هکتار از بیابان های این استان را نهال کاری نمود.

وی با اشاره به کاشت 17 هزار اصله نهال در این مناطق، تصریح کرد: تمام مراحل عملیات بیابان زدایی در خوزستان شامل نقشه برداری، نشانه گذاری، چاله کنی، کاشت و آبیاری و همچنین خرید نهال از دهلران و میمه توسط سپاه استان انجام گرفته شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: در این مدت کار علاوه بر حضور بسیجیان، پاسداران و سربازان سپاه بصورت دواطلبی و جهادی ، مسئولین مهندسی و بسیج سازندگی و همچنین هیئت رئیسه سپاه استان در تمام مراحل کار در منطقه حضوری گسترده داشتند.

سردار حسینی در پایان اقدامات سپاه در حوزه درختکاری در استان را تشریح و بیان داشت: سپاه امیر المومنین (ع) در داخل استان نیز با همکاری منابع طبیعی اقدامات مناسبی را در حوزه درختکاری انجام داده تا جایی که در هفته درختکاری 90 هکتار از اراضی مهران زیر کاشت نهال رفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا در سایر شهرستان های استان نیز این اقدام  جمعاً در 100 هکتار از اراضی با 22 هزار اصله نهال توسط سپاه های شهرستان انجام گرفت.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب