سرویس: سیاسی
کد خبر: 2439
|
13:02 - 1392/02/23
نسخه چاپی

با جلیلی رقابت گفتمانی ندارم/24 خرداد یک نفر نماینده گفتمان انقلاب است

با جلیلی رقابت گفتمانی ندارم/24 خرداد یک نفر نماینده گفتمان انقلاب است
کاندیدای جبهه پایداری گفت: با برخی دوستان از جمله دکتر جلیلی رقابت گفتمانی نداریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در 24 خرداد یک نفر را به عنوان نماینده گفتمان انقلاب معرفی کنیم.

 

به گزارش ایلام فردا، کامران باقری لنکرانی در همایشی که با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه در مدرسه معصومیه برگزار شد به سئوالات آنان پاسخ داد.

لنکرانی در پاسخ به نخستین سئوال در خصوص منبع هزینه‌های تبلیغاتی وی گفت: تاکنون هزینه خاصی انجام نداده‌ایم و اگر هزینه‌ای نیاز باشد منبع آن را اعلام خواهیم کرد ولی بنا دارم حضوری کم خرج و اثر گذار در انتخابات داشته باشم. امروز انتخابات با چشم‌های مردم کاری ندارد با قلوب و افکار مردم سرو کار دارد و نامزدهایی که به فکر پر کردن چشم مردم هستند راه درستی را انتخاب نکرده‌اند.

وی در ادامه به پاسخ سئوالی در خصوص برنامه‌اش برای اداره کشور گفت: خوشبختانه جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه پس از برگزاری پنج ماه جلسات متعدد مجموعه فعالیت‌های دولت آینده را در هفت محور و 125 راهبرد جمع بندی کردند و مهم‌ترین تلاش ما در دولت آینده این است که باید برنامه‌های کشور به صورت منسجم دنبال شود و عدم انسجام بین برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از جمله آسیب‌های کنونی در اداره کشور است.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: در عرصه فرهنگی دولت باید دولتی باشد که در این زمینه احساس وظیفه کرده و وارد میدان شود و از حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید و نخبگان حوزوی به عنوان پشتیبانان این حرکت بهره‌گیری کند تا بتواند مروج خوبی برای تغییر فرهنگ جامعه به سمت جامعه‌ای دینی باشد.

لنکرانی ادامه داد: در حوزه اقتصاد نیز راهبردهای اصلی شامل تحول در سیستم بانکی، بازنگری در نحوه مدیریت پرداخت تسهیلات، انحصار شکنی در حوزه‌های اقتصادی و انضباط دولت در اقتصاد است. در اقتصاد ما زمینه‌های انحصار وجود دارد که نشان دهنده ضعف مدیریت ما در زمینه کسب و کار است و دلیل آن صادر کردن مجوزهایی است که انحصار ایجاد می‌کند، اعتقاد ما این است که تکثر باعث می‌شود اقتصاد رقابتی شده و رونق گیرد.

وی اضافه کرد: ارتقای ارزش پول ملی برنامه دیگر دولت آینده است، اگر نقدینگی بیهوده در کشور افزایش یابد باعث می‌شود تورم به صورت ریشه‌ای در کشور وجود داشته باشد، در این عرصه نیز برنامه‌های جدی داریم که می‌تواند نقش مهمی در کنترل تورم داشته باشد.

وی در ادامه به برنامه‌های خود در خصوص سیاست خارجی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: جهان امروز جهان پهناوری است و بیش از 50 درصد جمعیت جهان در آسیا قرار گرفته‌اند و اینکه دنیا را در اروپا و آمریکا منحصر کنیم اشتباه است. باید با خیلی از کشورها روابط سیاسی و اقتصادی عمیق داشته باشیم، همچنین توجه به دیپلماسی عمومی و توجه به ملت‌ها که به عنوان یک راهبرد از زمان امام راحل همواره جز سیاست‌های اصلی نظام مطرح بوده اما در سیاست‌های دولت جایگاهی نداشته است نیز از اولویت‌های دولت آینده در سیاست خارجی خواهد بود.

کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به سئوالی مبنی بر رقابت وی با دکتر جلیلی عنوان کرد: رقابت باید حول تفاوت گفتمانی صورت گیرد و با بعضی گفتمان‌ها این رقابت را داریم، ولی با برخی از دوستان از جمله دکتر جلیلی رقابت گفتمانی نداریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در 24 خرداد یک نفر را به عنوان نماینده گفتمان انقلاب معرفی کنیم تا نیروهای حزب الهی و مؤمن دچار سردرگمی نشوند.

لنکرانی همچنین با تاکید بر اینکه افتخار ما این است که برنامه تدوین شده برای دولت آینده توسط منتقدان دولت‌های سازندگی و اصلاحات صورت گرفته است خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا از نظرات نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی در برنامه‌ها و اداره کشور بهره‌گیری کنیم و با تمام توان گفتمان انقلاب را باقدرت به پیش بریم.

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب